رفتن به مطلب

پست های پیشنهاد شده

سلام به همه دوستان .

این آموزش در چندین بخش به دوستان محترم طی زمان های آتی ارائه می شود . امیدوارم از این آموزش لذت ببرید .

jQuery دقیقا چیست.؟

jQuery یک کتابخانه (Library) برای جاوا اسکریپت میباشد که کد نویسی در جاوا اسکریپت را سریع تر و راحت تر میکند، در اغلب موارد شما با یک خط کد jQuery کار 10-20 خط کد جاوا اسکریپت را انجام دهید. ( پس حتما باید یه پیش زمینه تو جاوا اسکریبت داشته باشد.. یه کوچولوش هم کلی جواب میده، لازم نیست غول جاوا اسکریپت باشد

اولین نسخه ی jQuery سال 2006 در کنفرانس BarCamp نیویورک توسط John Resig ارائه شد و امروزه یکی از پر استفاده ترین کتابخانه های مورد استفاده در جاوااسکریپت میباشد.

jQuery در زبان جاوااسکریپت نوشته شده و تمام کد های آن در یک فایل js. قرار دارد که شما میتوانید با افزودن آن به صفحه/برنامه خود از توابع موجود در آن استفاده کنید.

اطلاعات اضافی:

[align=RIGHT] jQuery به دو صورت Uncompressed و Minified ارائه شده که محتویات نوع Uncompressed خوانا بوده و دارای توضیحات برای توابع میباشد و حجم آن حدودا بیشتر از 160 کیلوبایت میباشد، اما در نوع minified تمام توضیحات، فاصله های سفید و چیدمان توابع حذف شده و شما نمیتوانید محتویات آن را روان ساده بخوانید یعنی اصلا قابل خواندن نیست و حجم آن حدود 23 کیلوبایت میباشد که مسلما برای بازدید کننده ی سایت شما خیلی سریعتر از نوع Uncompressed بارگزاری میشود و تا حد کمی تو سرعت لود اولیه تاثیر قائل میشود.

jQuery به صورت کاملا رایگان برای دانلود عموم قرار گرفته است.

همچنین توسعه دهنده گان میتوانند خود برای jQuery پلاگین بنویسند و از آنها استفاده کنند، هم اکنون بیش از هزاران پلاگین برای jQuery وجود دارد که میتوتنید از آنها استفاده کنید.( مثلا اگه قراره تو جاوا اسکریپت 100 خط کد بنویسید تا چند جور Fade به صفحه اضافه کنید، میشه با کمتر از 10-20 خط اونو تو jQuery نوشت ( گفتم چند جور Fade ) و حالا اگه پلاگین باشه میتونید تو یکی دو خط اونو انجام بدبد ( قابل توجه افراد تنبل در کد نویسی 10.gif ) ).

[/align]

عملیاتی که میشود با jQuery انجام داد:

  • ایجاد منو های کرکره ای ( Drop-Down Menu ) : با jQuery میتوانید به راحتی منوهای کرکره ای بسازید و زیر منو هم برای اونها قرار بدید.
  • متحرک کردن و افکت دادن به اشیا داخل صفحه ( Animated Effects ) : با jQuery میتوانید خیلی راحت افکت هایی از قبیل FadeIn , FadeOut , SlideIn , SlideOut , Expanding , Contracting و ... را به اشیا خودتون اعمال کنید.
  • ایجاد درخواست های XML : با jQuery این امکان هست که درخواست اطلاعات اضافی را از سرور داشته باشید بدون اینکه صفحه را از اول بارگزاری ( Refresh ) کنید. (مانند Ajax ).
  • مدیریت DOM : امکان افزودن، حذف کردن، جابجا کردن و مرتب کردن آیتم های صفخات وب به راحتی و با استفاده از چند خط کد.
  • ایجاد اسلایدشو (Slide Show ) : شما میتوانید از افکت های jQuery استفاده کرده و اسلایدشو های زیبا و کاربر پسندی رو داشته باشد.
  • ایجاد عملیات Drag and Drop : شما با jQuery قابلیت این رو دارید که آیتم هایی رو بسازید که قابلیت جابجایی (هنگام نمایش) و مرتب سازی را داشته باشند.
  • پیشرفته کردن فرم ها : امکان ایجاد فرم های پیچیده با قابلیت خواندن اطلاعات از پایگاه داده و افزودن Auto-Complete به فیلد های متن مربوط به فرم که اطلاعات آن از دیتابیس فراهم میشود.

****** مطمئنا شما میتونید تمام این عملیات رو با کدهایی که خودتون تو JavaScript مینویسید انجام بدید، اما این خیلی راحت تره که از jQuery استفاده کنید و به کارهاتون سرعت ببخشید.

منبع :www.forum.phpgrp.com

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام

خسته نباشی

شروع خوبی بود

فقط مثل بعضی از آموزش های دیگه نصفه نیمه رهاش نکنی:(

ما بی صبرانه منتظریم

یا علی مدد

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

دوست عزیز اگه این آموزش ها رو بصورت فایل دارید لطف کنید که لینکش رو هم بذارید

درضمن از زحمتی هم که کشیدید بابت این آموزش ها تشکر میکنم

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

دوست عزیز اگه این آموزش ها رو بصورت فایل دارید لطف کنید که لینکش رو هم بذارید

درضمن از زحمتی هم که کشیدید بابت این آموزش ها تشکر میکنم

سلام دوست من :

نه به صورت فایل ندارم .

یا علی .

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید ارسال داشته باشید و بعد ثبت نام خود را در سایت کامل نمایید. اگر حساب کاربری در سایت دارید، جهت ارسال با حساب کاربری خود هم اکنون وارد سایت شوید

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • افزودن...