برترین های سایت
مطالب محبوب
در حال نمایش مطالب دارای بیشترین امتیاز در 22/12/92 در همه بخش ها
-
1 امتیازبا سلام همان طور که می دانیم متاسفانه فونت فارسی در وب و اینترنت محدود به چند فونت پیش فرض با ظاهری نه چندان زیبا مثل آریال و تاهما و .. است ولی به تازگی با تکنولوژی @font-face اتفاق خوبی خصوصاً جهت زبان هایی مثل فارسی در وب افتاده که مختص جوملا هم نیست ولی یکی از ساده ترین روش استفاده از تکنولوژی @font-face و استفاده از فونت های رایج فارسی مثل کودک، یکان، میترا و .. در سایت های جوملایی استفاده از کامپوننت فوکا فونت می باشد که متاسفانه به دلیل عدم وجود فونت های فارسی به طور گسترده استفاده ی از آن محدود بود به فضل خدا و یاری حضرت مهدی اکنون بسته های چند فونت فارسی برای فوکا فونت در اینجا به طور عمومی ارائه می شود امید که مورد استفاده ی همه عزیزان و منتظران ظهور مولایمان مهدی قرار گیرد. گرچه اکنون 6 فونت قابل دریافت و استفاده است ولی پیشنهاد ما استفاده از فونت کودک است که در وب ظاهر مناسبتری نسبت به سایر فونت ها دارد. دانلود بسته نصبی فونت فارسی کودک جهت فوکا فونت دانلود بسته نصبی فونت فارسی میترا معمولی جهت فوکا فونت دانلود بسته نصبی فونت فارسی میترا بولد جهت فوکا فونت داناود بسته نصبی فونت فارسی رویا جهت فوکا فونت دانلود بسته نصبی فونت فارسی ترافیک جهت فوکا فونت دانلود بسته نصبی فونت فارسی یکان جهت فوکا فونت لطفاً فایل های دریافتی را از حالت فشرده خارج نکنید و پس از دانلود وارد کامپوننت phoca font شده و به قسمت font وارد شوید سپس در قسمت Upload Phoca Font با استفاده از دکمه Browse فایل دریافتی را بدون اینکه آن را از حالت فشرده خارج کرده باشید را انتخاب کنید تا فونت مربوطه نصب شود. پس از نصب با کلیک بر روی نماد مربوطه فونت نصب شده را Default کنید و سپس با کلیک بر روی نام فونت نصب شده وارد آن شوید اکنون در قسمت Alternative تمام موارد را پاک کرده و فقط نام فونت را بنویسید مثلاً اگر فونت کودک است بنویسید : b koodak دقت کنید که بین حرف b و koodak فاصله وجود دارد. سپس تغییرات را ذخیره نموده و نتیجه را در سایتتان مشاهده نمایید. ان شاء الله البته خود شما نیز با داشتن فونت های فارسی font-face که از اینترنت قابل دریافت است به سادگی می توانید خودتان فونت های جدید برای فوکا فونت تولید کنید تنها کافیست یکی از بسته های دریافتی را از حالت فشرده خارج کرده و فونت های خود را با آن تعویض نموده و نام فونت خود را جایگزین فونت قبلی در اسم سایر فایل ها کنید و در فایل xml نیز نام فایل خودتان را جایگزین نمایید. دستورالعمل در سایت اصلی به امید و در انتظار ظهور مولای همه خوبی ها و مهربانترین انسان روی زمین تعجیل در ظهورش صلوات تعجیل در ظهورش صلوات
-
1 امتیاز
مشکل قرار دادن عکس روی عکس
مصطفی صفرعلی برای AmIn1412 امتیاز داد
با سلام وقت بخیر برای این کار اول شما باید یک کلاس دایو برای قالبتون اضافه کنید و در مطلبتون آن را فراخوانی کنید به طور مثال همین سایت راسخون رو براتون میذارم اول فایل ضمیمه در پوشه images قالبتون آپلود کنید دوم کد زیر رو توی css قالبتون اضافه کنید سوم برای گذاشتن تصویر در مطلب اول تگ زیر را تایپ کنید و مسیر تصویر را مابین تگ جاسازی کنید به طور مثال و ذخیره کنید موفق و پیر وز باشید -
1 امتیاز
مشکل با joomsocial
kalhor2422 برای مصطفی صفرعلی امتیاز داد
با سلام میتونید از طریق دیتابیس در جدول extensions رکوردهای مربوط به افزونه رو پیدا کنید و غیرفعالشون کنید بهتره قبل از انجام اینکار از ادمین سرورتون درخواست کنید که نمایش پیامهای خطا رو براتون فعال کنند ، ممکنه مشکل از بابت دیگه ای باشه که باید دید چه خطایی نشون داده میشه موفق و پیروز باشید یا حق -
1 امتیاز
تکنولوژی های غنی سازی در سئو
mrsz برای kellyhowell امتیاز داد
مشکلات موتورهای جستجوگر مشکلات مختلفی در استفاده از موتورهای جستجوگری که بر اساس کلمات کلیدی کار میکنند، وجود دارد: مقدار زیادی اطلاعات مرتبط با جستجو و حجم زیادی از اطلاعات غیر مرتبط در نتایج جستجو نمایش داده می شوند. بنابراین این جستجو ها به اندازه کافی دقیق نیستند. بعضی اوقات کاربر اصلا اطلاعات مرتبط با جستجوی کاربر را ارائه نمی کند. بعضی از صفحات وب ممکن است از واژگان متفاوتی استفاده کرده باشند بنابراین کاربر نمی تواند آنها را پیدا کند و در اولین جستجوی خود به آنها برسد و باید کلمات کلیدی دیگر را جستجو کند زیرا نتایج جستجو به صورت زیادی حساس به واژگان هستند. نتایج جستجو، صفحه های وب مجزا هستند. مردم باید جستجو های دیگری انجام دهند تا اطلاعات دیگری را بیابند. در نهایت اطلاعات مورد نیاز خود را از صفحاتی که می یابند استخراج کرده و در همدیگر ادغام کنند و استفاده کنند. ابزار های نرم افزاری برای اینکه جملات و کلمات را بیابند، می توانند محتوا را تجزیه کنند. آنها می توانند کلمات را در یک متن جدا کنند و بشمارند و متون را پردازش کنند ولی هنوز قابلیت استخراج اطلاعات آنها از صفحات محدود است. یک راه حل بر پایه هوش مصنوعی است ولی این روش نیز با پیشرفت هایی که داشته است نمی تواند همه نیازهای انسان را برآورده کند. راه حل دیگر این است که محتوای صفحات وب قابل فهم برای ماشین ها و نرم افزار ها شوند که در شاخه وب معنایی (semantic web) قرار می گیرد. می توانیم دو روش برای استخراج داده های ساخت یافته از صفحات وب نام ببریم: استخراج داده ها از صفحات موجود در وب: در این راه باید صفحات وب را به همان صورتی که هستند، قبول کنیم. این یعنی صفحات وب داده های ساختاریافته را در خود به صورتی غیر قابل خواندن برای ماشین نمایش دهند و خزنده های وب مجبور باشند این داده ها را در همین وضعیت استخراج کنند. بعضی از تحقیقات روی چنین روش هایی تمرکز دارند. آنها می خواهند مقادیری که احتمالا در دیتابیس ها ذخیره شده اند را به صورت اتوماتیک از صفحات وبی که بر اساس یک قالب (template) درست شده اند یا از درون جداول (table) ها و لیست های HTML استخراج کنند. این تحقیقات در حوزه دیتابیس و هوش مصنوعی (AI) هستند که برای حل مسئله استخراج داده ها از صفحات وب فعالیت دارند. این روش به منابع و الگوریتم های پیچیده ای نیاز دارد و با چالش های تکنیکی مواجه است: استخراج داده ها دشوار است داده ها معمولا به صورت آشفته و پراکنده هستند وب معنایی (semantic web): این روش برای ساده کردن استخراج داده ها برای خزنده های وب به کار می رود. مدیران سایت ها باید داده های ساختاریافته را به صورتی که توسط ماشین ها قابل فهم باشد به صفحات اضافه کنند. آنها باید نشانه های اضافی در صفحه قرار دهند تا راهنمایی برای یافتن داده های ساختاریافته باشد. بنابراین همانطور که محتوای وب برای انسان ها قابل استفاده است، برنامه های کامپیوتری به خوبی آنها را می فهمند. در نهایت این برنامه ها مانند موتورهای جستجوگر، بیشتر برای مردم مفید خواهند بود. در این مقاله تمرکز روی روش دوم یعنی وب معنایی است. تکنولوژی های کنونی برای وب معنایی به همراه بعضی از جزئیات آن در اینجا معرفی می شود. هدف نهایی مقایسه این تکنولوژی ها با یکدیگر و تعیین بهترین روش برای استفاده مدیران سایت ها است. تکنولوژی های کنونی در وب معناییاکنون تعداد محدودی تکنولوژی برای افزودن داده های ساختاریافته به صفحات وب وجود دارند مانند RDFa، Microformats، Microdata و JSON-LD. در این مقاله، تمرکز بر روی RDFa، Microformats و Microdata است. خلاصه ای از این تکنولوژی ها در بخش های آینده توضیح داده می شود. در نهایت این تکنولوژی ها با یکدیگر مقایسه می شوند. RFDaمتد RDFa مخفف Resource Description Framework in Attributes به معنای چارچوب توصیف منابع در خصوصیت ها است. این متد یک تکنیک است که یک نوع فرمت serialization برای افزودن داده های ساختاریافته به صفحات HTML به صورت مستقیم تعریف می کند. این تکنیک توسط W3C از سال 2004 تحت توسعه است. مدیران سایت ها ی توانند داده ها را برای ماشین ها نظیر مرورگر ها و سایر برنامه ها قابل خواندن سازند که از طریق خصوصیت های تگ های HTML انجام می شود. آنها می توانند آیتم های ساده صفحه مانند عنوان و آیتم های پیچیده صفحه مانند یک شبکه اجتماعی کامل در صفحات وب را نشان گذاری کنند.نسخه جدید RDFa موسوم به RDFa 1.1 از XHTML و HTML5 پشتیبانی می کند. در واقع می توان از RDFa 1.1 برای هر سند مبتنی بر XML مانند SVG استفاده کرد. میکروفرمتز (Microformats)روش Microformats یک راه ساده برای معنا بخشیدن به صفحات وب است چون بار یادگیری یک زبان پیچیده و جدید را ندارد. این روش استفاده از عناصر ساده در HTML را ممکن می کند. آنچه که در Microformats، مشخص می کند که یک عنصر صفحه حاوی داده های ساختاریافته است، خصوصیت class آن عنصر است. بنابراین این روش به سادگی، برنامه نویسان وب را کمک می کند تا محتوایی تولید کنند که هم برای انسان قابل فهم باشد و هم برای برنامه های اتوماتیک برای یافتن داده های ساخت یافته قابل استفاده باشد.میکروفرمت های معروف عبارتنداز: hCalendar: برای داده هایی که درباره تقویم هستند بر اساس سند RFC2445. hCard: برای داده هایی از جنس اشخاص، سازمان ها و مکان ها بر اساس RFC2426. Geo: برای مختصات جغرافیایی. hListing: برای آگهی های طبقه بندی شده. hResume: برای اطلاعات رزومه. hReview: برای اطلاعات محصولات. hRecipe: راهنمای تهیه غذا و آشپزی. Species: نام های طبقه بندی شده گونه ها. XFN: برای مدل کردن روابط بین انسان ها. میکرو دیتا (Microdata)استفاده از میکرودیتا به معنای استفاده از vocabulary است. این روش خیلی شبیه RDFa است. هر vocabulary (فرهنگ لغات) تعدادی واژه و عبارت را تعریف می کند تا به صورت نوع یک آیتم به کار رود. یک واژه از vocabulary که به آن term گفته می شود، باید در یک آدرس اینترنتی تعریف شود. فلسفه پشت استفاده از آدرسه های اینترنتی در اینجا نیز شبیه vocabulary های RDFa است که در بخش های قبل در باره آن صحبت کردم. آدرسهای اینترنتی در اینجا استفاده می شوند تا در تمام دنیا واژگان یکتایی داشته باشیم. بنابراین هیچ تضادی بین vocabulary ها نخواهیم داشت. هر کسی به آسانی می تواند vocabulary های جدیدی را بر اساس مستندات W3C برای میکرو دیتا، تعریف کند. ===================== موتورهای جستجوگر وب و خزنده های وب باید داده های ساخت یافته را در صفحات وب استخراج کنند. مدیران سایت ها می توانند راهنماهای معنایی به محتوای صفحات وب خود اضافه کنند تا داده های ساختار یافته را مشخص کنند. بنابراین موتورهای جستجوگر می توانند داده های قابل خواندن توسط ماشین را در صفحات وب یافته و آنها را به شکل موثری استخراج کنند. میکروفرمتز، میکرودیتا و RDFa روش های معمول در وب معنایی برای افزودن داده های ساخت یافته به صفحات وب هستند.مقایسه RDfa، Microdata و Microformatsهر تکنولوژی که برای افزودن داده های ساخت یافته به محتوای وب استفاده می شود، مزایا و معایب خاصی خودش را دارد. مقایسه سه روش RDfa و Microdata و Microformats در گروه های زیر تقسیم بندی شده است: فرهنگ واژگان (vocabulary terms): این بخش مهمترین ضعف Microformats می باشد زیرا فقط یک فرهنگ واژگان با تعداد محدودی واژه دارد. هر دو روش Microdata و RDFa این مشکل را ندارند چون می توانند فرهنگ واژگان دلخواهی را استفاده کنند. فرهنگ واژگان برای Microdata و RDFa بر خلاف Microformats قابل توسعه است. هر فردی می تواند vocabulary های جدیدی را برای RDFa و Microdata تعریف کند. برنامه نویسان و مدیران سایت ها برای استفاده از Microformats به دلیل محدودیت فرهنگ واژگان خیلی محدود هستند. حمایت کنندگان اصلی: گوگل، بینگ، یاهو و یاندکس سایت schema.org را معرفی کرده اند که تمرکز آن روی Microdata است. گوگل بزرگترین موتور جستجوگر اینترنتی دنیا، استفاده از میکرودیتا را توصیه می کند. حمایت کننده مشهور RDFa، ف-ی-س ب-و-ک مشهورترین شبکه اجتماعی در جهان است. پروتکل گراف باز ف-ی-س ب-و-ک (Facebook open graph protocol3) بر اساس RDFa قرار دارد. زبان های مقصد: میکروفرمتز برای HTML و XHTML توسعه یافته است ولی برای HTML5 نیز قابل استفاده می باشد. روش RDFa از تمام فایل های XML مانند XHTML1، HTML4، HTML5، XHTML5، XML، SVG، ePubو OpenDocument پتشتیبانی می کند. میکرودیتا به صورت کامل برای HTML5 و XHTML5 توسعه یافته است. پیچیدگی : میکروفرمتز برای فهم، ساده و آسان است. RDFa بسیار پیچیده تر سایر روش ها است. میزان پیچیدگی میکرودیتا، چیزی بین RDFa و Microformats است. سطح پیچیدگی رابطه مستقیم با پشتیبانی سناریوهای علامت گذاری داده های ساخت یافته دارد. کاربرد و محبوبیت: میکروفرمتز ابزار های مفیدی برای کاربران دارد در حالیکه سایر تکنولوژیها در موقعیت کنونی برای کاربران سایت ها مستقیما فایل استفاده نیستند. برای نمونه افزونههای زیادی برای فایرفاکس وجود دارد که داده های ساخت یافته علامت گذاری شده با میکروفرمتز را از صفحات وب استخراج می کنند. یک تحلیل نشان داده است که آپدیت های RDFa و Microdata افزایش چشمگیری داشته است در حالیکه رشد عرضه داده ها با میکروفرمتز ثابت و یا در حال کاهش است. انواع آیتم ها و خصوصیات آیتم ها: در هر دو روش میکرودیتا و RDFa، انواع آیتم ها و خصوصیات آنها به صورت URL هستند. این به ما کمک می کند که آنها را به صورت جهانی بشناسیم. استفاده از آدرسهای اینترنتی (URL) توسط میکروفرمتز پشتیبانی نشده است. استفاده از attribute های جدید: میکروفرمتز به سادگی از تگ های HTML و attribute های آنها برای علامت گذاریه داده های ساخت یافته استفاده می کند ولی هر دو روش RDFa و میکرودیتا، attribute های جدیدی را برای انجام این کار تعریف کرده اند. همین موضوع، نقش مهمی در پیچیدگی استفاده از این تکنولوژی ها بازی می کند. بنابراین RDFa و Microdata بسیار پیچیده تر از Microformats هستند. میکروفرمتز از attribute ای که همه تگ های می توانند داشته باشند به اسم class استفاده می کند که حتی می تواند به تضاد با قسمت های دیگر صفحه منجر بشود. این مقایسه نشان می دهد که هر تکنولوژی مزایا و معایب خاص خود را دارد. میکروفرمتز برای استفاده ساده و آسان است ولی در ارجاع به فرهنگ واژگان بسیار محدود است و قابل توسعه نمی باشد.روش های میکرودیتا و RDFa بسیار پیچیده تر از میکروفرمتز هستند ولی محدود به واژگان بسیار کم نیستند و توسط هر فردی در دنیا قابل توسعه هستند. میکرودیتا استاندارد جدیدتری است که برای نسخه جدید HTML یعنی HTML5 در حال توسعه است. یک حالت توازان قابل چشم پوشی در سادگی استفاده و قابلیت توسعه، میان RDFa و میکرودیتا وجود دارد. موتورهای جستجوگر مشهور مانند گوگل، یاهو و بینگ استفاده از Microdata را توصیه کرده اند. بنابراین برای کاربرد های آینده، میکرودیتا می تواند انتخاب بهتری برای افزودن داده های ساخت یافته به محتوای صفحات وب باشد. بنابر مقایسه ای که در این سلسله مقالات به دست آمد، پیش بینی می شود که استفاده از میکرودیتا در آینده افزایش می یابد. دنیای وب که به سمت HTML5 و ابداعات جدید آن به پیش می رود، به روش بسیار جدیدتری مانند میکرودیتا برای افزودن داده های ساختار یافته به صفحات وب، نیاز دارد. -
1 امتیاز
انتقال مطالب کی 2 از یک قالب به همان قالب در جایی دیگر
vaba63 برای مصطفی صفرعلی امتیاز داد
با سلام از جداول مربوط به K2 در دیتابیس قبلی اکسپورت بگیرید و در دیتابیس جدید ایمپورت کنید فقط قبلش باید K2 رو در جوملای جدید نصب کرده باشید و پس از نصب ، جداولش رو حذف کنید و جداولی رو که بک آپ گرفته بودید بازگردانی کنید هنگام کار با دیتابیس بک آپ فراموش نشه !!! موفق و پیروز باشید یا حق -
1 امتیاز
سوال درباره ساخت دیتا بیس
3yed برای مصطفی صفرعلی امتیاز داد
با سلام دوست عزیز ، این دو موردی که فرمودید ، دو چیز جدا از هم نیستند که بخواهیم قیاس کنیم collation تنظیمی است برای تعیین نوع انکودینگ جهت ذخیره سازی اطلاعات حالا این اطلاعات یا خود تیبل ها هستند و یا هر فیلد از تیبل ها utf8_general_ci نیز نوعی انکودینگ هست که برای ذخیره سازی عمومی کاراکترها در قالب UTF-8 استفاده میشه مثل کاراکترهای لاتین و صد البته کاراکترهای فارسی فلذا برای اینکه در نمایش کاراکترهای فارسی مشکلی ایجاد نشه ، collation جداول و دیتابیس را بر روی utf8_general_ci میبایست تنظیم کنیم البته انکودینگ دیگری هم هست به نام utf8_persian_ci که از این هم میتوان استفاده کرد ولی استفاده از حالت general عملکرد بهتری روی کل جوملا داره موفق و پیروز باشید یا حق -
1 امتیازدرود تنظیمات فونت های خاص مراحل مختلفی همچون بارگذاری فونت در سرور+فراخوان فونت در ابتدای css و معرفی آن فونت به هر بخش مد نظر در css اگر همه ی این مراحل را بدرستی انجام دهید مشکلی نخواهد بود. در ضمن اگر از قالب پیش فرض استفاده نمی کنید. حذف تنظیمات فونت نمی تواند ربطی به بروز رسانی داشته باشد. در هر حال لینک سایت خود را درج کنید تا بهتر بشود بررسی کرد. یاعلی
-
1 امتیاز
سقف تعداد کاربران جوملا 2.5
elmi1413 برای مصطفی صفرعلی امتیاز داد
با سلام اون پیام که داستانش مشخصه و برای این نشون داده میشه که در تنظیمات مدیریت کاربران تعیین کردید که لینک فعالسازی به ایمیل کاربر ارسال بشه و کاربر پس از مراجعه به ایمیلش و کلیک بر روی لینک فعالسازی ، اکانتش رو فعال میکنه . در کل خطا نیست و فقط داره به نحوه فعالسازی اکانت برای کاربر اشاره میکنه اگر میخواهید کاربر بلافاصله پس از ثبت نام ، اکانتش فعال بشه ، نحوه فعالسازی را روی "هیچکدام" تنظیم کنید و اینکه در دفعات بعدی هر بار یه رخداد متفاوت اتفاق میفته ، یه بار کل جداول دیتابیس رو Repair کنید و جدول session را هم Empty کنید در مدیریت جوملا هم از منوی تعمیرات اون سه مورد رو انجام بدید و سپس تست کنید موفق و پیروز باشید یا حق -
1 امتیاز
تغیر عرض موقعیت در فریم ورک وارپ 7
jooomina برای رامین انگوتی امتیاز داد
سلام دمو قرار بدید اینطوری نمیشه دقیق راهنمایی کرد -
1 امتیازمن قبلا توانسته بودم با دستکاری در هسته و نیز دیتابیس جوملا قسمت مدیریت سایت رو حل کنم فقط مونده بود بخش کاربری که اونم حل شد. انشالله به زودی و به صورت کامل توضیح میدم. بخش کاربری مانند نمونه زیر شده: .
-
1 امتیاز
حذف كپي رايت كومنتو
sherzad برای yousof2000 امتیاز داد
درود بر شما ، برای حذف کپی رایت افزونه کومنتو ، دو کار باید انجام بدید: 1) در فایل های زبان این افزونه می بایست جمله "Powered By Komento" یا "قدرت گرفته از کومنتو" رو پیدا کنید و اون رو حذف کنید. 2) دقت کنید ، به آدرس زیر در هاست بروید: public_html/components/com_komento/helpers/helper.php و جملات زیر را بطور کامل حذف کنید: $html .= '<div style="text-align: center; padding: 20px 0;"><a href="http://stackideas.com">' . JText::_( 'COM_KOMENTO_POWERED_BY_KOMENTO' ) . '</a></div>'; // free version powered by link append (for reference only) // $html .= '<div style="text-align: center; padding: 20px 0;"><a href="http://stackideas.com">' . JText::_( 'COM_KOMENTO_POWERED_BY_KOMENTO' ) . '</a></div>'; موفق باشید