رفتن به مطلب
3bita

بهینه سازی سایت برای جستجوگرها(جوملا 1.5)

پست های پیشنهاد شده

[/align]joomla-logo-small-black.gif

[align=center]بهینه سازی سایت برای متور های جستجو بر روی جوملا نسخه 1.5

امروزه اکثر سایت ها تدابیری برای افزایش میزان بازدیدکنندگانشان از موتور های جستجو بکار می گیرند که در این میان سیستم های مدیریت محتوای ایجاد شده امکاناتی را برای بهبود این امرا فراهم کرده اند که هر یک به نحوی به این امر کمک می کند . در سیستم میدیرت محتوای جوملا نیز امکاناتی برای این منظور به کارگرفته شده است و همچنین افزانه هایی برای مدیریت این قابلیت توسط سایت های خارجی به صورت رایگان و تجاری تهیه شده است .

حال این گروه با استفاده از دانش خود در این زمینه و استفاده از بهترین روش ها بهترین گزینه ها را برای بهبود مسیردهی سایت های ساخته شده تحت سیستم مدیریت محتوای جوملا تلاش می کنند .

برای دربافت اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب بروید ...

نکات و ظرایفی برای بهینه سازی در سیستم جوملا

همان طرو که می دانید سیستم متن باز جوملا بر پایه زبان php و بکار گیری از javascript در آن سایت را مدیریت می کند ، این سیستم به صورت پیش فرض امکاناتی را برای بهینه سازی ادرس ها برای موتورهای جستجو در اختیار دارد که با معرفی ان ها در اینجا شما می توانید در این امر به بهبود سایتتان کمک کنید.

در ابتدا قبل از ساخت شاخه ها و بخش ها (section & category) به تنظیمات اصلی سایت بروید (Global Configuration) حال در سربرگ سایت (Site) تنظیمات متا را برای افزایش بازدید از موتور های جستجو به این نحو کامل کنید :

metadata-settings-in-joomla.png

توضیحات سایت(Global Site Meta Description):

در اینجا توضیحاتی که مایلید در متور جستجو در زیر لینک سایت شما نمایش داده شود را وارد کنید؛ توجه کنید که توضیحات بسیار کامل و خلاصه باشند و بتوانند بازدید کننده را جذب سایت کند.

کلمات کلیدی سایت(Global Site Meta Keywords):

یکی از مواردی که موتور های جستجو لینک ها را بر اساس ان نمایش می دهند کلمات کلیدی می باشد ، در این قسمت کلمات کلیدی که مرتط به مطالب و محتوای سایت شما باشد را وارد کنید اما دقت کنید که این کلمات از 25 به بالا نشوند زیرا در موتور های جستجو به تعداد این کلمات کلیدی حساس می باشند .

بهینه سازی اطلاعات برای موتور های جستجو (SEO Settings ):

بهترین نوع نمایش برای متور های جستجو حالت عمومی نمایش لینک ها می باشد که در اون هم نام فایل و هم شاخه ها مشخص می باشند ، همانطور که می دانید سیستم جوملا ادرس دهی را به صورت کدهای php انجام می دهد و نیز این قسمت برای بهبود ان ایجاد شده است .

برای اینکه ادرس دهی را به بهترین شکل تغییر دهید گزینه های " آدرس متناسب برای موتور جستجو " و " افزودن پسوند به آدرس ها "و "استفاده از آپاچ mod_rewrite" ( use Apache mo_rewrite & Search Engine Friendly URLs & Add suffix to URLs) را فعال نمایید .

نکته : در هنگام فعال سازی گزینه "استفاده از آپاچ mod_rewrite" ابتدا فایل htaccess.text را در شاخه اصلی سایتان به .htaccess تغییر دهید .(دقت کنید که نقطه در ابتدای نام فایل قرار دارد)

با این کار نام مستعاری که برای شاخه ها ، بخش ها و مطالب نوشته اید به نمایش در می ایند و این امر در بهینه سازی بسیار مفید است .

seo-setting-in-admin-joomla.png

افزودن کلمات کلیدی و توضیحات و نام مستعار به مطالب :

در صفحه ایجاد مطلب جدید (new Article) قسمت تنظیمات متا (Metadata Information) را گشوده و مقادیر ان را همانند قبل با توجه به این که این توضیحات و کامات کلیدی مختص مطلب ایجاد شده می باشند کامل کنید . حال نامی مستعار (Alias) برای مطلب انتخاب کنید و دقت کنید که به جای استفاده از فاصله بین کلمات از (-) یا کارکتر مناسب دیگری استفاده نمایید .

metadata-information-in-new-article-in-admin-joomla.png

قست نام مستعار در زمان ایجاد بخش ها و شاخه ها به همین صورت می باشد که در صورت وارد نکردن کلمه ای در درون ان ها این سیستم به صورت خودکار تاریخ ایجاد مطلب را به عنوان نام مستعار بر می گزیند ، پس بهتر است در تمامی بخش ها این قسمت را با کلمات مناسب کامل نمایید .

و در اخر خروجی این تغییرات در لینک سایت شما به صورت زیر خواهد بود:

link-seo.png

منبع:پلاس تمپلیت

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید ارسال داشته باشید و بعد ثبت نام خود را در سایت کامل نمایید. اگر حساب کاربری در سایت دارید، جهت ارسال با حساب کاربری خود هم اکنون وارد سایت شوید

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • افزودن...