رفتن به مطلب
شکیبانیا

پچ رفع مشکل url فارسی در جوملا

پست های پیشنهاد شده

سلام

همونطور که می دونید ، یکی از مشکلات جوملا 1.5 با زبان فارسی اینه که وقتی seo رو فعال می کنید ، نمی توان کاری کرد که آدرس های صفحات(URL) فارسی شوند و مجبوریم از افزونه های مختلف استفاده کنیم تا این مشکل برطرف بشه.

در حالت عادی ، آدرس هایی که جوملا برای صفحات تولید می کنه یا انگلیسی هستند یا ترکیبی از "تاریخ و ساعت" ، یعنی در عمل لینک مطالب سایت اصلا به درد seo نمی خوره و آدرس ها به صورت زشت و غیر مرتبط تولید میشن.

احتمالا بدونید مشکل از کجا آب می خوره ، در جوملا ، هنگامی که یک منو یا مطلب تولید می شه، یکی از گزینه هایی که به صورت اختیاری می شه آن را تکمیل کرد "عنوان انگلیسی(یا نام مستعار یا Alias)" هست. درواقع جوملا مقدار این فیلد رو به برای تولید آدرس های صفحات(URL) استفاده می کنه.

مشکل اینه که جوملا در هنگام ثبت فیلد "عنوان انگلیسی" در بانک اطلاعاتی ، تابعی رو روی مقدار این فیلد اجرا می کنه که همه کارکتر ها به غیر از حروف انگلیسی رو حذف می کنه و همین باعث میشه ما نتونیم در فیلد "عنوان انگلیسی" عبارت فارسی بنویسیم و نتیجتاً لینک هایی که توسط جوملا تولید میشه اصلا لینک های مطلوبی نیست.

راه حلی که معمولا برای این کار استفاده میشه نصب افزونه هایی هست که بتوانند آدرس های جوملا رو با استفاده از "عنوان مطلب یا منو" تولید کنند که نتیجه این کار این میشه که آدرس های صفحات حاوی مطالب فارسی خواهد بود.

همونطور که می دونید این مشکل در جوملا 1.7 برطرف شده و مدیر سایت می تونه تعیین بکنه که "عنوان انگلیسی(یا نام مستعار یا Alias)" فارسی هم باشه.

برای رفع این مشکل در جوملا 1.5 ، من تابعی که در جوملا 1.5 این مشکل رو ایجاد می کرد رو با معادل همون تابع در جوملا 1.7 جایگزین کردم تا دیگه حروف فارسی رو از فیلد "عنوان انگلیسی" حذف نکنه.

با این روش دیگه به افزونه هایی همین کار رو برای ما انجام می دادند نیازی نخواهید داشت(مگر این که مدیر بخواد از دیگر قالبیت های SEO این افزونه ها استفاده کنه).

خب ، روش کار هم خیلی ساده است ، فقط کافیه این فایل زیپ رو دانلود کنید و در پوشه اصلی جوملایِ خودتون بازش کنید.

به همین سادگی

فقط یک نکته : فکر کنم خیلی واضح باشه که کاری که این پچ انجام میده اینه که اجازه میده مطالب شما از این به بعد نام مستعار فارسی داشته باشند و کاری به مطالب قبلی نخواهد داشت ، یعنی برای اصلاح نام مستعار مطالب قبلی ، باید تک تکشون رو ویرایش کنید.

امیدوارم این آموزش و پچ براتون مفید بوده باشه

موفق باشید و سربلند

یا علی

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام

واقعا فکر خلاقانه ای کردید ولی بازم افزونه های seo و تبدیل کننده لینک از این روش برتری دارند چون لینکهای قبلی رو هم بهینه می کنند

در هر صورت واقعا عالی بود

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام

+ از لطفتون ممنونم

+ حرف شما کاملا صحیح هست که در روش استفاده از افزونه ها ، دیگه این مشکل رو نخواهید داشت که لینک های قبلی رو اصلاح کنید ولی به نظرم روش پیشنهادی من ، خیلی از روش استفاده از افزونه ها ، استانداردتره.

وقتی شما از افزونه ها استفاده می کنید ، آدرس صفحات رو در بانک اطلاعاتی نگه داری می کنه و در سایت های بزرگ و پر محتوی خود همین می تونه یک عیب باشه.

همچنین بعضاً دیدم که این افزونه ها لینک های تکراری تولید می کنند ولی روش پیشنهادی من در واقع همون روش استاندارد جوملاست و احتمال تولید لینک تکراری تویه این روش صفر هست.

در روش استاندارد جوملا شما دیگه دغدغه حذف کپی رایت افزونه یا استفاده از افزونه های وارز رو هم نخواهید داشت.

+ بنابراین اگر کسی سایتی رو داره تازه راه اندازی می کنه یا اینکه سایتش مطالب خیلی زیادی نداره ، فکر می کنم روش پیشنهادی من بهتر باشه.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

حالا که فکر می کنم همینجوریه که شما می گید و برای اون مشکلی که مطالب قبلی هم لینکشون بهینه نمیشه یه روشی هست اینه که کاربر از همون اول برپایی سایت خودش از روط شما استفاده کنه

در هر صورت واقعا کارتون عالیه

امیدوارم موفق باشید

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید ارسال داشته باشید و بعد ثبت نام خود را در سایت کامل نمایید. اگر حساب کاربری در سایت دارید، جهت ارسال با حساب کاربری خود هم اکنون وارد سایت شوید

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • افزودن...