maapedram 0 ارسال شده در فروردین 94 به کار بردن تگ "rel="nofollow در لینک های که در طراحی سایت موجود هستند بر روی سئو و بهینه سازی سایت تاثیر بسزایی دارد. هنگامی که لینکی را در طراحی سایت می افزایید، اسپایدرهای موتور جستجو را هم در سایت تان فراموش نکنید. شما می توانید با افزودن تگ "rel="nofollow بر روی لینک هایی که در وب سایت خود استفاده کرده اید و آنها نیز به لینگ های سایر وب سایت ها متصل شده اند باعث شوید که رتبه بندی سایت شما از بین نرود. حال سوال اینجاست که چه زمانی شما باید تگ nofollow را به کار ببرید؟ جواب را می توان اینگونه داد که این تگ در واقع یک متا تگ محسوب نمی شود بلکه از نوع html description می باشد که در طراحی سایت بلاگ هایی که دارای فروم هستند مورد استفاده می باشد. اما منحصر در این کاربرد نیز نیست و هنگامی که نمی خواهید یک لینک سایت تان را فالو کند، می توانید از آن در صفحه وب سایت خودتان از آن استفاده کنید. در واقع شما با افزودن تگ "rel="nofollow به صفحه وب سایت تان به اسپایدرهای گوگل می گویید که هر چند شما لینک ها را در صفحه سایت تان منظور نکرده اید اما باید در صفحه سایت شما وجود داشته باشند تا بتوانند در بهینه سازی سایت شما نقش مثبتی داشته باشند. این گفته بدین معنا نیست که اسپایدرهای گوگل لینک های موردنظر شما را لحاظ نمی کنند بلکه به این صورت است که این لینک ها هیچگونه ربطی به سایت شما ندارند. اگر شما این گفته را با افزودن تگ "rel="nofollow به گوگل نفهمانید رتبه بندی سایت شما کاهش پیدا خواهد کرد و تاثیر منفی آن را در بهینه سازی سایت شاهد خواهید بود. نکته: وردپرس به صورت اتوماتیک دستور فالو نکردن no followرا برای لینک های مخاطبان و کاربران خود لحاظ می کند. سایت ویکی پدیا نیز همین روند را در پیش گرفته است. اما نکته ای که شما باید به آن توجه کنید این است که بدانید کدامیک از لینک های موجود در سایت تان را no follow کنید و کدامیک را نکنید. برای راهنمایی شما می توانیم بگوییم که لینک های فالو نکردن No follow زمینه ها و آیتم های گفته شده در زیر را دربرمی گیرند: لینک های پولی کامنت ها فروم ها و انجمن ها هر مطلبی که ممکن است گوگل آن را غیر مطمئن بداند. البته این را هم تذکر بدهیم که هرچند لینک های No Follow ارزشی برای بهینه سازی سایت شما فراهم نمی آورند ولی باز این بدان معنی نیست که آنها بی ارزش هستند. اگر چه ارزش بهینه سازی ندارند اما می توانند برای سایت شما ایجاد ترافیک کنند. از طرفی دیگر هر چند موتورهای جستجوگر عوامل بسیاری را در لینک های وارد شده به سایت شما لحاظ می کنند اما لینک های وارد شده از شبکه های اجتماعی مانند توئیتر یا ف-ی-س ب-و-ک خیلی مهم هستند و نقش مثبتی را بازی می کنند هرچند به صورت no follow باشند. بنابراین شما همیشه در فالو کردن یا نکردن لینک ها این نکته ها را به خاطر داشته باشید که کدام لینک در طراحی سایت شما برای بهینه سازی سودمند است، کدام یک برای کسب و کار و برند شما مفید است و کدام یک برای هویت بخشی به سایت شما کمک کننده می باشد. نقل قول به اشتراک گذاری این ارسال لینک به ارسال به اشتراک گذاری در سایت های دیگر