رفتن به مطلب
Saeed_Shamsi

10 دلیل برای اینکه شغل خود را در حوزه IT ترک کنید!

پست های پیشنهاد شده

کارکردن در حوزه فناوری اطلاعات دارای مزیت های زیادی است،اما بسته به موقعیت شما،ممکن است برای شما گزینه های کاری دیگری هم وجود داشته باشد.Jack Wallen به تعدادی از دلایلی که می تواند موجب شود تا متخصصان IT کار خود را رها کنند اشاره می کند.خودم به شخصه با برخی از مواردی که آقای Wallen اشاره می کند موافق هستم و اکثر آنها دغدغه های افرادی است که در این حوزه مشغول به فعالیت هستند اما آن را دلیل ترک شغل و رشته ام نمی بینم،گرچه گاهی اوقات از تکنولوژی دلسرد می شوم اما مدت کمی طول می کشد تا آن را فراموش کنم و با همه سختی ها به آن عشق می ورزم و مزایای آن را بر معایبش ترجیح می دهم.امیدوارم شما هم اینگونه باشید.

آیا شما هم دوست دارید در اولین فرصت کار خود را رها کنید؟خجالت نکشید!همه ی ما می دانیم که IT یکی از پر استرس ترین شغل هایی است که شما می توانید انتخاب کنید و متاسفانه دانشگاه ها به شما یاد نمی دهند که چگونه در مدت طولانی با این استرس کنار بیاید.در زیر به تعدادی از دلایلی که موجب ترک شغل مورد علاقه تان در IT می شود اشاره می کنیم:

1- استرس

هیچ وقت به کسی اجازه ندهید که بگوید شغل شما در حوزه IT راحت است.به ندرت پیش می آید که کسی در این رشته کار کند و استرس نداشته باشد.به یاد داشته باشید که IT یعنی مدیریت بحران!!زمانی که شما در این شغل ها کار می کنید بهتر است که همه چیز را به درستی انجام دهید در غیر اینصورت ممکن است کار خود و قرار داد کاریتان را از دست بدهید.این حالت زمانی بدتر می شود که این استرس به ندرت شما را رها می کند.همچنین هر روز بیشتر از آنچه که فکر می کردید باید کار کنید.

2- زمان کاری

اگر شما دنبال کاری هستید که از شنبه تا 4 شنبه از ساعت 8 صبح - 5 بعدازظهر انجام دهید بهتر است دنبال شغل دیگری باشید.IT شغل 7 روز هفته و 24 ساعته است.علاوه بر اینکه شما مجبور هستید در ساعات کاری در دفتر کار کنید ناچارا در خارج از شرکت هم باید سعی کنید مهارت های خود را توسعه دهید تا از همکاران خود بهتر باشید.همچنین دوستان،فامیل و افراد آشنا هم می خواهند به صورت مجانی از اطلاعات شما استفاده کنند تا مشکلات خود را حل کنند!

3 - درآمد

اگر شما به صورت آزاد کار می کنید پر استرس ترین قسمت کار، در آمد است.من بسیاری از مشاوران را می شناسم که برای دریافت پول خود ناچار به استفاده از وکیل شده اند.اگر شما کار آزاد (Free lancing) انجام می دهید و مشتری پول شما را ندهد،شما خرج خورد و خوراک خود را نمی توانید در بیاورید زیرا شما حقوق ماهانه ای دریافت نمی کنید و اینجاست که استرس زیادی به شما وارد می شود.داشتن ارتباطات خوب با افراد می تواند موجب شود تا شما بتوانید پول خود را بگیرید و مشتریان زیادی هم برای خود پیدا کنید.

4-افراد

من از گفتن این مورد نفرت دارم.مدت ها قبل من فرد مثبت نگر،مردم دوست و مهربانی بودم اما بعد از حضور در کسب و کار مشاوره متوجه شدم که مورد سوء استفاه قرار می گیرم و یا پول من را نمی دهند یا کمتر از آنچه حق من است به من می دهند.این یک مبارزه دایمی برای رد این حقیقت است.نمی توان به طور کلی گفت که همه افراد بد هستند اما وقتی شما کلاه IT به سر دارید مردم با دید متفاوتی به شما نگاه می کنند.شما هم یک ناجی و هم یک گناه کار هستید!

5- زنجیره دستورات

هنوز بسیار از مدیران سطح بالای سازمان شغل شما را درک نمی کنند.آنها انتظار دارند که با کمترین بودجه و بدون کمک همه کاری را برای آنها انجام دهید.آنها از شما انتظار معجزه دارند مثلا انتظار دارند که یک PC برای آنها بیشتر از یک دهه کار کند!این سوء تفاهم یک نتیجه دارد و آن این است که شغل شما را دشوار می کند.

شما شغل خود را می شناسید و می دانید که شغل خود را می شناسید، اما مدیران شغل شما را نمی شناسند و متوجه نیستند که شغل شما را نمی شناسند.همه اینها موجب استرس می شود.

6- رقابت

شما می توانید روی یک چیز حساب کنید:همیشه یک نفر بهتر از شما وجود دارد.اما در صنعت IT این یک نسبت 1 به 1 نیست.به نظر می رسد که برای هرکدام از شما صد نفر متخصص IT وجود دارد که باهوش تر،سریع تر و بهتر از شماست.به یاد داشته باشید که IT مدام در حال تغییر است و اگر شما نتوانید خود را به روز کنید ممکن است دیگر استخدام نشوید و شغل خود را از دست بدهید.من هرچه بیشتر در این شغل می مانم متوجه می شوم که نوبت جوان تر هاست.توانایی چابک بودن،توانایی کار در ساعات اجباری را هم به موارد بالا اضافه کنید.من نمی گویم افراد مسن تر نمی توانند خود را تطبیق دهند.ما می توانیم، اما هر روزی که کار می کنیم روزی است که رقابت بیشتری به این رشته افزوده می شود و رقابت خوی درنده ای دارد.

7- ابر

زمانیکه که گزارشگر آب و هوا از ابر صحبت می کند من یاد یکی از مغضلات خودم می افتم.اصطلاح ابر(Cloud) - منظور Cloud Computing است - امروزه یکی از جنبه های IT است و احتمالا خواهد بود.اما سوال اینجاست که واقعا ابر چیست؟آیا من باید از آن استفاده کنم؟آیا ابر امن است؟ هزینه ابر چقدر است؟این سوالات دایما ذهن من را مشغول می کند.عموما من از مشتریان خود سوال می کنم که آیا قبلا از Google Docs استفاده کرده اند؟اگر آنها بگویند بله، من به آنها می گویم که آنها در حال استفاده از ابر هستند.اما این جواب هیچ گاه قانع کننده نیست.کاربران و مشتریان انتظار دارند که ابر یک تجربه جادویی باشد که کارها را بهتر،سریعتر و راحت تر می کند.

8- کمبود استانداردها

در حوزه IT اگر بتوان از مجموعه ای از استانداردها استفاده کرد،زندگی ما بی نهایت بهتر خواهد شد.بسیاری از پروژه های کد باز تمام سعی خود را کرده اند تا به مجموعه ای از استانداردها دست بیابند تا نرم افزارهای انحصاری را به پایین بکشند.سازندگان نرم افزارهای انحصاری سعی می کنند کد خود را مخفی نگه دارند می توان گفت اکثر این نرم افزارها با استانداردها سازگار نیستند.اما وقتی شرکت ها این کار را انجام می دهند و از قبول استانداردها سرباز می زنند،موجب می شود تا کاربران نهایی و متخصصان IT در کارهای روزانه خود دچار مشکل بشوند.

9 - احترام

اکثر مردم دید بدی نسبت به متخصصان IT دارند.چرا؟دلایل زیادی وجود دارد.آنها قبلا تجربه بدی از کار با متخصصان IT داشته اند.آنها مشاوری داشته اند که به نظر میرسیده تنها قصد داشته محصولی را به آنها بفروشد..متخصصان IT باید تلاش زیادی بکنند تا احترام دیگران را به دست بیاورند.البته وقتی شما میخواهید مشکلی را در ابتدا حل کنید بهترین دوست آنها هستید اما بلافاصله بعد از اینکه مشکل حل شد،آنها انتظار دارند که شما کار بیشتری نسبت به آنچه برای آن استخدام شده بودید انجام دهید.

10 - آیا جنبه های منفی کار شما در IT نسبت به جنبه های مثبت آن بیشتر است؟شما اگر شغل خود را در زمینه IT ترک کنید به چه شغلی می پردازید؟ به نظر شما چه دلایل دیگری موجب می شود تا یک فرد شغلش را در حوزه IT رها کند؟نظرات خود را با دیگر اعضای ببینیم به اشتراک بگذارید...

lبر گرفته از www. bebinim.com

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

شمسی جان مرسی بابت ترجمه مقالتون ، اما به نظرم بجز چند مورد بقیه بند ها فقط مختص آی تی نیست، در هر کاری که شما بخواهید پیشرفت کنین به ناچار با مشکلات زیادی روبرو هستید

استرس آی تی زیاده اما خیلی شغل ها هستند که موی آدمو سفید می کنه !

با زمان کاری موافقم چون واقعا تمام هفته رو مشغولت می کنه که البته با توجه به اینکه آقای مشاور در سطح کلان حرف زدند شرکت ها با تقسیم وظایف می تونن این مشکل رو رفع کنن.

درآمد:

برای هر کاری مدام این دغده وجود داره که کارفرما مزد کار رو بدون کم و کاست بده ! از یه کارگر ساختمانی تا ..... اینجا بحث وجدان هستش.... و البته طبق متنتون قدرت مدیریت و بازاریابی باید قوی باشد و البته یه پشتیبان کاری و یه قرارداد حسابی!

رقابت در آی تی واقعا جذاب و لذت بخشه و تغییر در زندگی و یادگیری از نظر روانی به انسان اعتماد به نفس میده

قضیه ابر رو نفهمیدم ....

زنجیره دستورات شاید هم کمتر باشه چون بیشتر مدیران هم اطلاعاتی ندارند و این خودش از لحاظ یک نکته + شاید باشد. که انتظارات کمتری داشته باشند و یا با توضیح شما قانع شوند.

در زمینه احترام باید عرض کنم این بستگی به خود شاغل کار داره به قول یک ضرب المثل احترام ، احترام میاره !

اگه بخوام نتیجه گیری کنیم از اصول مهم شاغلان آی تی :

1- نظم و نظم و تقسیم زمان و کار

2- جلب اعتماد کارفرما و یا مشتری

3- پشتیبانی از از ارباب رجوع

4-مدیریت ، بازاریابی و تقسیم وظایف

5- ارائه خدمات جنبی به مشتریان و کلی مورد دیگه که شما می تونین ادامه بدین چی خوبه

راستی به نظرم چیزی که شاغلان آی تی رو بیشتر اذیت می کنه اعتیاد داشتن به این شغل هست

به واقع باید گفت که خیلی سخته یکی از ماها از دنیای مجازی دل بکنه حتی با این نوع اینترنت (ذغالی) که ما داریم.

واقعا بعضی مواقع شده که لذت در جمع دوستان و خانواده را فراموش کنم یا دوست نداشته باشم.

به امبد موفقیت کاربران جومینا و همه ی شما دوستان ( فراموش نکنیم هر یک از ما سهمی در پیشرفت آی تی در کشورمان داریم )

قطره قطره جمع گردد وانگهی دریا شود.

چی خواستم بگم به چی رسیدم!

ببخشید:thankyou:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید ارسال داشته باشید و بعد ثبت نام خود را در سایت کامل نمایید. اگر حساب کاربری در سایت دارید، جهت ارسال با حساب کاربری خود هم اکنون وارد سایت شوید

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • افزودن...