رفتن به مطلب
Saeed_Shamsi

روال جديد عضويت سطح بندی شده در جومينا

پست های پیشنهاد شده

بنام حضرت دوست

با سلام

[align=justify]

در گذشته عضویت در جومينا بسته بود و تنها با شرایط خاصی برخی موفق به عضویت می شدند اما بر اساس تصميمي که در همايش گرفته شد عضويت به طور کل در جومينا باز می شود منتها اعضا داراي سطح بندي خواهند بود . در همين رابطه اعضا سايت در 3 سطح اول، دوم و سوم قرار خواهند گرفت.

هر عضو ميتواند با تلاش خود از سطح اول به دوم و نهايتا به سوم ارتقاء یابد، ضمن اینکه در ارتقاء سطوح کاربری عامل انسانی کمترین نقش را خواهد داشت و تغییر سطوح بیشتر بر مبنای سنجش عملکرد کاربر و سیستم امتیازی توسط کامپوننت طراحی شده صورت خواهد گرفت که معیارهای سنجش نیز به شرح زیر می باشد:

روال عضويت :

تمامي افزونه هايي که در حال حاضر عمومي هستند عمومي خواهند ماند بدين معنا که براي دانلود آن نياز به عضويت نیست.

سطح یکم:

تمامي کاربران ميتوانند در سايت اقدام به ثبت نام نمايند با ثبت نام و فعالیت کاربر ميتواند اقدام به کسب امتياز نمايد، به عنوان مثال به ازاي هر روز بازديد از سايت 10 امتياز کسب می کند، البته حداکثر سقف امتياز دريافتي براي عضو در اين مرحله 299 امتياز است. حال آنکه برای رسیدن به سطح یک کاربر نیازمند اخذ 300 امتیاز خواهد بود، بنا بر این کاربر ميتواند بدون درنظر گرفتن محدودیت امتیاز کنونی از طریق سیستم ارسال درخوست ها براي مدير سطح يک درخواست دريافت افزونه جهت ترجمه ارسال کند. با ارسال، ترجمه و تاييد توسط مدير اعضا سطح يک، وي موفق به کسب 300 امتياز ميگردد و وارد دسته کاربران سطح يکم خواهد شد. در اين سطح عضو جديد به افزونه هايي که براي اين سطح در نظر گرفته شده است دسترسي خواهد يافت و خواهد توانست آن ها را دانلود و استفاده نمايد . نکته مهم در اين رابطه آن است که عضو تازه وارد ديگر هيچ گاه از اين سطح اخراج نخواهد شد و همواره عضو سطح يک خواهد ماند منتها براي دانلود افزونه هاي مربوط به اين سطح ميبايد حداقل 300 امتياز داشته باشد. از این رو همانگونه که محرک هايي براي دريافت امتياز در نظر گرفته شده محرک هايي نيز براي کسر امتياز وجود دارد تا کاربر در حالت سکون نمانده و تلاش خود را کاهش ندهد بنا بر این به عنوان مثال در ازاي هر روزي که عضو از سايت بازديد نميکند 5 امتياز از وي کسر مي گردد . سقف امتياز دريافتي در اين سطح 599 امتياز است.

وظایف اعضای سطح یک:

معرفی پی در پی افزونه و آموزش های کاربردی در انجمن توسعه ی افزونه های فارسی جهت ترجمه.

سطح دوم:

پس از ورود کاربر به سطح يک، 2 راه براي ارتقا سطح عضويت به سطح دوم وجود دارد. کابر ميتواند به مدير سطح يک جهت انتخاب و پيگيري ترجمه از متقاضيان سطح يک عضويت کمک کند (که البته این روش محدود بوده و تابع نظر مدیر سطح یک می باشد) و يا ميتواند درخوست ترجمه ی آموزش کند، پس از ارسال درخوست ترجمه ی آموزش، ترجمه و تائید آن توسط مدیر سطح دو، کاربر موفق به کسب امتياز 600 شده و وارد سطح دوم ميگردد و وي خواهد توانست بر مبنای سیستم امتیازی و فعالیت در سایت تا 999 امتياز کسب کند. البته کاربر می بایست به محرک های کاهش امتیاز توجه داشته باشد و همواره با تداوم فعالیت امتیاز خود را بالای 600 حفظ کند.

مزیت ورود به سطح دوم استفاده از افزونه های بهتری است که دانلود آن تنها برای اعضای 600 امتیازی مقدور است.

وظایف اعضای سطح دو:

1- معرفی پی در پی افزونه و آموزش های کاربردی در انجمن توسعه ی افزونه های فارسی جهت ترجمه.

2- ارائه ی کمک و راهنمایی به اعضای سطح یک برای ارتقاع به سطح دو.

سطح سوم:

براي ورود به سطح سوم، کاربر باید درخواستی را ارسال کند، بنا برا این درخواست مدير اين سطح وظيفه خواهد داشت تا متقاضي را به اعضا فعلي سطح سوم معرفي نمايد و اعضا سطح سوم در يک نظر سنجي عضويت کاربر را در سطح سوم تاييد و يا رد ميکنند. مدير سطح سوم موظف است کاربر متقاضي را به اعضا سطح سوم معرفي و در قبول عضويت وي توسط ساير اعضا کوشش نمايد. با تاييد عضويت عضو در سطح سوم وي همواره در اين سطح باقي خواهد ماند منتها براي استفاده از امکانات تدارک ديده شده براي سطح سوم ميبايد امتیاز خود را حداقل بالای 1000 حفظ نماید.

مزیت های سطح سوم:

1- برای اعضايي که به عضويت سطح سوم دست میابند صفحه اي در سايت ايجاد ميگردد که به معرفي عضو سطح سوم ميپردازد و تبليغات عضو سطح سوم در رابطه با طراحي سايت در سايت نمايش داده خواهد شد و اين عضو بعنوان طراح سايت و همچنين متخصص جوملا به ساير بازديدکنندگان معرفي خواهد شد.

2- استفاده رايگان از بسياري از محصولات فروشگاه و همچنين تخفيف 35 درصدي براي برخي از افزونه هاي فروشگاه خواهد بود.

وظایف اعضای سطح سه:

1- از وظايف عضو سطح سوم تحقيق و کمک به افرادي خواهد بود که از سطح دوم متقاضي عضويت در سطح سوم هستند چرا که خود وي نيز بايد به عضويت عضو تازه وارد راي دهد همانگونه که قبلا به وي توسط ساير اعضا سطح سوم راي داده شده است.

2- معرفی پی در پی افزونه و آموزش های کاربردی در انجمن توسعه ی افزونه های فارسی جهت ترجمه.

اين نحوه عضويت توسط حداقل 50 نفر بررسي و تصويب شده است . در همين راستا تمامي زير ساخت هاي لازم تدارک ديده شده است که همزمان با عيد مبارک غدير اجرايي خواهد شد.

متقاضیان عضویت سطح بندی شده توجه داشته باشند، با توجه به کثرت درخواست ها و لزوم پاسخگویی به تمامی درخواست های کاربران، امکان ارسال درخواست عضویت سطح بندی شده بطور میانگین در هر ماه یک بار باز خواهد شد که زمان بازگشایی ماهانه بصورت همیشگی در سایت جومینا اطلاع رسانی می شود. تاریخ بازگشایی را بصورت همیشگی می توانید در "اینجا" ببینید.

لذا از ارسال پیام خصوص به مدیران جومینا در خصوص نحوه و مسائل مربوط به عضویت بطور جدی پرهیز نمائید.

تیم مدیریت جومینا

[/align]

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

×
×
  • افزودن...