رفتن به مطلب
goldenboy

5 راه برای جذب مشتریان مناسب جهت طراحی سایت

پست های پیشنهاد شده

[JUSTIFY]یکی از مشکلاتی که طراحان وب را تهدید می کند،‌ قیمت پایین طراحی است. اکثر مشتریانی که هزینه های پایینی برای طراحی پیشنهاد می دهند،‌ اغلب درخواست های غیر معقول و زیادی دارند که انجام دادن تمامی آنها زمان زیادی را از طراحی می گیرد. احتمالا شما نیز به عنوان طراح وب برای برخی از این مشتریان کار کرده اید. حال چگونه می توانیم از این مشتریان فاصله بگیرم و افرادی را به سوی خود جذب کنیم که هزینه بالاتری برای طراحی پرداخت می کنند ؟ در ادامه چند شیوه برای جذب مشتریان بهتر آورده شده است. مقاله ای که می خوانید مخلوطی از نکاتی است که در پست های مختلف همچون این مقاله و این،‌در وب موجودند و شرایطی و مواردی که در مقاله ذکر می شود، با شرایط کشور خودمان نیز سازگاری دارد.[/JUSTIFY]

[JUSTIFY] [/JUSTIFY]

[JUSTIFY]با به کار گیری این موارد می توانید افراد مناسب تری را به سوی خود جذب کنید و با همان میزان کاری که قبلا انجام می دادید، درآمد بیشتری داشته باشید.[/JUSTIFY]

[JUSTIFY]1- ناامید و درمانده نباشید - مشتریان را به خود وابسته کنید[/JUSTIFY]

[JUSTIFY]یکی از مواردی که درمیان طراحان رایج است این است که به خاطر رقابت کردن با یکدیگر، قیمت ها را کاهش می دهند. کاهش قیمت ها باعث می شود که زمان بیشتری را صرف طراحی کنید،‌ مشتریانی داشته باشید که ارزش کار شما را نمی دانند و از طرفی درآمد کمتری هم خواهید داشت.[/JUSTIFY]

[JUSTIFY]در ضمن به خاطر حجم بالای کار معمولا مجبور خواهید بود که کارها را با سرعت بیشتری تحویل بدهید و دیگر نمی توانید زمان زیادی را صرف طراحی یک سایت با کیفیت کنید. همین کار باعث افت کیفیت کارهای شما شده و رزومه ای خواهید داشت که مملو خواهد بود از سایت های درسطح کیفیتی متوسط و پایین. زمانی که به این شکل کار کنید:[/JUSTIFY]

  1. [JUSTIFY]در اصل بر روی داشتن درآمد کم تمرکز کرده اید[/JUSTIFY]
  2. [JUSTIFY]مشتریان از شما انتظارات غیر واقعی و نامعقول دارند و همیشه از نظر زمان تحویل کار تحت فشار خواهید بود[/JUSTIFY]
  3. [JUSTIFY]باید طرح هایی برای مشتریان خود بزنید که به هیچ عنوان دوست ندارید بر رویشان کار کنید.[/JUSTIFY]

[JUSTIFY]در مقابل مشتری درمانده نباشید. در عوض با مشتری طوری برخورد کنید که آنها نیازمند شما باشند زمانی که به این شکل رفتار کنید. شما انتخاب کننده خواهید بودو شما تصمیم می گیرید که برای که کار کنید و در نهایت برای مشتریانی کار خواهیدکرد که مشتریانی مناسب اند و :[/JUSTIFY]

  1. [JUSTIFY] ارزش کارتان را می دانند و مبلغ بالاتری به شما پرداخت می کنند[/JUSTIFY]
  2. [JUSTIFY] می دانند که یک کار با کیفیت زمان بیشتری را نیاز دارند و زمان بیشتری در اختیار شما قرار می دهند[/JUSTIFY]
  3. [JUSTIFY] بر روی طرح هایی کار خواهید کرد که دوستشان دارید.[/JUSTIFY]

[JUSTIFY]مصاحبه با برخی ازطراحان مطرح نشان می دهد در زمانی که همه طراحان حق الزحمه کار خود را کاهش میدهند، این طراحان مبلغ خود را بالا می برند و همیشه نیز موفق بوده اند. به گفته برخی از این طراحان عدم نیاز به مشتری بزرگترین عامل موفقیت در حرفه طراحی وب است. زمانی که با مشتریان بالقوه خود صحبت میکنید، به سبکی صحبت کنید که شما در پذیرفتن یا نپذیرفتن پروژه مختار هستید. اگر مشتری طرحی درخواست کرد که باب میل شما نبود و یا از نظر طراحی و کدنویسی کاری سطح پایین و مخالف استاندارد های وب رابه شما ارجاع داد، از پذیرش آن اجتناب کنید. درمانده نباشید و طوری رفتار کنید که مشتری بداند، اوست که به شما نیاز دارد.[/JUSTIFY]

[JUSTIFY]2- قیمت ها را کاهش ندهید اما بخشی از طراحی را به طور رایگان یابا هزینه پایین انجام دهید[/JUSTIFY]

[JUSTIFY]این دقیقا همان کاری است که ما به شخصه انجام می دهیم. احتیاجی نیست که برای دریافت سفارش طراحی قیمتهای خود را کاهش دهید. در عوض سعی کنید که اعتماد مشتری خود را جلب کنید. میتوانید به مشتری بگوئید که قیمت طراحی شما چقدر است ولی حاضرید که بخشی از کار رابرای نمونه طراحی کنید و برای این کار هزینه کمی دریافت کنید و یا اصلا هزینه ای دریافت نکنید. در صورتی که مشتری از کار شما راضی بود بقیه کار را ادامه دهید وطرح را تکمیل کنید. به این شکل هم مشتری را از دست نداده اید و هم اینکه هزینه ها را کاهش نداده اید.زمانی که بر روی هزینه مورد نظر خود پافشاری می کنید، مشتری در نهایت درک خواهدکرد که کار شما ارزش آن مبلغ را خواهد داشت. هیچگاه در مقابل مشتری به زبان نیاوریدکه می توانید هزینه ها را کاهش دهید. قیمت را به شکل مقطوع اعلام کنید. اجازه بدهید که مشتری تصمیم بگیرید که با شما کار کند یا به طراح دیگری مراجعه کند. و اگر مشتری از قیمت بالای شما شکایت کرد می توانید بگوئید: «هزینه طراحی ما اینقدر است، اگر این قیمت برای شما زیاد است میتوانید به طراحان دیگری مراجعه کنید که با قیمت پایین تر این کار را برای شماانجام می دهند». زمانی که خدماتی را به طور رایگان و یا با هزینه اندک ارائه میدهید، مشتریان می توانند بدون ریسک، سرویس شما را امتحان کنند و در صورت رضایت، ازخدمات شما استفاده کنند.[/JUSTIFY]

[JUSTIFY]3- نیاز بازار را بدانید و در زمینه ای تخصصی فعالیت کنید سعی کنید نیاز بازار را بدانید و بر روی زمینه این فعالیت کنید که در تخصص شماست[/JUSTIFY]

[JUSTIFY]زمانی که تنها ذکر میکنید که کار طراحی وب انجام می دهید، مشتریان سطح پایین و آماتور را به خود جذب کرده اید ولی اگر مشخص کنید که زمینه فعالیت شما چیست و بر روی طراحی چه چیزی تخصص دارید، مشتریان جدی تر و مناسب تری را به سوی خود می کشید.[/JUSTIFY]

[JUSTIFY]به عنوان مثال اگر درطراحی تم برای یک سیستم خاص تسلط دارید حتما این را در سایت خود ذکر کنید. همه افراد زمانی که قصد محول کردن کاری به شخص دیگری را دارند، سعی می کنند شخصی راپیدا کنند که در آن کار تخصص دارد. به عنوان مثال کسی که بخواهد یک وبلاگ داشته باشد به شخصی مراجعه می کند که در طراحی وبلاگ تخصص دارد.[/JUSTIFY]

[JUSTIFY]4- با مشتریان خود در تماس باشید[/JUSTIFY]

[JUSTIFY]یکی از اتفاقاتی که در کشور ما زیاد اتفاق می افتد این است که طراحان اغلب بعد از تحویل کار کاملاارتباط خود را با مشتری خود قطع می کنند و برای کوچکترین درخواستی پس از تحویلکار، حق الزحمه مطالبه می کنند. این شیوه کارکرد کاملا اشتباه است. سعی کنید بامشتریان خود در تماس باشید و ارتباطتان را حفظ کنید. سعی کنید زمانی که سرویس جدیدی ارائه می دهید و یا سمیناری برگزار می کنید، مشتریان خود را از طریق ایمیل در جریان بگذارید. همچنین برخی از کارهای کوچک که زمانی از شما نمی گیرد را به طور رایگان برای مشتریان خودانجام دهید. برخی از این مشتریان دوست دارند فردی مطمئن در کنار خود داشته باشند وبرای طراحی های آینده و یا اضافه کردن بخش های دیگر از همان فرد مطمئن کمک بگیرند.[/JUSTIFY]

[JUSTIFY]پاسخ مشتریان را سریع بدهید و نشان دهید که در دسترس هستید. همین مشتریان برای شما بازاریابی کرده ودوستان و آشنایان خود را به سوی شما هدایت می کنند.[/JUSTIFY]

[JUSTIFY]5- خود را بشناسانید اگر طراحی حرفه ای هستید باید خود را به دیگران بشناسانید[/JUSTIFY]

[JUSTIFY]تا دیده نشوید، مشتری نیز نخواهید داشت. سعی کنید مطالب تخصصی مرتبط با طراحی سایت در وبلاگ و یا سایت خود قرار دهید.[/JUSTIFY]

[JUSTIFY]در شبکه های اجتماعی نیز فعالیت کنید و دانش خود را در اختیار دیگران قرار دهید. اگر حجم محتوای تولیدشده شما زیاد باشد و نمونه کارهای مناسبی داشته باشید، در اینجا شما هستید که مشتری خود را گلچین می کنید و این مشتری است که توسط شما انتخاب می شود نه انتخاب شما توسط مشتری.[/JUSTIFY]

منبعش یادم نیست!

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید ارسال داشته باشید و بعد ثبت نام خود را در سایت کامل نمایید. اگر حساب کاربری در سایت دارید، جهت ارسال با حساب کاربری خود هم اکنون وارد سایت شوید

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • افزودن...