رفتن به مطلب
maghaleh

خبر شگفت آور از phpnuke

پست های پیشنهاد شده

شاید حیرت آور ترین واقعه دنیای سی ام اس های کدباز رقم خورده باشد. اتفاقی که در سکوت رخد داد و توجه چندانی را به خود جلب نکرد. Phpnuke جزء آن دسته سی ام اس هایی بود که در زمان خود سریع پیشرفت کرد و سری در میان سی ام اس های رایگان درآورد. طرفدارن بی شماری پیدا کرد و تلاش زیادی جهت بهبود و کارامد کردن سورسهای خود نمود.

از همان اوایل وبسایت های فارسی آن راه اندازی شدند ؛ حتی کتابها و سی دی های آن نیز سریعا وارد بازار گردید و مورد توجه علاقه مندان به طراحی و راه اندازی سریع وبسایتها قرار کرفت. اما ناگهان از حدود 5 سال پیش سایت اصلی نیوک phpnuke.org از انتشار و پشتبانی نسخه های جدید دست کشید که این امر باعث سر درگمی کاربران آن شد و جز سایه ای از این سی ام اس چیزی باقی نماند .

علاقه کاربران فارسی به این سی ام اس سبب شد تا علی رغم عدم پستیبانی و دسترسی نسخه های جدید به استفاده از آن ادامه دهند که در این مسیر تعدادی از وبسایت های فارسی ساز نیوک همچنان به فعالیت خود ادامه دادند و با تغییراتی در نسخه های قدیمی نسخه های بومی جدیدی را منتشر کردند.

این سایتهای فارسی ساز تلاش زیادی کردند تا نیوک را همچنان زنده نگه دارند و به شبیه سازی آن به سایر سی ام اس های موجود پرداخته اند که در بعضی موارد موجب از بین رفتن اصالت این سی ام اس گردید.

حال بعد از 5 سال سایت رسمی نیوک www.phpnuke.org اقدام ارائه نسخه جدیدی نموده است که سبب حیرت کاربران آن شد چرا که همه بر این باور بودند که نیوک مرده است اما ارائه نسخه جدید با تغییرات اساسی در سورسها و سیستم اصلی این سی ام اس که با نام بازگشت نیوک منتشر شده افق جدیدی را برای کاربران آن گشود.

نکته جالب اینکه سایت های فارسی ساز تا انتشار این مقاله هنوز خبر انتشار نسخه جدید را به اطلاع کابران خود نرسانده اند و نیوک سایه وار در جامعه طراحان وب فارسی قدمهای تازه خود را برمی دارد. علت آن را شاید غیر مترقه بودن انتشار نسخه جدید از سایت رسمی آن دانست در هر صورت شاید این اولین خبر انتشار و تغییرات اساسی در این سی ام اس کهنه کار در سایت های فارسی باشد.

نسخه جدید این سی ام اس از لینک زیر قابل دریافت می باشد:

http://www.phpnuke.org/modules/Release/files/phpnuke-release-8.2.4.tar.gz

iranestan@gmail.com

این مقاله برای اولین بار در سایت جومینا منتشر گردیده است و کپی برداری از آن تنها با ذکر ایمیل نویسنده و وبسایت جومینا مقدور می با شد.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

البته کاربران سی ام اس جوملا نباید نگران باشند چرا که سی ام اس نیوک هر چند مزایایی دارد اما نسبت به سی ام اس جوملا در سطح بسیار پایین تری قرار دارد.

از مزایایی نیوک می توان به سادگی و امکانات فراوانی که در نسخه اولیه وجود دارد اشاره نمود. همچنین دارای پایداری مناسب برای سایتهای متوسط ؛ انعطاف در ویرایش هسته ؛ مدیریت کامل بر ارکان و جزییات سایت ؛ ثبات پایگاه داده و نگهداری اطلاعات با حجم بالا ؛ مدیرت کاربری بی نظیر ؛ پشتیبانی از تمام مرورگرها و.......

از معایب آن هم می توان به داشتن امنیت متوسط و گاهی پایین ؛ ضعف در مسائل گرافیکی ؛ عدم پشتیبانی منظم جهانی ؛ نداشتن شیرازه قوی محتوا نسبت به جوملا ؛ ضعف در امکانات اضافی پیشرفته ؛ سئو نا مناسب ؛ عدم تنوع و نواوری در قالبها ؛ عدم انطباق با فن آوری های روز و.....

نیوک را به هیچ عنوان برای سایتهای حرفه ای و پایدار توصیه نمی شود شاید بتوان از سی ام اس کنونی نیوک به عنوان هواپیمای آموزشی مدیران و طراحان آماتور وب یاد کرد و به خاطر سادگی شمه مناسبی را در اختیار کاربران خود قرار می دهد.

در پایان باز تاکید می نمایم که سی ام اس جوملا بسیار قدرتمند تر و حرفه ای تر از سی ام اس نیوک می باشد.

با تشکر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

ممنون از مقاله خوبتون !

درست است و نيوك فعلا نميتواند با جوملا يا برخي ديگر از سيستم هاي مديريت محتوا رقابت كند يا پيش بيافتد !

پيشرفت در سايه فعاليت و گذشت زمان ممكن است و يكباره در هيچ زمينه اي حتي صنعتي نميتوان به اوج رسيد البته ممكن است در اينده نيوك هم جزو برترين ها شود البته ميدانيم كه جزو بهترين ها هست ولي به رتبه يك رسيدن نياز گذشت زمان و پيشرفت و حمايت كاربران است كه كمتر سيستمي اين توفيق نصيبش خواهد شد آن هم با اين همه توسعه دهنده افزونه هاي جوملا !

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید ارسال داشته باشید و بعد ثبت نام خود را در سایت کامل نمایید. اگر حساب کاربری در سایت دارید، جهت ارسال با حساب کاربری خود هم اکنون وارد سایت شوید

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • افزودن...