رفتن به مطلب
ostad_ccna

کامپوننت BreezingForm

پست های پیشنهاد شده

شما با كمي سعي و خطا ميتونيد فرم هاي خود را ايجاد كنيد و هرجا مشكل داشتيد بپرسيد.

تاپيك شما به بخش مربوطه منتقل شد!

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

ابتدا روی آیکن مد سریع یا همون فرم آماده ( گزینه وسط هست گمونم) کلیک میکنید.

بعد صفحه که اومد نام برای فرمتون میزارید و ذخیره میکنید .

بعد از ذخیره کردم روس اسم فرم طرف چپ کلیک میکنید و یک صفحه جدید میسازید و اون رو هم ذخیره میکنید.بعد از این کار روی اسم صفحه بازم طرف چپ کلیک میکنید و یک بخش میسازید و ذخیره میکنید.

بعد روی اسم بخش کلیک میکنید و المان جدید میسازید که المان همون فیلدهاتون هست.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

با سلام

------

توی انجمن جومفا آقای مجتبی پردل همره انتشار نسخه ی فارسی این کامپوننت شرح کوتاهی درمورد چگونگی کارکرد این کامپوننت و همچنین لینکهایی آموزشی و.. این کامپوننت از سایت سازنده ی اون رو قرار داده بودند. چون انجمن جومفا فعلا غیرفعاله بنده متن آموزش رو براتون کپی گرفتم و همینجا قرار میدم....

به جرات می تونم بگم کامپوننت Breezing Forms یکی از بهترین کامپوننتای فرم ساز هست که من تا حالا دیدم.

نسخه آخرش (یعنی نسخه 1.7.3) تجاریه. اما نسخه ماقبل آخر، یعنی 1.7.2 کاملا رایگانه و هم از طریق سایت جوملا و هم سایت

ساز

نده، قابل دریافته.

من تموم کامپوننتای فرم ساز رایگان فارسی رو امتحان کردم. تو همین انجمن هم خیلی دنبال یک فرم ساز درست درمون گشتم. اما همشون یه ایرادی داشتن. تا اینکه تصمیم گرفتم تو کامپوننتای فارسی نشده بگردم که این رو پیدا کردم.

یه کامپوننت فوق العاده حرفه ای که باهاش همه جور فرمی رو میتونین بسازین. از فرم های خیلی ساده تا فرم های کاملا حرفه ای چند صفحه ای.

کامپوننت سه تا مد برای ساخت فرم داره:

مد سریع (Quick Mode) که با استفاده از این مد می تونین خیلی سریع و راحت یک فرم کاملا حرفه ای بسازین.

مد ساده (Easy Mode) که این مد امکان Drag & Drop رو به شما میده و میتونین المان ها و فیلد های فرم رو بکشین و بیارین توی صفحه قرار بدین

مد کلاسیک (Classic Mode): مد حرفه ای برای افراد حرفه ای!

من با مد سریع کار کردم و تمام فرمهایی رو که می خواستم باهاش ساختم. در پایان تاپیک، عکس هایی از فرم ها رو می ذارم.

نکته جالبش اینه که خود فرم ساز تعداد زیادی قالب برای فرم ها داره که می تونین ازشون برای شکیل و زیبا کردن فرم ها استفاده کنین.

اما امکانی که این فرم ساز رو خیلی حرفه ای و قدرتمند میکنه، اینه که میشه برای تک تک فیلدها و المان ها و قسمت های مختلف فرم اسکریپت نویسی کرد تا فرم دقیقا همون کاری رو که ما میخوایم انجام بده. در واقع خود کامپوننت کتابخانه ای از اسکریپت های آماده رو داره و همچنین امکان نوشتن اسکریپت های جدید بطور سفارشی رو هم به افراد میده.

انواع حالت های اسکریپت نویسی برای اجزای مختلف فرم وجود داره:

1) می تونین از اسکریپت های قبل از فرم (Before Form) استفاده کنید برای اینکه کاربر قبل از اینکه فرم رو ببینه یا صفحه فرم رو باز کنه، مجبور بشه عمل خاصی رو انجام بده (مثلا اول ثبت نام کنه، بعد فرم براش فعال بشه)

2) اسکریپت های بعد از فرم (After Form)، این امکان رو میده که برای بعد از ارسال فرم، عملکرد خاصی رو در نظر بگیرید.

3) اسکریپت های اعتبارسنجی: برای اعتبار سنجی فیلدها استفاده میشه. مثلا اینکه یک فیلد خاص حتما پر شده باشه، یا اینکه مثلا تو فیلد شماره تلفن، کاربر حروف ننویسه و یا تلفنشو با فرمت صحیح وارد کنه. یا اینکه فیلدهای ایمیل و تکرار ایمیل ونیز پسورد و تکرار پسورد، بطور مشابه پر شده باشن و ... . همونطور که گفتم میتونین از اسکریپت ها آماده استفاده کنین و یا اینکه خودتون براش اسکریپت بنویسین.

4) Action Script: اکشن و عملکرد های مختلف میتونین به المان ها و فیلد ها بدین.

5) Initial Script: راستش خودمم نفهمیدم چکار میکنه!!! دوستان حرفه ای بعدا توضیح بدن لطفا

این فرم ساز قطعا تمام نیازهای دوستان رو برطرف میکنه و مطمئنم بعد از استفاده از این فرم ساز، تمام کامپوننتای فرم ساز دیگه رو فراموش می کنید. من انواع فرم ها رو باهاش ساختم و تو مرورگرای مختلف امتحان کردم. هیچ به هم ریختگی نداره.

در ضمن، برای ارسال اطلاعات به ایمیل هم می تونین قالب خاصی رودر نظر بگیرین. بطور پیش فرض اطلاعات فرم به صورت متنی و به شکل ساده به ایمیل ارسال میشه. برای ارسال از فایل mailtpl.txt.php که در مسیر administrator\components\com_breezingforms\mailtpl قرار داره استفاده میکنه. شما به راحتی می تونین این فایل رو ویرایش کنین و تعیین کنین که چه مواردی به ایمیل ارسال بشه. مثلا وقتی کاربر فرم رو ارسال می کنه، اطلاعاتی مثل نوع مرورگرش، سیستم عاملش، آدرس IPش و ... هم به ایمیل ارسال میشه. خوب شاید شما به این اطلاعات نیازی نداشته باشین، بنابراین خیلی راحت از طریق ویرایش فایل مذکور میتونین ارسال این اطلاعات رو غیر فعال کنین. همچنین میتونین با HTML قالب دلخواهتون رو ایجاد کنید تا اطلاعات با اون قالب به ایمیل ارسال بشه.

* سایت سازنده کامپوننت، دموها و آموزش های کاملی برای این فرم ساز داره که میتونین با استفاده از اون آموزش ها بهترین استفاده رو ازش ببرین. این فرم ساز اونقدر حرفه ایه و امکاناتش زیاده که باید برای آموزش تمام امکاناتش یک کتاب نوشت!

آدرس سایت سازنده:

http://crosstec.de/

آموزش مقدماتی برای شروع کار با فرم ساز:

http://crosstec.de/support/get-started

آدرس دموها (فیلم های آموزشی جالبی داره):

http://crosstec.de/joomla-forms-demos.html

آدرس Document های مرتبط با کامپوننت:

http://crosstec.de/support/breezing-for ... ation.html

آدرس بخش راهنمای کامل و سوالات متداول:

http://crosstec.de/support/index.php?pi ... ient&id=21

لینک دانلود نسخه اصلی و رایگان کامپوننت:

http://crosstec.de/component/docman/cat ... ts&dir=ASC

* در ضمن میتونین از

فرم

هایی که ساختین و تمام اسکریپت هایی که به کار بردین، به صورت یک پکیج خروجی بگیرین. و بعد این پکیج رو روی یک سایت دیگه نصب کنین. مثلا وقتی می خواین

فرم

هاتون رو از لوکال به سرور انتقال بدین

اما فارسی

ساز

ی!

لازمه چند نکته رو در مورد فارسی سازی فرم ساز بگم:

1) علی رغم تجربه ای که در فارسی کردن افزونه های جوملا دارم، اما فارسی کردن این یکی خیلی اذیتم کرد و زمان برد. مشکل اصلی اینجا بود که متاسفانه عبارت ها و جملات به کار رفته توی افزونه خیلی مبهم بود و توضیح خاصی هم نداشت (توی افزونه های دیگه، معمولا برای تک تک گزینه هایی که وجود داره، یک توضیح هم وجود داره که با توجه به اون توضیح، میشه فهمید که کار اون گزینه چیه و بنابراین میشه براش بهترین ترجمه رو ارائه داد). اما تو این افزونه، برای گزینه ها (بخصوص در بخش مدیریت) توضیحی وجود نداره و بنابر این خیلی از گزینه ها رو بطور حدسی ترجمه کردم. بنابراین اعتراف میکنم که ترجمه خیلی خوبی از آب در نیومد و به دلم ننشست. امیدوارم دوستان لطف کنن و نقص ها رو برطرف کنن. چون واقعا ارزششو داره.

2) تمام عبارات و جملات قابل ترجمه توی یک فایل زبان وجود نداره! درسته که یک فایل زبان هست (با حدود 870 خط)، اما با ترجمه کامل این فایل باز هم بسیاری از بخش ها ترجمه نشده باقی می ماند و بقیه عبارات رو باید توی فایل های دیگه پیدا کرد! دوستان حتما میدونن که ترجمه یک فایل زبان (با فرمت .ini) خیلی سخت نیست و فقط زمان بره. اما ترجمه عبارات توی یک فایل php یا xml احتیاج به دقت خیلی زیادی داره. چون کوچکترین اشتباهی میتونه کل افزونه رو از کار بندازه.

3) CSS ها رو تا جایی که امکان داشت و سواد من قد میداد، بهینه کردم. البته الان فقط یکی از قالب های فرم، CSSش کاملا درسته. قالب های دیگه هم درسته، فقط عنوان صفحه ها و بخش های فرم رو چپ چین نشون میده که نتونستم درستش کنم. در این زمینه هم لطفا دوستان حرفه ای کمک کنن.

دو تا از عکسا رو پیوست میکنم، بقیه رو لینک میدم تا زیاد صفحه سنگین نشه:

http://mppic.persiangig.com/image/breezing/2.jpg

http://mppic.persiangig.com/image/breezing/3.jpg

http://mppic.persiangig.com/image/breezing/5.jpg

http://mppic.persiangig.com/image/breezing/6.jpg

--------

امیدوارم که به دردتون خورده باشه... :s

روزتون خوش...

-

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

خیلی فرم ساز عالی و زیبایی هست و به شدت سخت، اصلا با آزمون و خطا به نتیجه نمیرسید، توصیه می کنم به سایت اصلی مراجعه کنید و فیلم های آموزشی اون رو ببینید. بهترین حالت هست.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

خیلی فرم ساز عالی و زیبایی هست و به شدت سخت، اصلا با آزمون و خطا به نتیجه نمیرسید، توصیه می کنم به سایت اصلی مراجعه کنید و فیلم های آموزشی اون رو ببینید. بهترین حالت هست.

با سلام

اتفاقا به نظر بنده خیلی کاربریش راحت و کاربر پسند هم هست . کافی که فقط یکبار تست بشه .( کار چندان پیچیده ای هم نیست!!! :x (5):)

روزتون خوش

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

با سلام و با تشکر از دوستان محترم تمامی دوستان

در هنگام کار به چند مورد برخوردم!

* یکی اینکه من فیلد های مختلفی رو ساختم و به نمایش گذاشتم منتها فونتش Tahoma نیست Arial هست فونت پرچسب ها رو عرض میکنم چطور فونتش و اندازه اون رو میتونم مشخص می کنم.

*دوم اینکه اگه بخوام تو یه صفحه فرم مورد نظر رو در چند ستون بسازم باید چیکار کنم؟ممکنه؟ به اینصورت

ستون1 | ستون2 | ستون 3

-----------|-----------|-----------

-----------|-----------|-----------

*سوم اینکه اگه بخوام اندازه فرم اتوماتیک با اندازه صفحه ام تنظیم شه باید چیکار کنم؟

با تشکر از دوستان گل و عزیز

(تشکر ویژه ساهرخ جان)


در تصاویری که آقای مردانه قرار دادند در دو ستون فرم را طراحی کرده اند و به شکلی زیبا که هم فارسی سازی دقیق ایشان و هم طراحی دقیق کامپوننت زیبایی آن را دوچندان کرده است.اگر میشود در مورد در چند ستون قرار دادن در فرم توضیح دهید


در تصاویری که آقای مردانه قرار دادند در دو ستون فرم را طراحی کرده اند و به شکلی زیبا که هم فارسی سازی دقیق ایشان و هم طراحی دقیق کامپوننت زیبایی آن را دوچندان کرده است.اگر میشود در مورد در چند ستون قرار دادن در فرم توضیح دهید

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام به همه دوستان

در جواب دوستمون، تو تاپيک مربوطه در انجمن جومفا خیلي در مورد اين فرمساز و آموزش کار با اون بحث شده بود (فکر مي کنم يه تاپیک 10-11 صفحه ای شد!). اگه انجمن راه بيفته (که نميدونم چرا اينقدر با تاخير مواجه شده!)، با مراجعه به اون تاپیک، جواب سوالاتتون رو ميگيرين. کلا براي ساخت چند ستون بايد از بخش بندی تو فرم استفاده کنین. يعني یه بخش والد بسازين. بعد داخل اون بخش های ديگه رو ايجاد کنید. نوع نمايش بخش والد رو هم "همه در یک سطر" تعيين کنید. براي اینکه بخش والد داراي کادر باشه هم که باید گزينه Fieldset رو انتخاب کنين.

اگه به آموزش هاي سایتش مراجعه کنین (بخصوص بخش

knowledge base به آدرس http://crosstec.de/support/index.php?pid=c&cmd=viewcatclient&id=21) خيلي چیزا دستگيرتون میشه

موفق باشین

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

[highlight=#ffffff]با سلام خدمت دوستان عزیز

من می خوام با فرم ساز Breezing یه فرم گواهی اشتغال به تحصیل بسازم اما نمی دونم چطوری می تونم متن و تکست فیلدها رو در کنار هم قرار بدم بخصوص توی مد quick اصلا ابزاری برای نوشتن متن ثابت در نظر گرفته نشده، اگه کسی می تونه راهنمایی کنه ممنون میشم.

[/highlight]

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

مشکلی که این فرم ساز داره تقویم فارسی نداره.یا بهتره بگم تقویم شمسی نداره.

توی انجمش که گشتم یکی دو مورد بود که به نتیجه نرسیده بود.

شخصی بنام آقای فرهادی به آدرس farhadi.ir که خودش توی سایتش یه تقویم جلالی معرفی کرده ، پیگیر موضوع شده بود که اون هم جواب درستی نگرفته بود.

خود جوملا های فارسی الان تقویم فارسی دارن.از دوستان کسی هست که بتونه بجای تقویم فرم ساز از تقویم آقای فرهادی یا تقویم جوملا استفاده کنه.

مشکل دیگش هم عدم توانائی در درج فونت های فارسی در PDF خروجی هست.درواقع باید براش فونت فارسی تعریف کرد از سری tcpdf.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام

من ای کامپوننت را در لوکال نصب می کنم درست نمایش داده می شه ولی در هاست به صورت ؟؟؟؟؟؟ نمایش می ده

در دیتابیس هم تمام قسمتها را به utf8_general_ci تبدیل کردم که باعث شده فرم پیش نمایش درست کار نکند

لطفا راهنمایی کنید:thankyou:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

کاپوننت را حذف کردم و دیتابیس مربوطه را نیز حذف کردم و دوباره نصب کردم و در دیتا بیس همه را روی utf8_general_ci قرار دادم درست شد

:huh:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام

کد امنیتی این کامپوننت با اینکه نمایش داده می شه اما کار نمی کنه یعنی بدون وارد کردن کد میشه ارسال انجام داد

کسی علتش را نمیداند

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام به تمام دوستان جومینایی بنده سوالی داشتم

این کامپوننت فرم ساز به نظر من یکی از بهترینها در نوع خودش هست.

الان فرض کنید بنده یک مسابقه استانی رو از طریق این فرم دارم ساپورت میکنم و در کل امکان ثبت نام 1000 نفر وجود داره حالا من چطوری میتونم خروجی این هزار رو نفر رو داشته باشم در صورتی که این کامپوننت فرم ساز به هنگام خروجی دادن زبان فارسی رو ساپورت نمیکنه و به جای گزینه ها علامت سوال به این صورت ؟؟؟؟؟ قرار میده از دوستان تقاضا دارم که هر چه سریع تر این مشکل رو برای این کامپوننت حل کنند.

هرچه سریع تر ...

با تشکر از شما منتظر پاسخ شما هستم.:thankyou:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

هر آیتمی که میسازم و اسمش رو تغییر میدم به فارسی عنوان فارسی سمت چپ میمونه. نمیشه جاشو تغییر بدم بیاد راست ؟

گزینه (*) نداره ؟

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ستاره دار کردن یک گزینه باید گزینه اجباری روشن نگه دارید و همچنین برای اینکه به سمت فارسی یا چپ قرار بدید باید از تب پیشرفته گزینه چپ یا راست یا مرکز و یا بالا را مشخص کنید.


لطفا به نیاز من پاسخ بدید واقعا گرفتارم بررسی کنید...


سلام به تمام دوستان جومینایی بنده سوالی داشتم

این کامپوننت فرم ساز به نظر من یکی از بهترینها در نوع خودش هست.

الان فرض کنید بنده یک مسابقه استانی رو از طریق این فرم دارم ساپورت میکنم و در کل امکان ثبت نام 1000 نفر وجود داره حالا من چطوری میتونم خروجی این هزار رو نفر رو داشته باشم در صورتی که این کامپوننت فرم ساز به هنگام خروجی دادن زبان فارسی رو ساپورت نمیکنه و به جای گزینه ها علامت سوال به این صورت ؟؟؟؟؟ قرار میده از دوستان تقاضا دارم که هر چه سریع تر این مشکل رو برای این کامپوننت حل کنند.

هرچه سریع تر ...

با تشکر از شما منتظر پاسخ شما هستم.:thankyou:

لطفا به این سوال بنده پاسخ دهید خیلی به پاسخ آن نیاز دارم ....چون بنده الان دارم با این کامپوننت مسابقات برگزار میکنم و اگر خروجی پی دی اف نداشته باشم خیلی کارم سخته .

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
سلام کد امنیتی این کامپوننت با اینکه نمایش داده می شه اما کار نمی کنه یعنی بدون وارد کردن کد میشه ارسال انجام داد کسی علتش را نمیداند

بله کد امنتیتیش کار نمی کنه دوستان کسی در این مورد اطلاعات داره ممکنه همین مشکل کوچیک پدر سایت رو در بیاره از اسپمر ها

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
سلام کد امنیتی این کامپوننت با اینکه نمایش داده می شه اما کار نمی کنه یعنی بدون وارد کردن کد میشه ارسال انجام داد کسی علتش را نمیداند

بله کد امنتیتیش کار نمی کنه دوستان کسی در این مورد اطلاعات داره ممکنه همین مشکل کوچیک پدر سایت رو در بیاره از اسپمر ها

شهریار جون میشه با این افزونه های کپچایی که موجود هست به فرمی که با این برنامه میسازیم اضافه کنیم تا این مشکلم حل بشه ؟

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

باید یک افزونه کپچ ساز نصب کنیم !!! این چنین می شه

ولی خوب این افزونه داره خودش این چنین امکاناتی رو اگر یکی از دوستان کمی برنامه نویسی بلده یک نگاهی بکنه بهش فکر کنم مشکلش حل می شه

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ستاره دار کردن یک گزینه باید گزینه اجباری روشن نگه دارید و همچنین برای اینکه به سمت فارسی یا چپ قرار بدید باید از تب پیشرفته گزینه چپ یا راست یا مرکز و یا بالا را مشخص کنید.


لطفا به نیاز من پاسخ بدید واقعا گرفتارم بررسی کنید...


سلام به تمام دوستان جومینایی بنده سوالی داشتم

این کامپوننت فرم ساز به نظر من یکی از بهترینها در نوع خودش هست.

الان فرض کنید بنده یک مسابقه استانی رو از طریق این فرم دارم ساپورت میکنم و در کل امکان ثبت نام 1000 نفر وجود داره حالا من چطوری میتونم خروجی این هزار رو نفر رو داشته باشم در صورتی که این کامپوننت فرم ساز به هنگام خروجی دادن زبان فارسی رو ساپورت نمیکنه و به جای گزینه ها علامت سوال به این صورت ؟؟؟؟؟ قرار میده از دوستان تقاضا دارم که هر چه سریع تر این مشکل رو برای این کامپوننت حل کنند.

هرچه سریع تر ...

با تشکر از شما منتظر پاسخ شما هستم.:thankyou:

لطفا به این سوال بنده پاسخ دهید خیلی به پاسخ آن نیاز دارم ....چون بنده الان دارم با این کامپوننت مسابقات برگزار میکنم و اگر خروجی پی دی اف نداشته باشم خیلی کارم سخته .

در مد ساده نمیشه این کارو کرد ؟ تو مد سریع که رفتم اصلا نتونستم ایتمهارو پیدا کنم که تو صفحه نمایش بزارم!!:huh:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

دوستان عزیز توی این کامپوننت چطوری میشه کاری کرد که وقتی فرد فرم ثبت نام رو پر کرد و ایمیلش رو نوشت بعد از تکمیل کردن فیلدها کلیه اطلاعات براش ارسال بشه!

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید ارسال داشته باشید و بعد ثبت نام خود را در سایت کامل نمایید. اگر حساب کاربری در سایت دارید، جهت ارسال با حساب کاربری خود هم اکنون وارد سایت شوید

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • افزودن...