رفتن به مطلب
iman iman

مشورت در مورد بهترین نحوه ثبت نام اعضاء در این سناریو خاص

پست های پیشنهاد شده

ارسال شده در (ویرایش شده)

با سلام؛

بنده برای یک پروژه بزرگ فرهنگی لازم است که در یک سایت جوملایی از گروه های مختلف نویسندگان، مترجمان، وب مستران و چند گروه دیگر در فرم های مختلف در (  آر اس فرم ) ثبت نام انجام دهم. اطلاعاتی که هر گروه باید در فرم وارد کنند کاملاً متفاوت است از این رو مثلاً اگر 6 گروه مختلف باشند طبیعی است که باید 6 فرم جداگانه در ( آر اس فرم) برای این گروه ها ساخته شود. تا اینجا که همه چیز عادیه و مشکلی هم نیست.

حالا نکته اینجاست که یک نفر ممکن است در بیش از یک گروه ثبت نام کند که اولاً نیاز نباشد در هر فرم مشخصات مثل تلفن و نام و آدرس و ... را وارد کند که هم برای کاربر سخت است و هم اینکه ما به راحتی متوجه نمی شویم فلان کاربر در چند فرم ثبت نام کرده است. برای همین به این فکر افتادیم که در 6 فرم مشخصات شخصی را از کاربر نگیریم و فقط اطلاعات تخصصی هر گروه را بگیریم. و در عوض اطلاعات شخصی را در یک فرم جداگانه به طور عمومی برای همه ی کاربران قرار دهیم. ( این فرم عمومی در حقیقت فرم ثبت نام خود جوملا باشد که با rs form انجام شود و فیلد های تلفن و آدرس و ... هم به آن اضافه شود) با این کار خیلی عالی می شود چون کاربر وقتی فرم عمومی ثبت نام را پر می کند و وارد سایت می شود حالا دیگر فرقی نمی کند بخواهد یک یا چند فرم تخصصی گروه های مذکور را پر کند چون نام کاربری در هر فرم آر اس فرم ثبت می شود.

 

فقط مشکل یک چیز است و آنکه اگر از کاربران بخواهیم در سایت ثبت نام کرده و سپس وارد سایت شوند تا بتوانند ثبت نام های تخصصی را انجام دهند قدری برای کاربران سخت خواهد بود. ایده ی اساتید محترم انجمن چیست؟!.

ویرایش شده توسط خادم القرآن

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

با سلام و احترام

معمولا کاربرانی که می خواهند در سایت ثبت نام کنند حوصله فرم ها با فیلد های زیاد را ندارند و ممکن است تا فرم بلند بالای ثبت نام را ببینند از آن خارج شوند!

بهتر است یک فرم ثبت نام با فیلد های اولیه لازم بسازید

در مرحله بعد هنگامی که کاربر ثبت نام خود را کامل کرد بوسیله روش هایی که در سایت بکار می برید آنرا سوق بدهید به تکمیل اطلاعات فرم بصورت دقیق تر

موفق باشید

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید ارسال داشته باشید و بعد ثبت نام خود را در سایت کامل نمایید. اگر حساب کاربری در سایت دارید، جهت ارسال با حساب کاربری خود هم اکنون وارد سایت شوید

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • افزودن...