رفتن به مطلب
3bita

را هنمای ایجاد سیستم دانلود فایل با استفاده از مدیرت چند رسانه ای (Media Manager)

پست های پیشنهاد شده

دیباچه

شاید تا اکنون قصد راه اندازی سایت دانلود را با استفاده از امکانات سیستم میدیرت محتوای جوملا را داشته باشید و نمی دانید که از کجا و چه طور این عمل را با استفاده از امکانات این سیستم انجام بدهید. این سیستم این امکان را به شما میدهد تا با استفاده از راهای ساده و آسان بتوانید فایل هایتان را بارگذاری کرده و برای استفاده از انها در صفحات مختلف بکار بگیرید .

برای این منظور کافیست تا به دقت به مطالب این فایل اموزشی دقت کرده و تمام مراحل را قدم به قدم دنبال کرده و انجام دهید .

تنظیمات جوملا

ابتدا از صحت انجام آپلود فایل در سایتتان از طریق Media Manager اطمینان حاصل فرمایید.

1. ابتدا وارد صفحه مدیریت سایت شوید ، سپس از طریق منو بر روی گزینه 'Site' رفته ودر منویی که در پایین باز میشود بر روی 'Global Configuration' کلیک کنید .

[align=center]clip_image002.gif

دلیل اصلی از رفتن به این بخش تنظیم نوع فایل هایی رو که قصد آپلود انها را دارید و نیز تنظیم مقدار حجم فایل ها می باشد .

2. در صفحه باز شده بر روی سربرگ 'System' کلیک کنید . حال به کادر مربوط به 'Media Settings' توجه کنید ، در این بخش تمامی تنظیمات مربوط به Media Manager قرار دارد.

clip_image003.gif

3. همانطور که در تصویر زیر مشهاده می کنید در کادر 'Legal Extensions' لیستی از انواع پسوند های فایل وجود دارند . حال پسوند فایل هایی را که قصد اپلود انها را دارید د انتهای لیست وارد کنید . در ضمن این نکته را به یاد داشته باشید که باید هر پسوند را با یک ویرگول یا همان کاما جدا کنید .

.

.

4. مطمئنا فایل های را که به سرور سایتتون می فرستید باید انقدر کم حجم باشند تا بتوان ان ها را در سایتتان آپلود کنید . برای انکه مقدار حجمی از فایل را که می خواهید به سرور سایتان بفرستید (آپلود کنید) افزایش یا تغییر دهید مقدار داخل کادر 'Maximum Size' را تنظیم کنید .

تنظیم حجم فایل از این طریق ممکن است همیشه قابل اجرا نباشد ؛ چون حداکثر اندازه حجم فایل که توسط PHP تنظیم می شود ممکن است کمتر از آن چیزی باشد که شما از این طریق در سیستم جوملا تعریف می کنید . برای اینکه برای انکه بدانید چگونه این مقدار را از طریق PHP تنظیم کنید اینجا را بخوانید .

. حال گزینه 'Save' را از منوی بالا برای ذخیره تغییرات انتخاب کنید .

اپلود فایل در مدیریت چند رسانه ای (Media Manager)

برای آپلود فایل هایتان از روی سیستم خود بر روی سرور سایتان از طریق Media Manager مراحل زیر را طی کنید .

1. ابتدا بر روی گزینه 'Site' رفته و در منویی که در زیر باز می شود 'Media Manager' را انتخاب کنید .

2. شما در این صفحه لیستی از فایل های متفاوتی که بر روی Media Manager قرار دارند را می بینید .

3. شما در بخش فایل کادری را مشاهده می کنید که می توانید نام پوشه ای را که قصد ایجا ان را دارید در ان بنویسید. حال با انتخاب یک نام و نوشتن ان در این کادر و زدن دکمه 'Create Folder' پوشه مورد نظر در لیست ایجاد می گردد.

clip_image008.gif

4. با کلیک بر روی پوشه ساخته شده شما صفحه خالی را می بینید .

clip_image009.gifclip_image009.gif

5. به قسمت پایین بخش 'Files' رفته و در انجا بر روی 'Browse Files' کلیک کنید .

.

.

6. در صفحه ایجاد شده فایلی را که قصد فرستادن ان را به سرور سایتتان دارید از سیستم خود انتخاب کنید و گزینه open را بزنید.

دقت کنید نام فایلی را که انتخاب می کنید دارای فاصله خالی نباشد که در غیر این صورت فایل مربوطه بارگزاری نخواهد شد . این تمرینت خوبی است برای انکه بتوانید نام درستی را برای فایلتان توصیف کنید تا بتوانید دفعه بعد از ان استفاده کنید .

clip_image011.gif

7. حال بر روی 'Start Upload' در همان قسمت کلیک کنید تا عمل بار گذاری انجام شود . بعد از بارگذاری شما فایل را در لیست مشاهده خواهید کرد .

.

.

اگر شما پیغام 'Unsupported media type' را مشاهده کردید و نتوانستید فایل مورد نظرتان را اضافه کنید ، در تنظیمات media settings نام پسوند فایلی را که فرستاید وارد کنید و سپس دوباره امتحان کنید .

طریقه اضافه نمودن لینک فایل مورد نظر به یک مطلب

1. به قسمت 'Article Manager' بروید و در انجا بر روی گزینه 'New' برای ایجاد مطلب جدید کلیک کنید .

clip_image013.gif

2. در صفحه جدید در قسمت ویرایش متن متنی را که می خواهید نمایش دهید بنویسید . حال متنی را که می خواهید به فایل مربوطه لینک شود را انتخاب کرده و از دکمه های موجود در ویرایشگر TinyMCE دکمه 'Insert/Edit Link' را کلیک کنید .

clip_image014.gif

3. در صفحه باز شده اطلاعاتی در مورد لینکی که می خواهید به متن الصاق دکنید از شما پرسیده میشود. در کادر مربوط به 'Link URL' ادرس زیر را وارد کنید . /images/documents/test.pdf

در صورتی که از نام های دیگری برای فایل و پوشه ان استفاده کردید ان ها را وارد کنید . در ضمن می توانید از ادرس دهی مطلق به جای روش بالا نیز استفاده کنید برای نمونه هر دو ادرس زیر یکی هستند :

. /images/documents/test.pdf ادرس دهی نسبی

http://yoursitename.com/images/documents/test.pdf ادرس دهی مطلق

clip_image015.gif

4. گزینه دیگری را که شما ممکن است بخواهید ان را تغییر دهید مقادری مربوط به کادر 'Target' هستند . این مقادیر نوع نمایش را پس کلیک بر روی این لینک را مشخص می کنند . پس از اتمام تغییرات دکمه 'Insert' را بزنید تا لینک به متنی که اتخاب کرده بودید الصاق گردد.

5. حال با زدن دکمه 'Save' در منوی ابزارها مطلب مورد نظر را ذخیره کنید . سپس به سایت خود مراجعه کرده و از صحت درست بودن لینک مورد نظر اطمینان حاصل فرمایید .

:blush:[/align]

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید ارسال داشته باشید و بعد ثبت نام خود را در سایت کامل نمایید. اگر حساب کاربری در سایت دارید، جهت ارسال با حساب کاربری خود هم اکنون وارد سایت شوید

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • افزودن...