رفتن به مطلب
amrdata

سه روش برای مخفی سازی ایمیل از دست روبوت های ایمیل یاب

پست های پیشنهاد شده

احتمالاً شما هم با مشکل ایمیل های ناخواسته دست و پنجه نرم میکنید. حتماً میدانید که روبوت های ایمیل یابی وجود دارند که صفحات وب را کاوش میکنند و از درون کدهای html سایت شما، رشته های ایمیل را خوانده و استخراج میکنند و به آنها ایمیلهای تبلیغاتی ارسال میکنند.

حتماً شما هم در قسمت 'تماس با ما' سایتتان، ایمیل آدرستان را به صورت یک لینک قرار داده اید. اگر به همین سادگی اینکار را کرده باشید مطمئن باشید کار روبوت های ایمیل یاب را بسیار ساده کرده اید. مخصوصاً اگر ایمیل آدرس را بعد از متد :mailto بکار برده باشید.

پس راه حل چیست؟

در این جا به ارائه سه راه حل خواهیم پرداخت.

راه حل اول: قالب شکنی

حداقل یک کارکتر، سپس کارکتر @، مجدداً حداقل یک کارکتر، علامت نقطه و مجدداً حداقل یک کارکتر! این میتواند قالب یک ایمیل معمولی باشد. همان طور که من و شما این مسئله را میدانیم، روبوت ها نیز به این مسئله آگاه هستند. پس آنها در ابتدا به دنبال اینگونه قالب های ثابت میگردند. کاری که در اینجا مفید به نظر میرسد قالب شکنی است. یعنی بجای اینکه ایمیل خود را در صفحه وب به صورت مثلاً info@yoursite.com بکار ببریم، آن را بصورت info[at]yoursite[dot].com یا هر قالب دیگری که کار روبوت ها را مشکل خواهد ساخت بکار ببریم. حتی میتوان بین کارکترهای ایمیل از فاصله بدین صورت i n f o @ y o u r s i t e . c o m بکار برد که بی تأثیر نخواهد بود.

این روش دیر یا زود توسط روبوت ها قابل کشف است! و شاید از دید روبوتهای کوچک مخفی بماند اما روبوت های هوشمند و بزرگی نیز هستند که اینگونه قالب شکنی ها را خوب میشناسند.

راه حل دوم: استفاده از تصویر

راه حل دیگری که به نظر میرسد، استفاده از تصویر بجای متن است. برای این منظور کافیست توسط نرم افزارهای ویرایش تصویر مانند photoshop ایمیل خود را به صورت تصویر تبدیل کرده و آن تصویر را در صفحه وب استفاده کنید. حتی میتوان از برنامه های سمت سرور جهت تبدیل ایمیل به تصویر و تولید خودکار تصاویر استفاده نمود. این کار زمانی کاربرد بیشتری پیدا میکند که لازم باشد ایمیل از بانک اطلاعاتی خوانده شود و در صفحه وب نمایش داده شود. در این حالت استفاده از یک قطعه کد به زبان PHP میتواند مفید باشد. برای اینکار کافیست ایمیل را از بانک اطلاعاتی و یا هر منبع دیگری استخراج کرده و آن را توسط قطعه کد PHP که در زیر آمده است به تصویر تبدیل کنید و تصویر حاصل را به خروجی ارسال کنید.

[align=LEFT][code] <?php

header ("Content-type: image/png");

$string = "spam@mvoncken.nl";

$font = 4;

$width = ImageFontWidth($font) * strlen($string);

$height = ImageFontHeight($font);

$im = @imagecreate ($width,$height);

$background_color = imagecolorallocate ($im, 255, 255, 255);

$text_color = imagecolorallocate ($im, 0, 0,0);

imagestring ($im, $font, 0, 0, $string, $text_color);

imagepng ($im);

?> [/code][/align]

در صورتی که تصاویر تولید شده را با زمینه یا رنگهای متفاوت ایجاد کنید و یا از افکت هایی جهت به هم ریختگی نوشته روی تصویر استفاده کنید، ضریب اطمینان کار بالا تر رفته و میتوان بیشتر به پنهان سازی ایمیل از دید روبوت ها اطمینان داشت.

مشکلی که این روش دارد این است که به دلیل استفاده از تصویر انعطاف پذیری در طراحی پایین آمده و دست طراح در استفاده از ایمیل به صورت یک تصویر بسته تر است. همچنین این احتمال وجود دارد که کاربر نمایش تصاویر توسط مرورگر خود را خاموش کرده باشد که این موجب نمایش داده نشدن ایمیل خواهد شد.

راه حل سوم: استفاده از جاوا اسکریپت

obfuscate به طور خلاصه به معنی به هم ریختگی کدها می باشد. اینکار خوانایی کدها را بسیار مشکل میکند اما در نتیجه و خروجی کد تأثیری ندارد. در این روش بجای استفاده مستقیم ایمیل در صفحه وب، با کمک گرفتن از جاوا اسکریپت آن را به هم میریزیم تا تنها توسط همان کد جاوا قابل نمایش در خروجی باشد. برای اینکار برنامه های بسیاری در اینترنت وجود دارد که یکی از بهترین برنامه هایی که برای اینکار در اینترنت یافتم برنامه Enkoder محصول سایت automaticlabs.com می باشد. این برنامه تحت وب است. با مراجعه به سایت با فرمی مواجه میشوید که جزئیات لینک ایمیل خود را دریافت کرده و به شما کد جاوا اسکریپتی تحویل خواهد داد که سر در آوردن از آن تقریباً ممکن نیست. این کد را براحتی در صفحه وب خود میتوانید استفاده نمائید. نمونه ای از کد تولید شده توسط این نرم افزار بدین صورت می باشد:

[align=LEFT]

	 

[/align]

در صورتی که ایمیل شما ثابت می باشد و از منبع بانک اطلاعاتی خاصی آن را استخراج نمیکنید، بنده این روش را پیشنهاد میکنم اما چنانچه ایمیل از منبعی خاصی استخراج میشود باید به دنبال کد سمت سروری که این کد جاوا اسکریپت را تولید میکند بگردید تا ایمیل را از آن قیلطر عبور دهید.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

ممنون بابت روش های موثری که گفتی

البته فک کنم بهترین روش همون روش دومه

چون اولی بالاخره واسش یه راهی پیدا می کنن

اما روش دوم به نظرم مو لای درزش نمی ره

روش سوم هم بد نیست ولی خوب جاواست دیگه .....

موفق باشی

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید ارسال داشته باشید و بعد ثبت نام خود را در سایت کامل نمایید. اگر حساب کاربری در سایت دارید، جهت ارسال با حساب کاربری خود هم اکنون وارد سایت شوید

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • افزودن...