رفتن به مطلب
zohreabri

نکته هایی از تجارب طراحی سایت تجارت الکترونیک

پست های پیشنهاد شده

بازدیدکنندگان پولشان را به آسانی در فضای آنلاین خرج نمی کنند بلکه در مورد آن دست به جستجو و پرس و جو می زنند تا بهترین و مرغوب ترین کالا را از میان کالاهای موجود گزینش کنند و پولشان را خرج آن کنند. به بقین شما هم سایت های تجارت الکترونیکی زیادی را دیده اید که کالاها یا خدماتی را به فروش گذاشته اند ولی در میان این سایت ها کدام یک حرفه ای تر و قابل اعتمادتر می باشند. خرید آنلاین برای شما راحت و آسایش بیشتری نسبت به بقیه خریدهای بیرون از دنیای مجازی دارد و اگر یکبار خرید آنلاین را تجربه کرده باشید و لذت آن را چشیده باشید و از جایی مورد اعتماد خرید کرده باشید آن را اتلاف وقت و ناخوشایند نخواهید دانست.


فروشگاه های اینترنتی زیادی هستند که به بازدیدکنندگان خدمات می دهند اما فروشگاه های کمی هستند که تجربه دلپذیری از خرید آنلاین برای بازدیدکنندگان فراهم می آورند. ما در این متن تلاش می کنیم گامهایی از طراحی سایت تجارت الکترونیک را از آغاز تا پایان برایتان شرح دهیم گامهایی که تجربه ای ماندگار را برای شما در خرید رقم خواهند زد.


نکته های طراحی سایت تجارت الکترونیک


تایپوگرافی خوب و رنگهای دقیق کمک می کنند تا فوکوس زیادی بر روی محصولات و خدمات شما شود و توجه و حواس کاربر را بیشتر به سایت شما جذب کند. وقتی که یک آیتم تازه به سبد خرید طراحی سایت شما افزوده می شود، آن را در یک نوار کناری کشویی در سمت راست ظاهر کنید، این کار باعث می شود مشتریان تمایل بیشتری به خرید محصول شما داشته باشند یا آن محصول را به یاد بسپارند و در فرصت مناسب دنبال آن بیایند. طراحی فرم پرداخت نیز بایست ظریف و تمیز انجام شود.


وب سایت مارتینا اسپرل یک وب سایت دوست داشتنی است دلیل این دوست داشتنی بودن به این علت است که محصولات خودش را با تصاویر ساده و در عین حال شفاف در پانل ساده ای در سمت راست صفحه اصلی به نمایش می گذارد. عکس های برجسته شده و شناور در حال حرکت هستند. این سایت محصولات خودش را به گونه ای چیده است که شما به آسانی با کلیک بر روی آنها قادر هستید آن محصول را به صورت سه بعدی نظاره کنید و هر کدام را که انتخاب کنید و دوست دارید بر روی آن کلیک کنید تا یک علامت قلب برای شما در سایت ثبت شود این سایت بر روی وردپرس تعبیه شده و روزانه هزاران کاربر را به سمت خود می کشد.


یکی دیگر از نکته هایی که در طراحی سایت تجارت الکترونیک باید به آن توجه کنید تعبیه سبد خرید در سمت چپ سایت می باشد از آنجا که بازدیدکنندگان از سمت چپ آغاز به دیدن سایت می کنند این بهترین ایده است که نخستین چیزی که توجه آن را جذب کند سبد خرید فروشگاه شما باشد تا در ادامه مسیر بازدیدشان محصولات دلخواهشان را به آن سبد بیافزایند.


شناور بودن عکس های محصولات و خدمات شما تجربه خرید متفاوتی را برای بازدیدکنندگان رقم می زند اینکه مشتریها بتوانند همه جوانب محصول را بسنجند و به گونه ای باشد که محصول برای آن قابل لمس و دست یافتنی باشد. از سویی اینکار منجر به پویایی بیشتر طراحی سایت شما می شود و جنب و جوش خاصی را برای سایت شما فراهم می آورد. اما باید دقت کنید که زیادی از حد شلوغکاری نکنید.


شما می توانید در طراحی سایت ، زیر هر یک از عکس های محصولات خودتان نواری چند گزینه ای تعبیه کنید که خصوصیات و ویژگی ها و سبد خرید و بقیه موردهای کاربردی محصول را در آیتم های در خود داشته باشد تا کار مشتری و کاربر آسان شود و دیگر به منظور جستجو در مورد آن محصول هی به صفحه قبلی و بعدی مراجعه نکند و همان جا محصول خودش را انتخاب کند و قادر به خرید باشد. در این آپشن  ها گزینه تخفیف را نیز از یاد نبرید هر چند کم باشد اما تاثیر دیداری و احساسی خاصی به محصول شما می دهد می توانید تخفیف را به صورت مشروط در نظر بگیرید و برای بازدیدکنندگانی که زیاد از وب سایت شما خرید می کنند به صورت هوشمندانه آن را طراحی کنید.


نام تجاری و برند خود را بر روی محصولات تان حکاکی نمایید به این منظور از تایپوگرافی های زیبا و آیکونهایی بهره ببرید که در پشت محصول تعبیه می شود. قیمتی مناسب و منصفانه را بر روی محصول تعیین کنید قیمت ها را مرور کنید و هر روز به آنها رسیدگی کنید تا نسبت به رقیب هایتان محصولی خوب و با قیمتی عادلانه را برای مشتری ها فراهم نمایید.


چگونگی پرداخت مبلغ و مرحله های آن را ساده و به گونه ای طراحی کنید که چشم مخاطب را خسته نکند و رغبت خرید مشتری را بیشتر کند فکر نکنید که مشتری کالایی را انتخاب کرده و دیگر کار شما تمام شده مرحله پرداخت راحت و آسان مهمترین آیتم خرید آنلاین از سایت شما است این قسمت را باید به گونه ای طراحی کنید که تجربه ماندگاری برای مشتری باشد تا دفعه های بعدی نیز تمایل به خرید داشته باشد و بخواهد آن تجربه دلنشین نخستین را دوباره امتحان کند. تجربه افزودن محصول به سبد کالا و پرداخت بایست تجربه ای یگانه و منحصر به فرد برای مشتری داشته باشند. در رنگ این آیتم ها دقت کنید و دکمه های برگشت و گام بعدی را در مرحله پرداخت تعبیه کنید تا مشتری مراحل طی شدن خریدش را تجربه کند.


محلی در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی خود تعبیه کنید و به سفارش ها و درخواست های مشتری ها جواب بدهید ممکن است مشتری به دنبال محصول ویژه ای باشد اما نتواند در سایت ها پیدا کند شما او را به قسمتی از سایت تان راهنمایی کنید تا محصول مورد پسند و کم یابش را در آنجا بنویسد و برای شما سفارش بدهد تا شما برای او تدارک کنید. دکمه جستجو و جستجوی پیشرفته سایت را فعال کنید و به کاربر امکان جستجوهای مختلف را بدهید تا به آسانی مورد دلخواهش را جستجو کند و اگر پیدا نکرد او را به سفارش محصول هدایت کنید.


عکسهای محصولات خودتان را در توییتر و ف-ی-س ب-و-ک و سایر شبکه های اجتماعی پرکاربر انتشار بدهید


به عنوان نمونه، طراحی سایت رسپانسیو فروشگاه آنلاین شرکت موتورولا به زیبایی طراحی شده است، نمایش عکس های بزرگ از محصولات که همه صفحه نمایش را فرامی گیرند از خصوصیات طراحی سایت این فروشگاه است. طراحی مسطح باعث شده تصور خوبی از محصول در ذهن کاربر حک شود و تجربه بدون دردسری را برای او فراهم آورد. موتورولا بازدیدکنندگان را تشویق می کند تا به طراحی سایت اش نگاه کنند و از آن لذت ببرند،  وب سایت دارای یک UX دوست داشتنی با دکمه های بزرگ روشن است. 


به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید ارسال داشته باشید و بعد ثبت نام خود را در سایت کامل نمایید. اگر حساب کاربری در سایت دارید، جهت ارسال با حساب کاربری خود هم اکنون وارد سایت شوید

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • افزودن...