رفتن به مطلب
Fased Shod !

10 افزونه جالب برای مرورگر کروم

پست های پیشنهاد شده

11-useful-chrome-extensions-intro.jpg

همه طراحان وب همیشه به دنبال ابزارهایی هستند که آنها را در طراحی یاری نموده و به عنوان یک تسریع کننده در روند اجرای پروژه همیاری نماید. شاید مهمترین ابزارها را بتوان در دل مرورگرها یافت که با نصب کردن افزونه‌های متفاوت، کمک شایانی به سرعت پروژه می‌کنند.

در این میان یکی از مرورگرهای محبوب طراحان وب، مرورگر Chrome محصول کمپانی گوگل است که توانسته جایگاه خاصی در میان همه‌ی کسانی که با اینترنت سر و کار دارند پیدا کند. این مرورگر برای طراحان وب نیز یکی از اولین گزینه‌هاست. در این مطلب قصد داریم 10 افزونه جذاب و کاربردی این مرورگر برای طراحان وب را به شما معرفی نماییم.

Stylish

آیا دوست دارید وبسایت‌های دلخواهتان را با استایل‌های اختصاصی خودتان تماشا کنید؟ به عنوان مثال وبسایت یوتیوب را با زمینه خاکستری یا آبی ببینید! یا صفحه نخست گوگل را مشکی کنید! این افزونه برای همین کار ساخته و پرداخته شده است.

افزونه stylish به راحتی امکان مدیریت استایل‌های متفاوت برای وبسایت‌های گوناگون را به شما می‌دهد. شما همچنین می‌توانید از استایل‌های نوشته شده توسط کاربران دیگر نیز استفاده کرده و برای وبسایت‌های مختلف قالب‌های متنوع برگزینید.

CSS Reloader

اگر به طور مداوم مجبورید وبسایت خود را برای مشاهده تغییرات به صورت دستی reload کنید این افزونه برای شما ساخته شده است. CSS Reloader با افزودن گزینه‌ای به منوی اصلی مرورگر، فقط فایل استایل قالب را بروزرسانی می‌کند که می‌تواند تاثیر بسزایی در سرعت روند کار داشته باشد.

Speed Tracer

این افزونه به شما کمک می‌کند اطلاعات مفیدی در رابطه با سرعت اجرای صفحات وب یا اپلیکیشن‌های ساخته شده تحت وب بدست آورید. از ویژگی‌های این افزونه می‌توان به دقت بالا و محیط کاربر پسند آن اشاره کرد. این افزونه کمک بسزایی برای طراحان اپلیکیشن‌های تحت وب به حساب می‌آید.

Aviary Screen Capture

ابزار کوچکی برای گرفتن Screenshot از صفحه وب در حال اجرا می‌باشد که امکانات آنلاین خوبی برای ویرایش تصویر گرفته شده در اختیار کاربر قرار می‌دهد. امکانانی از قبیل برش تصویر، چرخش، اعمال افکت‌های ابتدایی و ...

Refresh Monkey

ابزاری برای بروزرسانی صفحه وب مورد نظر در بازه زمانی تعیین شده می‌باشد که می‌تواند ابزاری مفید برای طراحانی باشد که نیاز دارند هر لحظه تغییرات اعمال شده در وبسایت را مشاهده نمایند. آن هم بدون نیاز به بروزرسانی دستی صفحه وب!

Check My Links

ابزاری مفید که پس از اجرا، تمامی لینک‌های موجود در وبسایت شما را شناسایی و بررسی کرده و به شما آماری دقیق از تعداد لینک‌های شکسته می‌دهد. همچنین یکی از توانایی‌های این افزونه، امکان Highlight کردن لینک‌های شکسته در صفحات وب است که می‌تواند کمک شایانی به SEO یک سایت بکند.

Grayscale

افزونه‌ای منحصر به فرد که قادر است کل صفحه وب در حال اجرا را به صورت سیاه و سفید به شما نمایش دهد. این افزونه زمانی به کار می‌رود که بخواهید اشکالات موجود در رنگبندی وبسایت را از لحاظ میزان کنتراست رنگ‌ها و ... شناسایی کنید. همچنین توسط این افزونه می‌توانید میزان تفکیک رنگ‌ها را برای افرادی که از مشکل کوررنگی رنج می‌برند نیز شناسایی کنید.

Rulers, Guides, Eye Dropper and Color Picker

ابزاری منحصربفرد که چهار پلاگین قدرتمند را در یک پلاگین به شما عرضه می‌کند. عنوان به طور کامل واضح است و نیازی به توضیح ندارد که این افزونه چقدر می‌تواند برای طراحان مفید واقع شود.

HTML Validation

یک راه آسان برای بررسی استاندارد بودن کدهای یک وبسایت بر اساس استانداردهای W3.org

SEO & Website Analysis

افزونه‌ای مفید برای بررسی کامل وبسایت از لحاظ میزان قابل فهم بودن برای موتور‌های جستجو که اطلاعات مفیدی از وضعیت وبسایت را در اختیار مدیر وبسایت قرار می‌دهد.

Browser Compatibility Detector

همیشه یکی از مشکلات طراحان وب، سازگاری صفحه وب طراحی شده با مرورگرهای مختلف است که این افزونه برای همین کار ساخته شده است. این افزونه با درک نحوه نمایش کدها توسط مرورگرهای مختلف، به شما کمک می‌کند تا هرچه راحت‌تر مشکلات صفحه وب ساخته شده با مرورگر را یافته و آن را برطرف نمایید.

وبلاگینا

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید ارسال داشته باشید و بعد ثبت نام خود را در سایت کامل نمایید. اگر حساب کاربری در سایت دارید، جهت ارسال با حساب کاربری خود هم اکنون وارد سایت شوید

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • افزودن...