طراحی وب سایت 7 ارسال شده در مرداد 92 وقتی شما تصمیم به ارتقای رتبه سایت خود در موتورهای جستجوی اینترنت گرفتید اعم از اینکه خودتان این کار را انجام دهید و یا از یک متخصص کمک بگیرید پنج گام را باید بپیمایید.این پنج فاز مجموعا شامل 12 فعالیت (Task) می باشد که در اینجا برخی را برای سادگی موضوع حذف می کنیم.فاز یک : تشخیص مخاطبان سایتدر این فاز نخست شناخت کاملی از مخاطبان خود ونیاز های آنها بدست آورید. برای این کار به حرفه آنها و توزیع جغرافیایی و نوع فرهنگ مخاطب خود توجه کنید. فاز دوم : تعریف پیروزی تجاری یا تبلیغاتیموفقیت را برای خود تعریف کنید. ببینید کجا هستید و کجا می خواهید بروید. صرف جمع کردن تعدادی لینک ، یا بالا کشیدن عدد رنک (رتبه) به منزله پیروزی نیست. ممکن است لازم شود حتی تعداد بازدید های مطلوب خود را نیز تخمین بزنید. تعداد بالا خوب است ولی چند تا ؟ 10 تا صدتا یا صد هزارتا ؟ برخی همکاران تنها با شعار بازدید بیشتر فقط وعده می دهند که بازدید های خود را بالا ببرید. ولی حتی تعریفی از موفقیت ندارند.ممکن است برای یک سایت لوکس فروشی 10 بازدید در روز موفقیت باشد و برای یک سایت دیگر ده بازدید در ساعت به معنی شکست باشد. فاز سوم : تعریف کلید واژه ها برای جستجو گر اینترنتیاکنون که فهمیدید کجا هستید و کجا می خواهید بروید، ببینید چه کلید واژه هایی را باید برگزینیدو تعداد این کلید واژه ها بسته به نوع حرفه و کسب و کار شما دارد. تعداد مناسب آنها رابرای یک صفحه از یک متخصص سئو بپرسید ! من نمیگویم برای پرهیز از سردرگمی در تعریف واژه های کلیدی به عبارات زیر فکر کنید. نام محصول زمینه کاری تیپ (مدل کالا) نام شرکت یا تولید کننده. املای غلط تمام موارد بالا !!! (این یکی از اسرار کار است ) فاز چهارم : شناسایی موتور جستجوی هدف و یا شاخه مورد نظر در فهرست وب.امروزه 150 موتور جستجوی فعال و موفق در وب وجود دارند ! قابل توجه کسانی که فقط گوگل و یاهو را بلد هستند.آنها به چهر گروه تقسیم میشوند.درست - درستدرست - غلطغلط- غلطو زبان طبیعیبرنامه های زیادی برای معرفی سایت به آنها وجود دارد که اغلب پولی هستند و نخسه های رایگان خیلی دردسر دارند. توصیه نمی کنم. فاز پنجم : توسعه صفحات وب بر اساس کیفیت رنک و رتبهحالا نوبت به دست کاری صفحات می رسد!برای انباشته کردن صفحاتی با رتبه بالا بایستی طراحی آنها بر اساس شناخت روش رتبه بندی موتورهای جستجو باشد. از جمله عوامل تاثیر گذار عبارتند از : وزن نوشته ها توزیع کلمات مراجع و منابع گرافیک متا تگ اندازه متن تعداد لینکهای ورودی و خروجی مقدار متن البته از دیدگاه حرفه ای دو فاز دیگر هم اضافه می شودفاز ششم و هفتم فعالیتهایی از قبیل رد گیری بازدید کنندگان و آنالیز رفتار بازدید کننده را در بر می گیرد.همچنین ممکن است مباحثی در ارتباط با ROI یا نرخ سرمایه گزاری مطرح شود که آنها را در مباحث پیشرفته مطرح خواهم کرد. 7 واکنش ها : m4mali، Saeed_Shamsi، nvd.imani و 4 نفر دیگر به اشتراک گذاری این ارسال لینک به ارسال به اشتراک گذاری در سایت های دیگر