محمد توسلیان
عضو تالار جوملا-
تعداد ارسال ها
66 -
تاریخ عضویت در سایت
-
آخرین بازدید
درباره محمد توسلیان
-
درجه
محمد توسلیان
core_pfieldgroups_1
-
Website URL
http://www.avaweb.ir
آخرین بازدید کنندگان پروفایل
بلوک آخرین بازدید کننده ها غیر فعال شده است و به دیگر کاربران نشان داده نمی شود.
-
سلام خدمت دوستان، پس از یک ماه انتظار شماره دوم مجله تخصصی سیستم های مدیریت محتوا آماده شده و شما میتونید از لینک زیر و صفحه ی رسمی وبسایتش اون رو دانلود کنید. شماره دوم این ماهنامه با یک سری تغییرات اساسی و کلی آماده شده و خیلی بهتر و کامل تر از شماره ی قبلیه اونه :1: سایت اصلی مجله جهت دانلود
-
برای رفع مشکل حجم فایل های فونت، دو نفر از طراحان فونت به نام های Tal Leming و Erik van Blokland که بر روی فرمت .webfont کار می کردند با Jonathan Kew از کارکنان Mozilla که بر روی پروژه مشابه ای کار می کرد، همکاریی را آغاز نمودند که به فرمتی با نام Web Open Font Format انجامید که در آن، اطلاعات مربوط به فونت به صورت فشرده قرار می گیرد، بنابراین پهنای باند مورد استفاده برای بارگزاری آن بسیار کمتر است. بعلاوه، حق مالکیت فونت ها توسط سازندگان به رسمیت شناخته می شود. WOFF در واقع فرمت جدیدی از فونتها نیست بلکه یه بستهبندی جدید از فرمتهای TrueType و OpenType هست. WOFF چیست؟ طی سال های گذشته شاهد رشد چشمگیر دنیای وب، و همچنین مرورگرها بودیم. با ورود مرورگرهای جدید به حیاط خلوت اینترنت اکسپلورر، و رقابتی شدن فضا، هر روز شاهد ایجاد امکانات بیشتری در صفحات وب هستیم که تا قبل از آن منحصر به برنامه های تحت سیستم عامل (Desktop Applications) بودند. مانند استفاده از GPU برای رندر کردن انیمیشن ها، قابلیت های چندرسانه ای مرورگرها و از این دست امکانات که به زودی با اتمام استانداردهای HTML 5، در تمام مرورگرها تقریباً به طور یکسان قابل استفاده خواهند بود. و تا به حال نیز، بسیاری از قابلیت های تعریف شده در HTML 5 توسط مرورگرها پیاده سازی شده اند.:idea: در این میان توجه به یک نکته بسیار ضروری به نظر می رسید: حروفچینی در صفحات وب. این واقعیت که تنها می توان از فونت های استاندارد و فراگیر در طراحی صفحات وب استفاده کرد، بسیاری از طراحان را رنج می دهد. علاوه بر این، بسیاری از امکانات مورد نیاز طراحان در ارتباط با نگارش متن و حروفچینی به صورت کدهای CSS یکپارچه ( که به طور یکسان در تمام مرورگرها پشتیبانی شود) در اختیار آن ها قرار ندارد. در پیشنویس استانداردهای CSS3 مربوط به فونت، پیشرفت هایی دیده می شود که قابل توجه و تقدیر است. اما کافی نیست. البته این قابلیت های جدید در حوزه فونت، در ترکیب با قابلیت های جدید گرافیکی اضافه شده به CSS3، امکانات خوبی در اختیار طراحان قرار خواهد داد. از جمله این قابلیت ها، افزوده شدن font-face@ به قسمت منابع فونت (Font Resources) در CSS است که به طراحان اجازه می دهد تا از فونت های مورد نیاز خود که ممکن است بر روی سیستم کاربر موجود نباشد، استفاده کند. استفاده از این قابلیت در مرورگرهای Firefox 3.5، Safari 3.1، Opera 10، Chrome 4.0 Stable Release، IE 4 و نسخه های جدیدتر این مرورگرها امکان پذیر است. اما چند مشکل عمده بر سر راه این قابلیت جدید، قرار دارد. یکی عدم پشتیبانی از یک فرمت مشترک در تمامی مرورگرها است. به عنوان مثال، مرورگر IE تنها از فونت هایی با فرمت EOT پشتیبانی می کند. و یا Opera تنها از فرمت های TTF و OTF پشتیبانی می کند. مشکل دیگر در استفاده از این قابلیت، پرحجم بودن فایل های فونت است که در صورت نیاز، باید همراه صفحات بارگزاری شوند و این باعث کندی نمایش صفحات خواهد شد. برای رفع مشکل حجم فایل های فونت، دو نفر از طراحان فونت به نام های Tal Leming و Erik van Blokland که بر روی فرمت .webfont کار می کردند با Jonathan Kew از کارکنان Mozilla که بر روی پروژه مشابه ای کار می کرد، همکاریی را آغاز نمودند که به فرمتی با نام Web Open Font Format انجامید که در آن، اطلاعات مربوط به فونت به صورت فشرده قرار می گیرد، بنابراین پهنای باند مورد استفاده برای بارگزاری آن بسیار کمتر است. بعلاوه، حق مالکیت فونت ها توسط سازندگان به رسمیت شناخته می شود، که از این طریق حمایت سازندگان و طراحان فونت نیز جلب می شود. مرورگر Firefox نسخه 3.6 از این فرمت پشتیبانی می کند. WOFF در واقع فرمت جدیدی از فونتها نیست بلکه یه بستهبندی جدید از فرمتهای TrueType و OpenType هست. مزایای WOFF چیست؟ ۱- فشردهسازی: فونتها به صورت فشرده شده بارگذاری میشن که باعث کاهش چشمگیر حجم فونت دانلودی نسبت به استفاده از فرمتهای خام دیگه میشه. مثلا فونتی که حجمش ۱۰۰ کیلوبایته، میشه ۴۰ کیلوبایت و این یعنی افزایش سرعت. ۲- اطلاعات اضافی: فونت بارگذاری شده شامل یک سری meta data هم هست. تفاوت WOFF با TrueType و OpenType فرمت WOFF تنها یک بسته بندی جدید از فونت هایی با فرمت TrueType و OpenType است و خود قابلیت جدیدی برای فونت ها عرضه نمی کند و هیچ تأثیری بر چگونگی رندر (Render) شدن آن ها توسط مرورگر ندارد. همانطور که اشاره شد، تفاوت اول بین این فرمت ها، در فشردگی اطلاعات مربوط به فونت است که باعث می شود طراحان، صفحات با حجم کمتری ( نسبت به استفاده از فونت هایی با فرمت TrueType و OpenType ) ایجاد نمایند. این نوع فشردگی از نوع Lossless است بدان معنا که پس از فرایند uncompressing، اطلاعات فونت دقیقاً با فونت اصلی در فرمت TrueType یا OpenType مطابقت دارد. فشردگی مشابه ای می تواند از طریق HTTP compression نیز حاصل شود، اما چون در فرمت WOFF اطلاعات خود فشرده هستند، در مواردی که تنظیمات Server در دسترس نیست، استفاده از این فرمت کار را آسان خواهد نمود. تفاوت دوم در آن است که WOFF می تواند شامل metadata-یی باشد که اطلاعاتی در مورد سازندگان فونت، نحوه استفاده از آن، مجوز استفاده و ... را در خود جای داده است. این اطلاعات تأثیری بر چگونگی نمایش فونت ندارند و تنها جنبه ی اطلاعاتی دارند. و نکته دیگر آنکه اطلاعات در این فرمت فشرده هستند اما رمزگذاری نشده اند. بنابراین این فرمت برای مواردی که نیاز به محدود کردن استفاده از فونت می باشد، کارا نیست. از لحاظ ساختاری، فرمت WOFF، قسمت جدول داده های فونت در فونت های TrueType و OpenType را به صورت فشرده در مجموعه جدول هایی به نام FontTables جای می دهد. پس از این جداول نیز، اطلاعات metadata قرار می گیرد و پس از آن نیز اطلاعات خصوصی سازندگان فونت نیز جای داده می شود که مختص به سازندگان است و می تواند رمزگذاری شده باشد. به شکلی خلاصه تر می توان تفاوت WOFF را با TrueType و OpenType اینگونه برشمرد: اول؛ فشردهسازی جزئی از WOFF به حساب میاد بنابراین طراحان وب میتونن سایز فونتهای مورد استفاده در صفحاتشون رو بهینه کنن. فونتی که از حالت فشرده خارج میشه دقیقا با فرمت TrueType و OpenType نظیرش برابره و از هیچ نظر اختلافی ندارن، پس هیچ مشکلی برای برنامههایی که فونتها رو میخونن پیش نمیاد. البته قبل از این هم روشهایی برای فشردهسازی فونتها وجود داشت ولی این روش برای طراحان سایت خیلی راحتتره به علاوه اینکه در روش قبلی دسترسی به تنظیمات سرور لازم بود. دوم؛ این فرمت شامل اطلاعات اختیاری هم هست که توزیعکننده فونت میتونه فونت رو برچسبگذاری کنه یا اینکه مواردی رو در مورد استفاده از فونت مورد نظر ذکر کنه. بهترین استفادهای که این اطلاعات میتونن داشته باشن برای طراحان سایته! ابزارهایی که میتونن این اطلاعات رو آنالیز کنن میتونن اطلاعات دقیق فونت استفاده شده رو به دست بیارن و در طراحیهاشون استفاده کنن. میخواهید درباره WOFF بیشتر بدانید؟ اینجا و اینجا را کلیک کنید. :1: منبع: http://mort3za.ir/blog/?p=59
-
میتونید از این قالب فلش توی سایت های تجاری و bussines استفاده کنید. لینک دانلود با حجم:666 کیلو بایت
-
سلام بنده محمد توسلیان هستم !
-
با جلسه دوم آموزش سئو در خدمت شما هستیم . اگر مطلب قبل رو که جلسه اول بود مطالعه نکردید . از اینجا جلسه اول رو مطالعه کنید . در این جلسه می خواهیم چند تا تگ معرفی کننده را به شما معرفی کنیم که مطالب کلیدی شما رو به روبات های جستجوگر معرفی می کند . چند نکته دیگر که در قالب سایت باید اجرا کنید . که میشه گفت خیلی مهم هست . در ادامه مطلب مشاهده کنید. نکته: روبات های گوگل از تکرار بدشون میاد پس سعی کنید از تکرار پرهیز کنید . نکته: روبات های گوگل برای این که بهتر و روان تر صفحات شما رو جسجو کنند نیاز به یک سایت استاندار دارند که شما باید این مکان را برای آنها فراهم کنید . شما پس از نوشتن کد سایتتون Html رو میگم برای این که متوجه بشید کد مارک آپ html شما استاندارد هست به این سايت مراجعه کنید و آدرس سایت خودتون رو وارد کنید . تا اگر خطایی در کدنویسی شما وجود داره به شما بگه و تا شما آن را تصحیح کنید . و برای استاندار بودن سی اس اس سایت خودتون به ایت سایت مراجعه کنید و مانند بالا عمل کنید . پایان قسمت دوم انتخاب title مناسب برای سایت استفاده از title مناسب برای مشخص شدن موضوع شما که تاثیر به سزایی در نتیجه جستجو دارد . پس عنوان title سایت خود را با توجه به موضوعات موجود در سایت خود انتخاب کنید . استفاده از کلمات کلیدی در برچسب H1 صفحه می توان گفت که استفاده از واژه های کلیدی مرتبط با واژه اصلی درون برچسب H1 دومین عامل مهم درون صفحه ای است که در تعیین رنکینگ صفحه وب برای واژه کلیدی اصلی بکار می رود. سعی کنید که عنوان صفحه با عبارت موجود در برچسب H1 متفاوت باشد. از عباراتی استفاده کنید که از لحاظ معنایی با کلمات کلیدی مورد نظر تناسب داشته باشد. استفاده از یک عبارت یکسان در عنوان صفحه و در برچسب H1 و Meta Description می تواند مشکل ساز باشد. استفاده از کلمات کلیدی در برچسبهای H1 , H2 , H3 … قرار دادن کلمات کلیدی در برچسبهای H2, H3, … اگر بدرستی انجام نشود، نه تنها بهبودی در رنک صفحه وب ایجاد نخواهد کرد بلکه ممکن است باعث کاهش رنکینگ صفحه نیز بشود. قرار دادن کلمه کلیدی یکسان در برچسبهای Title, H1, H2, Meta Description ممکن است از دید موتور جستجو خوشایند نباشد. بهترین کار اینست که از کلمات کلیدی مختلف ولی مرتبط با کلمه کلیدی اصلی درون برجسبهای فوق استفاده شود. استفاده از کلمات کلیدی درون ALT و Title تصاویر برخی از موتور های جستجو نظیر گوگل امکان جستجو در بین تصاویر را برای کاربران فراهم می آورند. استفاده از واژه های کلیدی درون برچسبهای ALT و Title تصاویر صفحه وب، می تواند رنک صفحه را برای آن واژه در موتورهای جستجوگر تصویر، افزایش دهد. اگر تصاویر بصورت لینک بکار برده شوند، متن موجود در ALT و Title، تاثیر خوبی در رنک صفحه خواهند داشت. بکار بردن کلمات درون برچسبهای Strong و Bold استفاده از کلمات کلیدی درون برچسبهای Bold و یا Strong باعث می شود که آنها از بقیه متن صفحه متمایز گردند و اصطلاحآ تاکید و وزن بیشتری برای آنها محسوب شود و این امر ممکن است در تعیین رنکینگ صفحه موثر باشد ولی میزان تاثیر آن اندک است. بهتر است از برچسب strong بجای bold استفاده شود. سعی کنید کلمات کلیدی مترادف را نیز درون این برچسب استفاده کنید و فقط به درشتنمایی واژه کلیدی اصلی نپردازید (زیاده روی نکنید!) مقدمه آشنایی با متاتگ ها شاید جالب باشد بدانید که متاتگ های تقریبا به مهمی آنچه مردم تصور می کنند نیستند . متاتگ ها یک راه حل جادویی برای بالا بردن موقعیت سایت نیستند ، در حقیقت بعضی از موتور های جستجو از متاتگ های پشتیبانی نمی کنند. با این وجود متاتگ ها هنوز ابزاری مهم برای بهینه سازی صفحات برای جستجو هستند . به خاطر داشته باشید که متاتگ فقط و فقط در بین دو تگ و قرار می گیرند. اکنون به مهترین آنها اشاره می کنیم . متاتگ keyword که بشترین سو استفاده از تگ می شود چون عده ای در این تگ کلمات کلیدی که به سایتشان ربطی نداره استفاده می کنند تا در جستجو بشتر دیده شوند . اما ریختن کلمات کلیدی تکراری و زیاد در این متاتگ موجب گیج شدن روبات جستجو گر می شود . کل مشکل ساز هست . در نتیجه تکرار نکنید و از کلمات کلیدی مهم استفاده کنید . متاتگ Description این متاتگ بسیار مهم است زیرا توسط بعض از موتور های جستجو برای توصیف سایت استفاده می شود . به خاطر داشته باشید که متن شما باید گیرا باشد.Description به طور آشکار برای بالا بردن رتبه قابل توجه است . دو نکته مهم در مورد متا تگ Description 1-سعی نکنید با تکرار سر موتور های جستجو را کلاه بگذارید. ۲-بعضی از موتور های جستجو فقط ۱۷۰ کاراکتر اول متن Description را می خوانند. تعدادی دیگر متاتگ وجود دارند که در نتیجه جستجو تاثیر زیادی ندارد ولی در جلسات بعد دیگر متاتگ ها رو معرفی خواهم کرد.
-
با سلام جلسه ی اول این آموزش مقدمه ای از سئو و توضیحی مختصر بوده تا در جلسات بعد بیشتر به سئو و ترفند های آن بپردازیم ! آموزش سئو | جلسه اول مباحث این جلسه : سئو چیست , نکاتی در ارسال پست در سایت یا وبلاگ , نوع لینک ها سئو (seo) چیست؟ این کلمه مخفف کلمه Search engine optimization می باشد، که به معنی بهینه سازی برای موتورهای جست و جو و به کارایی گفته میشود که باعث میشه تعداد زیادی بازدید کننده از موتور های جست و جو به سایت شما وارد شوند. نکاتی در ارسال پست در سایت یا وبلاگ ۱ – سعی کنید قسمت های مهم مطالب مانند عنوان سایت یا … را به صورت درشت یا کج و یا به صورت آندرلاین نمایش دهید. ۲ – اگر قسمتی از متن را در صفحه اصلی و ادامه را در ادامه ی مطلب می نویسید سعی کنید قسمت اول را در ادامه ی مطلب کپی نکنید که سبب تکرار کلمات و کاهش سئو سایت یا وبلاگ می شود ۳ – مهمترین قسمت در پست ها کلمات کلیدی بوده و سعی کنید کلماتی مرتبط با موضوع سایت و پست را در آن بخش وارد کنید. ۴ – تمامی پست را به صورت درشت یا مورب یا آندرلاین دار ننویسید که سبب کاهش سئو می شود ۵ – سعی کنید در پست کلماتی را به سایت خود لینک دهید که سبب بهبود سئو سایت شما می شود نوع لینک ها ۱ – گوگل لینک های کوتاه را می پسندد و از درج لینک های طولانی خودداری کنید ۲ – لینک های پست های شما با معنی باشد تا در جستجو بهتر یافت شود. ۳ – برای افزایش ورودی در جستجوی فارسی گوگل سعی کنید از لینک های فارسی برای مطالب سایتتان مانند مطالب اخیر تک طرح استفاده کنید. ۴ – لینک ها به .html یا … منتهی شود که پسوند Html در موتورهای جستجو گر بسیار مفید است. ۵ – لینک قسمت های جانبی سایت مانند تماس با ما و … در صورت امکان به کوتاهترین و بامعنی ترین حالت خود در آورید. پایان جلسه اول ! این مقدمه ای برای شروع سئو بود که امیدوارم نکات بالا رو رعایت کنید و آموزش های بعدی رو نیز دنبال کنید و اگر تمایل به ادامه ی آموزش دارید از كليد تشكر استفاده كنيد منبع : تک طرح . کام
-
Red color! Test RED ! [/php] این کدها رو نوشته و خروجی رو مشاهده کنید! میبینید که تگ p و تگh1 دوم که id اونها مقداردهی شده با رنگ قرمز نوشته میشوند. 3)روش دیگه استفاده از کلاس هاست. کلاسها رو با . شروع میکنیم و در تگهای html از خصوصیت class برای ارجاع به استایل استفاده میکنیم. مثال: Red color! Text in default color RED ! در اینجا هم تگ p اول و تگ h1 با رنگ قرمز نوشته میشن. همچنین میتونیم کلاسها رو برای تگ خاصی تعریف کنیم. مثل: Red color! text in default color NOT RED !
-
آموزشی برای ساخت یه همچین شکل کلی برای قالب
محمد توسلیان پاسخی برای محمد توسلیان ارسال کرد برای یک موضوع در آموزش های عمومی
ممنون رضا جان من توی گذاشتنه پستم دقت نکردم، بله فرانت پیج نمیتونه پی اچ پی رو ساپورت کنه و بیشتر برای asp ازش استفاده میکنند.:sleepy: -
آموزشی برای ساخت یه همچین شکل کلی برای قالب
محمد توسلیان پاسخی برای محمد توسلیان ارسال کرد برای یک موضوع در آموزش های عمومی
میشه ولی یه سری چیزا توی دریم ویور برای طراحی وب هست و یه سری قابلیت ها برای سهولت کار توی این برنامه هست که تو notepadd نیستش. از front page هم میشه استفاده کرد همچینین از برنامه های ویرایشگر متن باز. -
آموزشی برای ساخت یه همچین شکل کلی برای قالب
محمد توسلیان پاسخی برای محمد توسلیان ارسال کرد برای یک موضوع در آموزش های عمومی
شما با دریم ویور و به صورت دستی میتونید این کارو بکنید -
پیشنهادات در راستای بهبود فعالیت النجمن
محمد توسلیان پاسخی برای امیررضاتهرانی ارسال کرد برای یک موضوع در پیشنهادات و انتقادات
سلام خدمت آقای تهرانی و مدیریت سایت و بقیه دوستانو می خواستم بدونم شما تو سایتتون هم تبلیغات دارین؟ -
پیشنهادات در راستای بهبود فعالیت النجمن
محمد توسلیان پاسخی برای امیررضاتهرانی ارسال کرد برای یک موضوع در پیشنهادات و انتقادات
بله فهمیدم از کجای من گزینه ی ارسال ایمیل در زمانی که پیام خصوصی میاد خاموش بود که روشنش کردم -
پیشنهادات در راستای بهبود فعالیت النجمن
محمد توسلیان پاسخی برای امیررضاتهرانی ارسال کرد برای یک موضوع در پیشنهادات و انتقادات
سلام خسته نباشین. اگه میشد مثله موقعی که یه موضوع میذاره و میگی مشترک شدن و ارسال ایمیل بعد از هر پاسخ، موقعی که پیام خصوصی هم میاد برات این اتفاق می افتاد و یه ایمیل برات میمود که مگفت مثلا آقای شهریار برات پیام خصصوصی تو سایت زده برات :idea: -
چگونگی بالا رفتن اعتبار در سایت
محمد توسلیان پاسخی برای محمد توسلیان ارسال کرد برای یک موضوع در عمومی
شهریار جان مثلا من الان میخوام بهت اعتبار بدم چجوریه اونوقت؟ -
سلام خدمت دوستان،مدیر سایت و بچه های زحمتکش و خوبه جومینا و عرضه خسته نباشید. می خواستم بدونم اعتباره ما توی سایت چجوری میره بالا من الان درجه ام نزدیکه شش هست ولی اعتبارم هنوز صفره. اعتبار و درجه اصلا ربطی داره ؟ یعنی اگه درجه بره بالا اعتبار هم میره بالا؟