رفتن به مطلب

پست های پیشنهاد شده

نحوه دسترسی

ابتدا به صفحه ی مدیریت تماس بروید.سپس برای ایجاد یک تماس جدیدبر روی آیکون "جدید" در نوار ابزار کلیک کنید. اما اگر چنان چه قصد ویرایش تماس را دارید دو راه وجود دارد:

بر روی نام تماس کلیک کنید تا برای ویرایش باز شود.

تماس مورد نظر جهت ویرایش را با کلیک در درون مربعی که کنار نامش است انتخاب کرده و سپس بر روی آیکون "ویرایش" که در نوار ابزار قراردارد کلیک کنید.

توضیحات:

شما در این صفحه می توانید تماسی را که قبلا ایجاد شده است را ویرایش کنید و یا یک تماس جدید ایجاد کنید. قسمت "تماس ها" به شما اجازه می دهد تا افراد را در وب سایت خود فهرست کنید و همچنین می توانید به آن ها نامه ارسال کنید.

جزئیات و پارامترها

شما در این قسمت می توانید اطلاعاتی از قبیل نام، نشانی، نشانی لکترونیکی و ... را وارد کنید و در قسمت پارامترها می توانید بر روی نحوه ی نمایش اطلاعات هر تماسی نظارت کنید.

نام. نام کامل این تماس.

منتشر شده. انتخاب این که آیا کاربران می توانند این اطلاعات تماس را ببینند یا خیر؟

مجموعه. مجموعه ای که این گزینه به آن مربوط می شود را انتخاب کنید. توجه کنید که قبل از ایجاد اولین تماس حداقل باید یک مجموعه ی تماس ایجاد شده باشد.

به کاربر لینک شده. اگر چنان چه کاربری وجود داشته باشد می توانید آن را انتخاب کنید تا این تماس به آن کاربر لینک داده شود. این گزینه به شما اجازه می دهد تا اطلاعات این تماس را به کاربر ثبت شده لینک دهید. اگر چنان چه نخواهید این کار را انجام دهید گزینه ی "کاربری موجود نیست " را انتخاب کنید.

چینش. به طور پیش فرض هر تماسی که ایجاد می شود به انتهای فهرست تماس ها اضافه می شود و اگر چنان چه از این فهرست گزینه ای انتخاب شود این تماس بعد از آن قرار خواهد گرفت. البته شما می توانید این چیدمان را در قسمت مدیریت تماس تغییر دهید.

سطح دسترسی. در این قسمت می توانید تعیین کنید که کدام یک از گروه های کاربری به این مطلب دسترسی داشته باشند. گزینه های انتخابی رایج شامل سه گروه زیر است:

نام مستعار. نام مستعاری که درون محیط مدیریتی از آن استفاده می شود. در حالت عادی شما می توانید این قسمت را خالی بگذارید اما خود جوملا بعدا به طور پیش فرض این قسمت را پر می کند. نام یا عنوان به طور پیش فرض با حروف کوچک نوشته می شود و به جای فاصله از خط تیره استفاده می کند. البته شما خودتان می توانید به صورت دستی این قسمت را پر کنید. زمانی که SEF فعال است، از این عنوان انگلیسی در آدرس سایت استفاده می شود.

عمومی: همه ی گروه های کاربری حتی کاربران ثبت نشده دسترسی خواهند داشت.

ثبت شده: فقط کاربرانی که ثبت شده اند دسترسی خواهند داشت.

ویژه: فقط گروه نویسندگان یا بالاتر (مدیران)، دسترسی خواهند داشت.

با کلیک بر روی آیکون مربوطه در این ستون می توانید سطح دسترسی را تغییر دهید.

شناسه. این یک شماره شناسایی است که به طور خودکار از سوی پایگاه داده جوملا برای هر گزینه ای انتخاب می شود. این شماره منحصر به فرد بوده و برای شناسایی درونی یک گزینه می باشد وشما قادر به تغییر آن نیستید.

اطلاعات

سمت تماس: موقعیت فعلی تماس.

پست الکترونیک: نشانی پست الکترونیکی این تماس. البته به این نکته توجه کنید که این نشانی ها را می توان با فعال کردن پلاگین "Content-Email Cloaking" از قسمت مدیریت پلاگین از هرزنامه ها در امان نگه داشت. این پلاگین به طور پیش فرض فعال است.

نشانی پستی: نشانی پستی این تماس گیرنده.

شهر: شهری که این تماس گیرنده در آن قرار دارد.

استان: استانی که این تماس گیرنده در آن قرار دارد.

کدپستی: کدپستی منطقه ای که این تماس گیرنده در آن قرار دارد.

کشور: کشوری که این تماس گیرنده در آن قرار دارد.

تلفن: شماره تلفن این تماس گیرنده.

شماره تلفن همراه: شماره ی تلفن همراه این تماس گیرنده.

نمابر: نمابر این تماس گیرنده.

نشانی اینترنتی: نشانی وب سایت این تماس گیرنده.

اطلاعات گوناگون: اطلاعات دیگری که مربوط به این تماس گیرنده می باشد و در بالا از آن یاد نشده است به جز اطلاعات HTML.

تصویر تماس: در صورتی که از قبل تصویر مورد نظرتان را در پوشه ی 'images/stories' قرار داده باشید می توانید در این جا آن را برای این تماس گیرنده انتخاب کنید. برای این کار از (قرار دادن تصویر در پوشه ی 'images/stories') به صفحه ی مدیریت رسانه رجوع کنید.

پارامترهای تماس:

نام. پیدا یا ناپیدا بودن نام این تماس.

سمت تماس. پیدا یا ناپیدا بودنسمت تماس گیرنده.

پست الکترونیک. پیدا یا ناپیدا بودن نشانی پست الکترونیکی مربوط به این تماس.

نشانی پستی. پیدا یا ناپیدا بودن نشانی پستی تماس گیرنده.

شهر. پیدا یا ناپیدا بودن شهر تماس گیرنده.

استان. پیدا یا ناپیدا بودن استان تماس گیرنده.

کدپستی. پیدا یا ناپیدا بودن کدپستی شهر تماس گیرنده.

کشور. پیدا یا ناپیدا بودن نام کشور تماس گیرنده.

تلفن. پیدا یا ناپیدا بودن شماره تلفن تماس گیرنده.

شماره تلفن همراه. پیدا یا ناپیدا بودن شماره ی تلفن همراه تماس گیرنده.

نمابر. پیدا یا ناپیدا بودن شماره ی نمابر تماس گیرنده.

نشانی اینترنتی. پیدا یا ناپیدا بودن نشانی وب سایت تماس گیرنده.

اطلاعات گوناگون. پیدا یا ناپیدا بودن اطلاعات گوناگونی که قبلا وارد کرده اید.

تصویر تماس. پیدا یا ناپیدا بودن تصویر تماس.

کارت مجاز. پیدا یا ناپیدا بودن لینک کارت مجازی مربوط به این تماس. البته به این نکته توجه کنید که برای این که این گزینه خوب اجرا شود، در قسمت مدیریت تماس پارامتر "فعال بودن کارت مجازی" - حتما" بایستی گزینه ی "بله" را انتخاب کرده باشید. در غیر این صورت با انتخاب لینک کارت مجازی فقط یک صفحه ی خالی نمایش داده می شود.

پارامترهای پیشرفته

با کلیک بر روی "پارامترهای پیشرفته" با صفحه اي روبرو می شوید

شمایل ها/متن. انتخاب کنید که در کنار فیلد تماس شمایلی قرار داده شود یا متن و یا هیچ کدام نباشد.

شمایل نشانی پستی. با توجه به این که از قبل شمایل ها را در پوشه ی 'images/M_images' قرار داده باشید، در این قسمت می توانید شمایل مورد نظر خود را برای نشانی پستی انتخاب کنید.

شمایل پست الکترونیک. (پیدا/ناپیدا/استفاده از پیکر بندی کلی) آیا شمایل پست الکترونیک قرار داده شود یا خیر. پیدا بودن این شمایل باعث می شود تا فرمی ظاهر شود تا کاربر بتواند این مطلب را به صورت یک لینک به هر نشانی ای که بخواهد ارسال کند.

شمایل تلفن. با توجه به این که از قبل شمایل ها را در پوشه ی 'images/M_images' قرار داده باشید، در این قسمت می توانید شمایل مورد نظر خود را برای تلفن انتخاب کنید.

شمایل تلفن همراه. با توجه به این که از قبل شمایل ها را در پوشه ی 'images/M_images' قرار داده باشید، در این قسمت می توانید شمایل مورد نظر خود را برای تلفن همراه انتخاب کنید.

شمایل نمابر. با توجه به این که از قبل شمایل ها را در پوشه ی 'images/M_images' قرار داده باشید، در این قسمت می توانید شمایل مورد نظر خود را برای نمابر انتخاب کنید.

شمایل گوناگون. با توجه به این که از قبل شمایل ها را در پوشه ی 'images/M_images' قرار داده باشید، در این قسمت می توانید شمایل مورد نظر خود را برای موارد گوناگون انتخاب کنید.

پارامتر های پست الکترونیک

با کلیک بر روی "پارامترهای پست الکترونیک" صفحه اي نمایش داده می شود

فرم ارسال نامه الکترونیک. پیدا یا ناپیدا بودن فرم ارسال نامه ی الکترونیکی. در صورت انتخاب گزینه ی "پیدا" فرم زیر به نمایش درمی آید تا کاربر بتواند از طریق وب سایت نامه ای به قسمت "تماس" ارسال کند.

متن توضیحات. در این قسمت می توانید متنی توضیحی برای فرم پست الکترونیک در نظر بگیرید.

رونوشت پست الکترونیک. در صورت انتخاب گزینه ی "بله"، رونوشتی از این پیام به نشانی خودتان ارسال می شود.

نامه های الکترونیک مسدود شده. در صورتی که می خواهید نامه ای مسدود شود در این قسمت لغتی که در نام آن را به کار رفته را وارد کنید. این نشانی ها می تواند حاوی هر متنی باشد. بین کلماتی که در این قسمت وارد می کنید نقطه کاما ';' وارد کنید. مثلا در صورتی که "spam;junk" را وارد کنید تمام نشانی هایی که یکی از این لغات در آن ها به کار رفته باشد مسدود می شوند مثل "myspam@.com" و " aeddie@junkisgood.comاین نشانی پست الکترونیک دربرابر spambot ها و هرزنامه ها محافظت می شود. برای مشاهده آن شما نیازمند فعال بودن جاواسکریپت هستید ".

موضوعات مسدود شده. در این قسمت می توانید موضوعات نامه هایی که قصد مسدود آنهارا دارید ,وارد کنید. بین کلماتی که در این قسمت وارد می کنید نقطه کاما ';' وارد کنید. مثلا در صورتی که "spam;junk" را وارد کنید موضوعات نامه هایی که حاوی این لغات باشند مسدود می شوند. مثلا "This is not spam" و یا "I Like Junk".

متن های مسدود شده. در این قسمت می توانید متن هایی را که حاوی لغات خاصی باشند را مسدود کنید. بین کلماتی که در این قسمت وارد می کنید نقطه کاما ';' وارد کنید. مثلا در صورتی که "spam;junk" را وارد کنید نامه هایی که حاوی این لغات باشند مسدود می شوند. مثلا اگر جملاتی مثل "This is not spam" و یا "I Like Junk" در متن نامه ای باشد آن نامه مسدود می شود.

نوارابزار

در گوشه ی سمت چپ بالای صفحه می توانید این نوار ابزار را مشاهده کنید.

ذخیره. بعد از ذخیره ی تغییرات، شما را به صفحه ی اصلی مدیریت باز می گرداند.

اعمال. بعد از ذخیره ی تغییرات، شما در همین صفحه می مانید. در صورتی که قرار است مدت طولانی ای بر روی همین صفحه باشید، و برای اطمینان از این که تغییری را که اعمال کرده اید را از دست ندهید، هر چند وقت یک بار بر روی این آیکون کلیک کنید و دوباره به کار ویرایش ادامه دهید. این گزینه هنگامی که اینترنت شما قطع می شود، مورد استفاده قرار می گیرد.

بستن. بدون ذخیره ی تغییری، شما را به صفحه ی قبلی باز می گرداند. در صورتی که یک گزینه ی جدیدی ایجاد کرده باشید و سپس این آیکون را انتخاب کنید، گزینه ی جدید ایجاد نخواهد شد. همچنین اگر گزینه ای را تغییر داده باشید و این آیکون را انتخاب کنید، تغییرات ذخیره نخواهند شد.

راهنما. همین صفحه ی راهنما باز می شود.

چند نکته:

قبل از ایجاد اولین تماس حداقل بایستی یک مجموعه ی تماس ایجاد کنید.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

با سلام

محض یادآوری و راحتی کاربران گرامی عرض میکنم:

کامپوننت مدیریت تماس حرفه در وبسایت جومینا منتشر شد(دانلود برای عموم آزاد است!):

http://joomina.ir/component/k2/item/105-cantact-manager.html

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید ارسال داشته باشید و بعد ثبت نام خود را در سایت کامل نمایید. اگر حساب کاربری در سایت دارید، جهت ارسال با حساب کاربری خود هم اکنون وارد سایت شوید

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • افزودن...