رفتن به مطلب
دفاعی

معرفی تگ نجات دهنده

پست های پیشنهاد شده

همانطور که همه دوستانی که در طراحی وب دست دارند می دونند محتوای یکسان و تکراری یک عنصر مضر برای یک سایت می باشد.

اینم دلیل مضر بودنش : محتوای تکراری زمانی اتفاق می افتد که گوگل می فهمد به تعداد دو یا بیشتر از یک سند در سایت وجود دارد در نتیجه، الگوریتم، اسناد تکراری را از صفحه ی اصلی ایندکس خود بیرون می اندازد چرا که مهندسین جستجو در گوگل می دانند که کاربران خواهان محتواهای یکسان در نتایج جستجو نیستند.

مشکل زمانی پیش می آید که اسناد بر روی URLهای متفاوت هستند و فقط یکی از آن URLها در نتایج جستجو نمایش داده خواهد شد. URL انتخاب شده توسط موتورها ممکن است URL بهینه باشد و یا نباشد (از دید رتبه (Ranking)) و یا حتی URL مالک اصلی نباشد. در حالی که گوگل هیچکس خاصی را بابت آن تنبیه نکرده است، اما نتیجه آن با این حال برای مالک اصلی خوب نخواهد بود. نوعا تگ Canonical ارزش محدودی در اینجا دارد چرا که مردمانی که محتوای شما را سرقت میکنند و یا حتی بدتر از آن بفروش می رسانند ممکن است که تگ canonical را به سند وب خود ضمیمه نکنند.

اما در دست دیگر، اگر محتوای تکراری در سایت خودتان و با دستان خودتان بوجود آمده باشد، مشکل اتصالات لینکی می باشد، یعنی لینکی که به صفحه ی همسان اشاره می کند که از نتایج جستجو بیرون انداخته شده دیگر سودی برای صفحه ی اصلی ندارد. بنابراین ارزش و وزن اتصالات لینکی تان را بین صفحات مختلف دارید پخش می کنید که موجب پخش شدن کارآئی کلی و ضربه زدن به لینکهای داخلی تان می شود. این موضوع نشان می دهد که ساختار لینکهای داخلی را به درستی پیاده سازی نکرده اید. این موضوع موجب توبیخ مستقیم شما با کاهش رتبه ی شما توسط گوگل نمیشود اما شما با دستان خودتان دارید کاری میکنید که زیاد فرقی با توبیخ ندارد.

اما حالا راه نجات چیست؟

تگ canonical


این تگ به گوگل، یاهو و بینگ میگوید که این صفحه که در این تگ نوشته شده  است همان صفحه ای است که من میخواهم در نتایج جستجو ظاهر شود و این تگ در  صفحات تکراری دیگر قرار میگیرد تا زمانی که موتور جستجو به آن صفحات مراجعه  کرد این تگ را بخواند و به صفحه ای که مد نظر شماست مراجعه کند. علاوه بر  این، نکته بسیار مهم دیگر این است که این صفحه تمامی وزن لینکهای تکراری  دیگر را در خود جمع میکند و بین صفحات پخش نمیکند تا شما بتوانید به طور  متمرکز و قدرتمند ارزش لینکهای داخلی خود را بالا ببرید تا نهایتا نتیجه ی  خوبی در صفحات گوگل پیدا کنید.

پس تا اینجای کار متوجه شدیم که برای انتخاب لینک مورد نظر از میان لینکهایی که محتوای تکراری دارند از این تگ استفاده میکنیم. به بیان دیگر از این تگ جهت پاک کردن محتواهای تکراری استفاده کنید.

[JUSTIFY][b]WWW یا بدون WWW: [/b][/JUSTIFY][b][align=JUSTIFY]هرچند هم اکنون دیگر مانند قبل مشکل وجود ندارد و اغلب اوقات گوگل این را خوب می فهمد. اما همچنان این موضوع اتفاق می افتد و سایتی با آدرس مثلا example.com و www.example.com هر دو ذخیره میشود. که موجب می شود تا نصف صفحات سایت در این یک آدرس با نسخه ی www ذخیره شود و نصف دیگر در آدرسی بدون www. این موضوع در Google Webmaster Tools قابل حل است هرچند با تگ canonical نیز برطرف میشود.

جائی که نمیتوانید ۳۰۱ Redirect استفاده کنید(با توجه به مسائل مرتبط با مشخصات سرور ممکن است که سرویس دهنده از ۳۰۱ پشتیبانی نکند) که در این صورت می توانیم از canonical استفاده کنیم.[/align] البته طبق گفته های گوگل برچسب canonical یک پیشنهاد به خزنده می دهد و یک اجبار نیست. این انتخاب به مالکان سایت اجازه میدهد تا نسخه ی پیشنهادی خود را به گوگل ارائه کنند و گوگل این موضوع را در کنار سیگنالهای دیگری که از سایت دریافت میکند به حساب خواهد آورد.با پیاده سازی canonical این فرصت ایده آل را به سایت خود بدهید تا خود را در نتایج جستجو محک بزند و رتبه ی خوبی را کسب کند.

موفق باشید

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام

ممنون از توضیحات خوب شما

خوب میدونیم که افزونه های متعددی برای ارتقاء سایت Seo و پرداخت هزینه هایی به گوگل هست که باعث بالابردن رتبه می شوند

درخواست ما اینجاست که بفرمائید

مطالب رو چگونه بنویسیم

عنوان منوها رو چطور

فراتگ ها رو چطور

و تکنیک های واقعا بدرد بخوری که در نوشتار ما تاثیر بسزایی دارند

متشکرم

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید ارسال داشته باشید و بعد ثبت نام خود را در سایت کامل نمایید. اگر حساب کاربری در سایت دارید، جهت ارسال با حساب کاربری خود هم اکنون وارد سایت شوید

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • افزودن...