رفتن به مطلب
zoomtech

بهینه سازی آدرس سایت در جوملا

پست های پیشنهاد شده

بهینه سازی آدرس سایت یکی از اصول سئو است که به مخاطبان وب سایت شما کمک می کند تا سایت شما را به راحتی بیابند .
بهینه سازی آدرس سایت به این معنا است که با انجام تنظیمات خاصی ، بتوان آدرس های صفحات متفاوت سایت را تا حد ممکن کوتاه ، ساده ، با معنی و و به ریشه اولیه آدرس سایت نزدیک کرد . این عمل موجب می گردد که عملیات جستجو و یافت وب سایت شما برای گوگل ساده تر صورت گیرد و رنک سایت شما بالاتر برود .
به دلیل آنکه امروزه اکثر طراحان به اصول اولیه طراحی سایت و سئو و همچنین بهینه سازی آدرس سایت اهمیت ویژه ای می دهند ، بسیاری از سیستم های مدیریت محتوا امکان بهینه سازی آدرس را برای  کابران فراهم نموده اند . در این مقاله شما را با راه های بهینه سازی آدرس سایت در جوملا آشنا می کنیم .

نکات و ظرایفی برای بهینه سازی آدرس سایت در جوملا :

۱) تنظیمات اصلی :
سیستم مدیریت محتوای جوملا که بر پایه زبان php نوشته شده ، امکان بهینه سازی آدرس سایت را برای کاربران خود فراهم آورده است . جهت بهینه سازی آدرس سایت در جوملا  لازم است قبل از آنکه به ساخت شاخه ها و بخش های سایتتان بپردازید وارد بخش تنظیمات اصلی سایتتان شوید و تنظیمات متا را برای بهینه سازی آدرس سایت خود کامل کنید .
در قسمت توضیحات متا سایت ، توضیح مختصری در حد چند کلمه در ارتباط با  موضوع اصلی سایتتان بنویسید . این توضیحات در موتور جستجو زیر لینک سایت شما نمایش داده می شود .
برای بهینه سازی آدرس سایت در جوملا  در قسمت کلید واژه های متا سایت ، باید کامات کلیدی که در وب سایت شما بیشتر کاربرد دارد و مرتبط با موضوع اصلی سایتتان است بنویسید . برای جدا کردن این کلمات از علامت ویرگول لاتین استفاده نمایید .

1.jpg

۲) اضافه کردن کلمات کلیدی و توضیحات به مطالب :
برای این منظور کافی است در هنگام ایجاد مطلب جدید در سایت خود ، برای هر مطلب یک نام مستعار تعیین نماید و همچنین قسمت تنظیمات متای مطلب مورد نظر را گشوده و بخش های داخل آن را مانند قبل پر کنید .  در نهایت آدرس مطلب مورد نظر به صورت زیر خواهد بود :

نام مستعار مطلب/نام مستعار شاخه /آدرس سایت.html

در صورتی که برای مطلب مورد نظر خود نام مستعار انتخاب نکرده باشید سیستم به طور خودکار تاریخ ایجاد مطلب را به عنوان نام مستعار انتخاب می نماید که یقینا آدرس بخش مورد نظر را طولانی تر و ناخوانا تر خواهد نمود .

استفاده از افزونه ها برای بهینه سازی آدرس سایت در جوملا :

روش دیگری که برای بهینه سازی آدرس سایت استفاده می شود ، نصب افزونه های مخصوص است که به این منظور طراحی شده اند . به عنوان مثال افزونه acesef برای بهینه سازی آدرس سایت های در به کار می رود. طراح سایت با نصب این کامپوننت مدیریت و تسلط بیشتری روی آدرس های سایت خود دارد و قادر است برای صفحات وب سایت خود آدرس های اختصاصی ایجاد نماید . لازم است که پس از نصب این کامپوننت به پنل هاست خود رفته و نام فایل Htaccess.txt را به  .htaccess  تغییر دهید و بهینه سازی آدرس ها را در جوملا فعال کنید.

لازم است هر طراح سایتی برای بالابردن رنک سایت هایی که طراحی می نماید به اصول اولیه سئو توجه نماید .

 

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید ارسال داشته باشید و بعد ثبت نام خود را در سایت کامل نمایید. اگر حساب کاربری در سایت دارید، جهت ارسال با حساب کاربری خود هم اکنون وارد سایت شوید

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • افزودن...