رفتن به مطلب
سعید مداحی

آمار خوبی از استفاده کاربرهای ایرانی از مروگرهای مختلف

پست های پیشنهاد شده

من واسه همه ی سایت هایی که طراحی میکنم از گوگل آنالیز استفاده می کنم. در زیر هم آماری از یکی از سایت هایی که قبلا طراحی شده آماده کردم.

دلیل من برای انتخاب این سایت برای نمایش آمار مرورگرها اولا آمار بازدید خوب این وب سایت و ورودی بالای گوگل بود و ثانیا بازدید کننده های این سایت کاربرای معمولی هستند که طیف گسترده بازدید از وب سایت ها رو تشکیل میدند.

این آمار مربوط به 3 ماهِ گذشته می باشد.

internet_explorer1.jpg

fire_fox_1.jpg

chrome_1.jpg

opera_safar.jpg

طبق آماری که مشاهده کردید اینترت اکسپلورر بیشترین استفاده رو در بین بازدید کننده ها داشته. و خوشبختانه استفاده از IE6 و IE7 تقریبا داره از بین میره ولی استفاده از IE8 در صدر جدول قرار داره! دلیلشم اینست که مرورگر پیشفرض ویندوز 7 اینترنت اکسپلورر 8 هستش.

امیداورم از جمع آوری این آمار استفاده لازم را ببرید.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

درود

متاسفانه همینطور هست که شما می فرمائید. در ایران به دلیل عدم آشنایی کامل اکثر کاربران عادی با معایب ie از این مرورگر بیشتر استفاده می شود.

خاطرم هست مدتی پیش یه تحقیق بین المللی رو دیدم با این نتیجه که کاربران ie داری IQ پائین تری نسبت به دیگر کاربران جامعه ی مجازی هستند.

اما در نهایت، آنچه اهمیت دارد مخاطب شماست و مخاطب عام اساسن از همان مرورگری استفاده می کند که پیشفرض ویندوز است و شما به عنوان یک طراح در طراحی سایت هایی با مخاطب عام حتمن می بایست سایت خودتون رو با این مرورگر تنبل هماهنگ کنید، هر چند با این کار از طراحی مدرن امروزی محروم خواهید شد، برای مثال نمی توانید از html5 و یا css3 بهره ببرید چرا که این مرور گر html5 و css3 را بخوبی درک نمی کند.

البته راه هایی هست برای اینکه ie نیز بخشی از این نوع کد ها را بفهمد اما دردسر های خاص خودش را دارد ( برای مثال باید بگم در چنین مواردی لازم هست به نوعی شما یک بار هم سایت خود را برای این مرورگر طراحی کنید! ) که از حوصله ی این بحث خارج است.

در نهایت اگر چه هنگام سازگاری سایت با ie از بخشی از زیبایی های دنیای وب محروم می شوید اما مخاطب خود را حفظ می کنید که به جان سایت شما بستگی دارد.

با توجه به قوانین موارد تبلیغی مطلب شما حذف شد.

یاعلی

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید ارسال داشته باشید و بعد ثبت نام خود را در سایت کامل نمایید. اگر حساب کاربری در سایت دارید، جهت ارسال با حساب کاربری خود هم اکنون وارد سایت شوید

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • افزودن...