رفتن به مطلب
sadaf3d

چند سوال حقوقی

پست های پیشنهاد شده

سلام به همه دوستان.فرض کنید یه سازمانی به شما سفارش طراحی سایت میده،و شما به عنوان طراحی برای اونا سایت طراحی میکنید،حالا چندتا سوال دارم:

1-ثبت شدن امتیاز دامنه به نام طراح سایت آیا خلاف قوانین حقوقی و سایبری کشور محسوب میشه؟یعنی از لحاظ قانونی منع وجود داره که طراح به عنوان صاحب امتیاز سایت باشه؟

2-اگه طراح رابطش با سازمان سفارش دهنده به هم بخوره و سایت رو بدون اجازه سازمان سفارش دهنده ببنده،از لحاظ قانونی چیکار میشه کرد؟اگه کسی تجربه ای در این زمینه داره بگه؟(در ضمن دوستان توجه داشته باشن که طراح در این مورد صاحب امتیاز دامنه هم هست)

3-گذاشتن لینکهایی برای فیسبوک و این چنین شبکه های اجتماعی که قیلطر هستن توی سایت یه سازمان دولتی آیا خلاف قوانین محسوب میشه؟

4-آیا تهدید به ه ک سایت به صورت غیر مستقیم اعلام شده باشه و ما با استفاده از آی پی فرد مورد نظر رو پیدا کردیم رو میشه کاریش کرد؟یعنی آیا مراجع قانونی مرتبط با این موضوع به آمار گیر ها و ضابطین آی پی سایت ما اعتماد میکنن و در کل این نوع آی پی بدست آوردن سندیت داره برای مراجع قانونی یا نه؟

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در مورد دو سوال اولتون بستگی به قرار دادی داره که با سازمان یا شرکت مروطه بستید، اگر قرار دادی نباشه و امتیاز دامنه و هاست برای شما باشه نمیشه کاری کرد.

در مورد سوال سوم شبکه های اجتماعی جرم نیست، تنها زمانی حساسیت بوجود میاد که زمینه سیاسی یا فعالیت سیاسی و ضد دولت انجام بشه.

در مورد سوال آخر باید سند محکم وجود داشته باشه، مثلا Log سرور خودتون ، نامه ISP که اون آی پی رو ارائه داده و نامه ای برای مطعلق بودن به اون شخص و موارد دیگر ، دردسر زیاد داره اما اگر کسی پارتی و آشنا داشته باشه و پیگیر باشه می تونه اذیت کنه

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید ارسال داشته باشید و بعد ثبت نام خود را در سایت کامل نمایید. اگر حساب کاربری در سایت دارید، جهت ارسال با حساب کاربری خود هم اکنون وارد سایت شوید

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • افزودن...