رفتن به مطلب

moj_asghary

عضو تالار جوملا
  • تعداد ارسال ها

    12
  • تاریخ عضویت در سایت

  • آخرین بازدید

درباره moj_asghary

  • درجه
    Member

آخرین بازدید کنندگان پروفایل

بلوک آخرین بازدید کننده ها غیر فعال شده است و به دیگر کاربران نشان داده نمی شود.

  1. moj_asghary

    تاریخ شمسی برای فرمساز فابریک

    بله ضعف فابریک فقط در نداشتن طراحی و دیزاین فرمهاست، برای همین میگم به نظرم اسم فرمساز برای فابریک نا مناسبه یک ویزارد ثبت و دریافت اطلاعات در دیتابیسه. امکاناتی که برای من مهمه : 1-علاوه بر ثبت اطلاعات بتونه اونها رو برای کاربر نمایش بده و قابل تنظیم باشه که چه فیلدهایی رو برای جستجو در اختیار کاربران قرار بده خلاصش میشه اینکه دارای فرم جستجو و نمایش اطلاعات ثبت شده باشه. 2-بتونه جداول رابطه ای ایجاد کنه و در خروجی هم اونها رو بصورت ویزاد باهم join‌ کنه ضمن اینکه امکان جستجو روی فیلدهای جداول join شده داشته باشه. 3-بتونه فیلدی در یک جدول بسازه که اون فیلد نتایج عملیاتی روی دیگر فیلدها رو در خودش ذخیره کنه. 4-عملیاتی چون SUM و COUNT و AVG داشته باشه و همه اینها بصورت ویزاده نه دستی 5-فیلدی داشته باشه که بشه باهاش یک سری کد PHP نوشت و هنگام نمایش برای کاربر اون کدها اجرا بشه و یک خروجی دلخواه رو در خروجی اون فیلد بیاره. و امکانات از این قبیل که خلاصه میشه در کار با دیتابیس و انجام عملیات مختلف روی فیلدها و نمایش اونها آیا همچین فرمسازی یا کامپوننتی میشناسین، اگه میشناسین معرفی کنین چون من خیلی با فرمسازها کارنکردم به غیر از چند تایی که معروف هم بودن و فقط تو فابریک این امکانات رو دیدم. از نظر من عیب فابریک فقط در نداشتن یوزر اینترفیس مناسب جهت طراحی فرمهاست که در دیگر فرمسازها که امکانات فابریک رو ندارن میشه بصورت ویزارد و گرافیکی یک فرم طراحی کرد اما با فابریک نمیشه. حالا اگه واقعا فرمسازهای دیگه میتونن اینکارهارو انجام بدن خوشحال میشم معرفی کنید چون سر تاریخ شمسی نبودن فابریک کمی مشکلات دارم.
  2. moj_asghary

    تاریخ شمسی برای فرمساز فابریک

    یعنی فرم ساز های دیگه امکانات کار با پایگاه داده رابطه ای و انواع و اقسام امکاناتی در فابریک مانند فیلدی از نوع کد اس کیو ال یا فیلدی که درونش بشه کدهای پی اچ پی نوشت و اون کدها رو موقع لود اجرا کنه، داره ؟ من بعید میدونم. بهتره بگم ساختن فرم کوچکترین قابلیت فابریکه که البته میگم از لحاظ ویزاردی به بقیه فرمسازها نمیشه که ساخت فرم سریع و گرافیکی دارن اما میشه باهاش یک سایت کامل راه اندازی کرد. سایتی که میتونه امکانات حسابداری و ... داشته باشه و همش با فابریک ساخته میشه یعنی اینطور بگم فابریک یک کامپوننتیه که میشه باهاش بصورت ویزارد با دیتا بیس کار کرد انواع جداول رو ساخت و اونها رو بهم JOIN کرد انواع فیلترها و جستجو هارو روی جداول زد و خروجی های متفاوتی بسته به نیاز داشت فیلدهایی داره که میشه توش کد پی اچ پی و اسکیو ال نوشت انگار که داری یک سایت جدا از جوملا طراحی میکنی اما بصورت ویزارد + استفاده از امکانات، متد ها و توابع جوملا ! یعنی اون فرمساز هایی که شما معرفی کردید میتونن این کارها رو انجام بدن ؟ من الان میتونم با فابریک یک سیستم خرید و فاکتور بصورت ویزارد طراحی کنم، با فرمساز های دیگه میشه همچین کارایی ؟ من هرچیزی تو فرمسازهای دیگه دیدم فقط ثبت اطلاعات دارن و دادن خروجی اکسل و ... اما با فابریک میشه به انواع مختلف روی داده های ذخیره شده مانور داد و از اونها در سایت استفاده کرد.
  3. moj_asghary

    تبدیل تاریخ میلادی به شمسی

    سلام خدمت آقای تهرانی سرپرست کل انجمن جومینا فرمساز فابریک به جرات میتونم بگم بهترین و پیشرفته ترین فرمساز جوملاست البته در قسمت یوزر اینترفیس و ساخت سریع فرمها و چیدمان آیتم ها ضعف داره اما در موارد غیر از این نامبر وان هست. حالا شما با توجه به تجربه ای که دارین میتونین بگین میشه تاریخ این فرمساز رو شمسی کرد ؟ به نظر شما ارزش نداره کسانی که خبره این کار هستند روش کار کنن ؟ به نظر من تنها فرمساز و بهترین فرمساز جوملا برای فرمهای پیشرفته و ارتباطی هست فقط واقعا حیفم میاد بین شماها چرا طرفدار نداره و بهش کم اهمیت داده شده. مخصوصا نسخه جدیدش برای جوملا 1.7 داره آماده میشه و حیفه انجمنی چون جومینا بهش کم بها بده.
  4. moj_asghary

    تاریخ شمسی برای فرمساز فابریک

    با سلام خدمت مدیران و عزیزان فعال در جومینا میخواستم بدونم آیا فرمساز فابریک موجود در فروشگاه جومینا تاریخ میلادی آن تبدیل به شمسی شده یا نه فقط ترجمه به فارسی شده و در مواردی سی اس اس ها تغییر کرده ؟ با این وجود اگر تاریخ شمسی نشده، آیا کسانی توانایی این رو دارند که تاریخ این فرمساز که در نوع خود بهترین و پیشرفته ترین فرمساز جوملاست، فارسی کنن ؟ آیا کسی قدمی در این راه برداشته ؟ لطفا کسانی که میتونن پاسخ بدن که بدجوری گیرم سر این مساله. لطفا رو این موضوع بیاین مانور بدین و بحث کنیم ببینیم چرا این فرمساز از نظر افراد خبره جوملا غافل مونده ؟
  5. moj_asghary

    دو قالب براب 2 صفحه یک جوملا

    با عرض سلام میخواستم از دوستان و اساتید بپرسم آیا میشه برای یک جوملا 2 قالب داشت که قالب A برای صفحه A و قالب B برای صفحه B باشه ؟ در اصل صفجه A صفجه اصلی من هست و صفجه B‌ یک صفجه با قالب و چیدمان متفاوت. لطفا هرکس هر مقدار میتونه من رو راهنمایی کنه، سریعا به کمک های شما نیازمندم. پیشا پیش تشکر میکنم. :thankyou:
  6. علیک سلام خیلی ممنون دقیقا باید همین کار رو بکنم الان که شما فرمودین میفهمم باید همین کار رو میکردم معما چو حل گشت آسان شود قضیه اونه ! دستتون درد نکنه الان میرم همین کار رو میکنم .:thankyou:
  7. راستش اصلا اون فولدرهایی که ازش خطا میگیره رو کاملا پاک میکنم حتی یک جوملا تازه نصب کردم که مطمئن باشم فایلهای این کامپوننت روش نیست اما باز همین خطارو میده جالبه که همین پوشه ها رو که ازش خطا میگیره خودش میره میسازه و فایلهای کامپوننت رو هم توش میریزه اما جداول دیتابیس این کامپوننت رو نصب نمیکنه و این خطا رو میده. الان اون کامپوننت منو کسی دانلود و نصب کرد ؟
  8. خب من اینکار رو میکنم مثل همه ماژولها و کامپوننت ها اما این پیغام خطا ها رو میده. * کامپوننت نصب: کامپوننت دیگری درحال استفاده از این پوشه میباشد: "C:\Users\Moj\Desktop\Desktop\mahdipour\USB Webserver 8.1\root\katibe\components\com_virtuemart" * کامپوننت نصب: کامپوننت دیگری درحال استفاده از این پوشه میباشد: "C:\Users\Moj\Desktop\Desktop\mahdipour\USB Webserver 8.1\root\katibe\administrator\components\com_virtuemart" میدونین این خطاها برای چی هست ؟ البته جوملا من ورژن 1.5 هست که تو سایت جومیلا نوشته بود این ورژن کامپوننت برای جوملا 1.5 هم هست .
  9. سلام خدمت دوستان عزیز هر کاری کردم تا در صفحه اصلی سایت و در بخشی که مطالب صفحه اصلی لود میشه محصولاتی که تو کامپوننت ویرچومارت اضافه میکنم رو بیارم. میدونم ماژولی داره که آخرین محصولات رو نشون میده اما در بخشهای کناری یا بالا و پایین قالب نشون میده نه بخش وسط و مرکزی. فرض کنین میخوام سایتم فقط تو صفحه اصلی محصولات رو نمایش بده قالب سایتم هم ja_zeolite_ii هست که مخصوص این کامپوننت نوشته شده حتی ورژن یک این قالب رو هم تست کردم قسمتی نداره که بگم محصولات رو تو صفحه اصلی بیاره و انگار صفحه اصلی فقط برای نمایش مطالب و اخبار هست و نمیدونم مشکل از قالبه، مشکل از تنظیماتیه که باید تو کامپوننت انجام بدم یا اینکه ماژولی برای اینکار لازمه که من ندارم. لطفا من رو راهنمایی کنید.
  10. نگاه کنین محتوی فایل فشرده ای که تو سایت گذاشتن دقیقا ساختار پوشه کامپوننت و ادمینیستراتور هست که تو پوشه اصلی جوملا هست و در نهایت میرسه به فولدر ویرچومارت که داخلش فایلهای مربوط به کامپوننتش هست. مثلا یکی از پوشه هاش اینه : کامپوننت » com_virtuemart که داخلش فایلهای کامپوننت هست یعنی انگار اینها رو از داخل پوشه جوملا کپی کردند . حالا من اگه بخوان این پوشه ها رو عینا کپی کنم داخل پوشه جوملا که با اینکار چیزی نصب نمیشه . موندم چه مدلی این کامپوننت نصب میشه. ممنونم از صبوریتون برای پاسخگویی به من تازه کار. ای بابا ! باور کنین من از اون موقع حواسم نبوده که این فروم مال اون سایت نیست. یعنی فکر میکردم هردو سایت جومینا هست از بس اسامی مثل همه منم گیـــــــــــــــــــج ! منو بگو وقتی تو سایتش لاگین کردم و لاگین شد چقدر خوشحال شدم که سایت جومینا که عضو نمیپذیرفت نام کاربری توی فروم من رو برام تو سایتش فعال کرده، چقدر ذوق الکی زده بودم. اینم آپلودش : http://www.jmdownload.ir/download.php?filename=13165008071.zip اگه عنوان این پست رو میتونین تغییر بدین لطفا تغییر بدین چون تو عنوان نوشتم سایت جومینا در صورتی که جومیلا بوده !
  11. ممنونم از تذکرتون . میترسم تو آپلود سنتر قرار بدم اونوقت بگن چرا چیزی که مال اعضا بوده تو آپلود سنتر گذاشتم.
  12. سلام دوستان :heart: تازگی سایت جومینا کامپوننت ویرچومارت 2.0.3 رو فارسی کرده و برای استفاده قرار داده اما بصورت یک کامپوننت نیست که قابل نصب باشه، میخواستم بپرسم من باید چطوری اون رو نصب کنم، لطفا منو راهنمایی کنین چون واقعا بهش نیاز دارم. این هم لینکشه : http://www.joomila.ir/Component/244-view
×
×
  • افزودن...