رفتن به مطلب
دفاعی

۲۰ افزونه ضروری فایرفاکس مخصوص طراحان وب

پست های پیشنهاد شده

سلام به همه دوستان عزیز

همانطور که می دونید مرورگر mozilla firefox همواره در بین طراحان و توسعه دهندگان وب یک مرورگر بسیار مشهور و کارآمد بوده است. یکی از دلایلی که مرورگر فایرفاکس را اینگونه محبوب ساخته است وجود تعداد بسیار زیاد افزونه هایی است که برای این مرورگر وجود دارد و با استفاده از آن ها میتوانید تجربه بهتری در استفاده از وب داشته باشید .از میان حجم عظیم افزونه های موجود برای فایرفاکس تعداد زیادی از آن ها برای طراحان و توسعه دهندگان وب حیاتی هستند و استفاده از آن ها می تواند زمان پروسه کاری طراحی سایت را کم نموده و موجب ارائه نتیجه بهتر شود .در این پست ۲۰ افزونه ضروری فایرفاکس را برای طراحان وب به شما دوستان خوبم معرفی می کنم.

[align=RIGHT]

۱- Web Developer

به اعتقاد بسیاری افزونه web developer قوی ترین افزونه در زمینه طراحی وب می باشد .این افزونه یک نوار ابزار جدید به مرورگر فایرفاکس شما اضافه می کنید که دارای گزینه های زیادی برای کار با صفحات وب هست .به عنوان مثال شامل گزینه ای است که مشخصات CSS هر کدام از عناصر صفحه را مشخص می کند .

۲- SeoQuake

افزونه SeoQuake به شما برای بهینه سازی صفحاتتان در موتورهای جستجو کمک می کند .این افزونه یک seobar به مرورگر شما اضافه می کند که شامل گزینه های مختلفی برای کار با seo وجود دارد .

۳ – Window Resizer 1.0

همانطور که از اسم این افزونه پیداست کار آن نمایش صفحه وب شما در رزولوشن های مختلف استاندارد می باشد.

۴ – FireShot

با استفاده از این افزونه می توانید از صفحات وب اسکرین شات تهیه کنید . آنچه موجب تفاوت این افزونه نسبت به افزونه های مشابه شده است قابلیت آن در ابزارهای مختلف برای ویرایش اسکرین شات تهیه شده می باشد .از این افزونه می توانید برای ارائه نمونه کارهای خود استفاده کنید .

۵ – FireBug

firebug از ابزارهای نهایی توسعه دهندگان وب برای فایرفاکس به شمار می آید .این افزونه ابزارهای بسیار زیادی را برای توسعه وب در اختیار شما قرار می دهد .با استفاده از این افزونه می توانید به کاوش ، ویرایش ، دیباگ و نظارت بر HTML و CSS و JavaScript به صورت real-time بپردازید .

۶ -Greasemonkey

افزونه Greasemonkey شما را قادر می سازد تا نحوه نمایش صفحات وب را با استفاده از snippet های جاوااسکریپت بسیار زیاد این افزونه تغییر دهید .برای این افزونه تعداد بسیار زیادی اسکریپت موجود است که می توانید

دانلود

کرده و افزونه خود را ارتقا دهید .

۷ – ColorZilla

colorzilla یک افزونه به طور باورنکردنی ساده برای فایرفاکس می باشد .با استفاده از آیکن قطره چکان که این افزونه ایجاد میکند می توانید رنگ هر نقطه دلخواه از صفحه وب را مشخص کنید .

۸ – FireFTP

FireFTP یکی از افزونه های فایرفاکس برای آپلود فایل روی سرور محسوب می شود .این افزونه دارای مزیت های زیادی نسبت به برنامه های مستقل ftp از جمله عدم وابستگی به سیستم عامل می باشد .این افزونه تمامی امکاناتی را که از یک نرم افزار مستقل ftp انتظار دارید در اختیار شما می گذارد .

۹ – IE Tab

این افزونه بی نظیر به فایرفاکس قابلیتی را اضافه می کند که شما می توانید با فشردن دکمه صفحه وب خود را توسط IE مشاهده کنید و با فشردن همان دکمه دوباره با استفاده از فایرفاکس نمایش دهید .این افزونه شما را قادر می سازید تا به مقایسه و مشاهده صفحات وب خود در هر در مرورگر بپردازید بدون اینکه مجبور باشید IE را اجرا کنید .

۱۰ - Palette Grabber

این افزونه قادر به ساخت تم های رنگی از صفحات وبی است که بازدید می کنید و این تم ها قابل انتقال به برنامه های گرافیکی نظیر FireWorks ، GIMP ، Pain shop pro ، Photoshop و Paint.NET می باشند .

۱۱ – Font Finder 0.5c

با استفاده از این افزونه می توانید هر بخشی از متن را که بخواهید هایلایت نموده و اطلاعات مربوط به استایل CSS آن بلوک متنی را مشاهده نمایید .

۱۲ – Total Validator

این افزونه در واقع یک ابزار اعتبارسنجی همه کاره می باشد که HTML و لینک ها را چک می کند و یا قادر است از صفحه وب اسکرین شات تهیه کند .همچنین چک کردن غلط های املایی و بررسی لینکهای شکسته و تهیه اسکرین شات صفحه در مرورگرهای مختلف از قابلیت های دیگر این افزونه است .

۱۳- Platypus

Platypus یکی از بهترین افزونه های فایرفاکس برای ایجاد تغییر در صفحات وب می باشد . این افزونه به همراه افزونه

Greasemonkey

به نوعی مانند یک WYSIWYG کار می کنند و این افزونه در بازدید های مجدد یک صفحه وب ویرایش هایی را که اعمال کرده اید به شما یادآوری میکند .از این افزونه می توانید برای آزمایش تغییرات مختلف طراحی وب استفاده نمایید .

۱۴ – Dummy Lipsum

افزونه ای با هدفی بسیار ساده ، با استفاده از dummy Lipsum می توانید برای صفحات وب خود

Lorem Ipsum

dummy text بسازید .

۱۵ – Page Diff

Page Diff افزونه ای مفید برای مقایسه بین صفحات وب می باشد . این افزونه به طراحان وب کمک می کند تا تفاوت بین کد HtML صفحات وب را مشاهده نمایند .

۱۶ – Aardvark

افزونه Aardvark به شما امکان می دهد تا هر کدام از عناصر صفحه وب خود را انتخاب نمایید و تغییرات مختلفی را مانند حذف نمودن آن عنصر (مناسب برای اسکرین شات) و یا تغییر رنگ (مناسب برای گرفتن پرینت از صفحه وب) اعمال نمایید .

۱۷-Codetch

افزونه Codetch یک ویرایشگر WYSIWYG می باشد که به شما امکان ویرایش صفحات وب را به طور مستقیم در فایرفاکس می دهد .

۱۸ - measure it

افزونه measure it یک خط کش در اختیار شما می گذارید که با استفاده از آن قادرید عناصر روی صفحه وب را اندازه گیری نمایید و ابعاد آن ها را پیدا کنید .

۱۹ – Yslow

Yslow امکانی را به مرورگر فایرفاکس شما اضافه می کند که قادر به محک زدن کارایی سایت شما می باشد .این افزونه با ارائه پیشنهادات در مورد سایت طراحی شده شما را در بهینه سازی سایتتان یاری می کند .

۲۰ – CSSViewer

افزونه CSSViewer همانطور که از اسمش پیداست به شما کمک می کند تا به جستجو در بین مشخصه های CSS صفحه وبی که مشاهده می کنید بپردازید .این افزونه برای مشاهده استایل های CSS صفحات وب برای یادگیری تکنیک های توسعه وب با CSS بسیار مفید است .

موفق باشید[/align]

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید ارسال داشته باشید و بعد ثبت نام خود را در سایت کامل نمایید. اگر حساب کاربری در سایت دارید، جهت ارسال با حساب کاربری خود هم اکنون وارد سایت شوید

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • افزودن...