رفتن به مطلب
sms118

چرا باید اینترنت اکسپلورر را کنار گذاشت!؟

پست های پیشنهاد شده

تنها شش سال پیش وب در اختیار تنها یک مرورگر بود: اینترنت اکسپلورر، خصوصا نسخه 6 آن. با نا توانی نت اسکیپ در رقابت با اینترنت اکسپلورر و نصب پیش فرض آن در ویندوز اکس پی، مایکروسافت ارباب بلامنازع در این زمینه شد که تا 95 درصد کاربران از آن استفاده می کردند. البته امروزه مرورگر های بزرگی مانند موزیلا فایرفاکس ، اپل سافاری، اپرا و گوگل کروم و اینترنت اکسپلورر 8 در بازار موجود هستند.

ولی علت اینکه هنوز 15 تا 25 درصد کاربران دنیا از مرورگر عصر حجری دنیای دیجیتال استفاده می کنند چیست؟ به عنوان یک کد نویس و طراح وبسایت (نویسنده اصلی مطلب!) سخت است که چگونه بگویم من یا دیگران چقدر از عمر خود را صرف سازگاری وبسایت ها با این مرورگر از دور خارج شده کرده ایم.

با تمامی مشکلاتی که اینترنت اکسپلورر 6 ایجاد می کند وب راه خود را ادامه می دهد. ولی اکنون که فناوری HTML 5 در راه است، ممکن است این فناوری به علت اجبار وبسایت ها به سازگاری خود با اینترنت اکسپلورر 6 دچار شکست شود. این اتفاقی است که ممکن است در چند ماه آینده رخ دهد و به همین دلیل باید برای پیشرفت وب هرچه سریعتر این مرورگر را کنار گذاشت.

مشکلات اینترنت اکسپلورر 6

شاید از خود بپرسید که مشکل اینترنت اکسپلورر 6 چیست و چرا هنوز افراد زیادی از آن استفاده می کنند؟ جواب سوال اول خیلی ساده است، چون این مرورگر در دنیای اینترنت با سرعت پیشرفت بسیار بالا خیلی قدیمی شده است. فرض کنید بخواهید با کامپیوتری از سال 2001 (20 گیگا بایت حافظه و 256 مگا بایت رم) بازی کنید، چت کنید، از مایکروسافت آفیس استفاده کنید، وبگردی کنید و... در مورد اینترنت اکسپلورر 6 هم همینگونه است. بخش های بسیار زیادی از فناوری جدید با این مرورگر سازگار نیستند. لیست کوچکی از فناوری هایی که با اینترنت اکسپلورر 6 سازگار نیستند را می توانید ببینید.

CSS version 2 (Cascading Style Sheets) : این فناوری یک کد است که تقریبا تمامی طرح یک وبسایت را می سازد، به عبارت دیگر طراحان باید یک وبسایت را هزار تکه کنند تا با اینترنت اکسپلورر 6 سازگار شود.

PNG Transparency :میزان بسیار بالایی از تصاویر با فرمت png در اینترنت اکسپلورر 6 به درستی نمایش داده نمی شوند. بنابراین برای سازگاری وبسایت ها با این مرورگر باید عطای این تصاویر را به لقای آنها بخشید.

امنیت (General Security) : همانگونه که با عدم به روز رسانی آنتی ویروس خود به وسیله یک ابزار جاسوسی تکه تکه می شوید، مرورگر از رده خارج شما هم دروازهه ای برای این حملات است. هنوز خرده ریزه های امنیتی که بتوانند مرورگر شما را خاموش کرده و به شما حمله کنند وجود دارند و بسیار خطرناک هستند.

بسیاری از شرکت ها اعلام کرده اند که اینترنت اکسپلورر 6 مانعی برای آنهاست37signals.com یکی از شرکت های معروف در زمینه ساخت ابزار وب صریحا عدم پشتیبانی خود از اینترنت اکسپلورر 6 را اعلام کرده است، به این دلیل که دیگر با این مرورگر نمی تواند محیط کاربری محصولات خود را بهینه ساخته و امکانات کاربران خود را افزایش دهد.

حالا اگر دوست دارید بدانید چرا هنوز خیلی ها از این مرورگر قدیمی استفاده می کنند باید گفت که دو دلیل عمده وجود دارد. اولین دلیل این است که اینترنت اکسپلورر 6 مرورگر استاندارد ویندوز اکس پی پر مصرف ترین سیستم عامل حال حاضر است و اینکه بسیاری از شرکت های فعال در زمینه آی تی به علت وجود مشکلات در زمینه ارتقای مرورگر خود از انجام آن صرف نظر می کنند. بدون دلیل بزرگی مثل عدم اجرای وبسایت گوگل در این مرورگر کاربران از این مرورگر دست نمی کشند.

اگرچه وب تاکنون با تمامی مشکلات ایجاد شده توسط اینترنت اکسپلورر 6 به راه خود ادامه داده است، ولی فناوری جدید HTML 5 که ممکن است سراسر وب را فرا بگیرد به کلی با این مرورگر ناسازگار است.

اینترنت اکسپلورر 6 به اندازه کافی مانع پیشرفت های جدید بوده است

اگرچه از سال 2001 تاکنون به سختی با مرورگر اینترنت اکسپلورر حرکت کرده ایم، ولی اکنون دیگر به نقطه شکست رسیده ایم و شرکت ها آن را حس می کنند. یوتوب و دیگ می گویند پشتیبانی از این مرورگر به دلخواه آن ها نیست و تصمیم به اعلام راهکار های خود برای عدم پشتیبانی از این مرورگر گرفته اند. وقتی دیگر پذیرفتن هزینه های اجباری سازگاری یک وبسایت با این مرورگر قدیمی بسیار سخت تر شود، شرکت های بیشتری در عدم پشتیبانی از اینترنت اکسپلورر 6 پیشتاز می شوند.

وقتی به آینده نگاهی بیاندازیم، می بینیم که HTML 5 راه های بسیاری برای ساخت ابزار های قوی تر باز می کند. هر روز زندگی ما در وب بیشتر می شود استفاده ما از ابزار های وب مثل ف-ی-س ب-و-ک سر به آسمان می زند. گوگل هم خبر از سیستم عامل کروم خود می دهد که بر پایه مرور اینترنت ساخته می شود. ولی ابزاری مثل Goole Wave هیچ وقت توانایی خود را وقتی مجبور به کنار آمدن با اینترنت اکسپلورر 6 است نمی بیند.

اینترنت اکسپلورر 6 برای سال 2001 مناسب بود، ولی برای ابزار های وبی که پیشرفت می کنند و مشابه ابزار های رایانه های می شوند مرورگری که بیشترین زمان، انرژی و دستکاری را برای انجام کار ها نیاز دارد باید از دور خارج شود. تنها راهی که باعث می شود کاربران مرورگر خود را ارتقا دهند عدم پشتیبانی وبسایت ها از اینترنت اکسپلورر 6 و نگاه رو به جلو به HTML 5 به جای استفاده از فناوری های قدیمی است. در آینده ای نزدیک ما در تقاطعی قرار می گیریم که برای گذر از آن اینترنت اکسپلورر 6 باید کنار گذاشته شود.

مایکروسافت برای حذف اینترنت اکسپلورر 6 چه کار کرده است :

پس از آنکه سرویس دهنده‌های سایت‌های معتبری همچون گوگل و یوتیوب اعلام کردند که دیگر از نسخه ششم مرورگر اینترنت اکسپلورر پشتیبانی نمی‌کنند و چند دولت اروپایی از کاربران خود درخواست کردند که به دلیل ضعف امنیت از این نسخه استفاده نکنند مایکروسافت تصمیم گرفت تا این نسخه از مرورگر اینترنت اکسپلورر را به طور کلی از چرخه خارج کند.

هیات مدیره مایکروسافت رسما به رایان گاوین ماموریت داده تا پروژه نابودی اینترنت اکسپلورر 6 را مدیریت کند. رایان گاوین هم اکنون مدیر بازاریابی شرکت مایکروسافت در بخش مرورگرهاست.

رایان گاوین تصریح كرده كه یكی از وظایف وی كاهش هر چه بیشتر میزان استفاده از این مرورگر و رساندن آن به صفر است. وی افزود: مایكروسافت قصد دارد با همكاری شركت‌های مختلف تجاری آنها را به استفاده از مرورگرهای بهتر و پیشرفته‌تر و به‌خصوص اینترنت اکسپورر8 ترغیب كند و اجازه ندهد مشكلات اینترنت اکسپلورر شش به شهرت مایكروسافت لطمه بزند. اینترنت اکسپلورر6 اکنون به عنوان مرورگر پیش فرض با نصب ویندوز XP روی کامپیوتر قرار می‌گیرد.

بسیاری از کاربران پس از نصب ویندوز اقدام به ارتقای مرورگر خود نمی‌کنند و به استفاده از آن می‌پردازند. اینترنت اکسپلورر نزدیک به 9 سال قبل طراحی شده و مشکلات امنیتی بسیاری دارد.

به ازای هر نسخه اینترنت اکسپلورر ۸ که ‌ از اینجا دانلود کنید ، شرکت مایکروسافت یک دلار و ۱۵ سنت به ان.جی .او. تغذیه آمریکا پرداخت می کند. اگر هم این کار را با اینترنت اکسپلورر ۶ انجام دهید و مرورگر خود را با نسخه ۸ به روز کنید، این مبلغ دوبرابر می شود.

پس اگر هنوز از Internet Explorer 6 استفاده می کنید، سریعتر مرورگر خود را به روز کنید، تا هم گرسنه ای را سیر کرده باشید و هم دعای خیر برنامه نویسان وب بدرقه سفر اینترنتی تان باشد!

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید ارسال داشته باشید و بعد ثبت نام خود را در سایت کامل نمایید. اگر حساب کاربری در سایت دارید، جهت ارسال با حساب کاربری خود هم اکنون وارد سایت شوید

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • افزودن...