رفتن به مطلب

پست های پیشنهاد شده

با درود ، من پس از آپدیت جوملا توسط بخش آپدیت سایت جومینا در بخش مدیریت دچار مشکل شده ام و این بخش ها در بیشتر جاهای مدیریتی را به طور کلی ندارم.

لطفا به فایل ضمیمه نگاه کنید.

post-40053-0-78939200-1396197502_thumb.j

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام این دوکاررا انجام بده ببین درست میشه 1 ازسربرگ افزونه ها- مدیریت افزونه ها-پایگاه داده  یک گذینه هست که معمولا به نام بازسازی این بزن2 ازسربرگ سایت قسمت تعمیرسایت - چک کلی جداول راانتخاب کن وبررسی رابزن انشا ا...درست میشه

ویرایش شده توسط چهارسوق

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام این دوکاررا انجام بده ببین درست میشه 1 ازسربرگ افزونه ها- مدیریت افزونه ها-پایگاه داده  یک گذینه هست که معمولا به نام بازسازی این بزن2 ازسربرگ سایت قسمت تعمیرسایت - چک کلی جداول راانتخاب کن وبررسی رابزن انشا ا...درست میشه

شوربختانه درست نشد نمی دانم چکار کنم ، اشتباه کردم از طریق جومینا آپدیت کردم ، چرا همیشه چیزی که درست کار میکنه در دست کاری ماها باید خراب بشه ، امیدوارم مدیریت جومینا هم ببینه و پاسخی برای این مشکل که از بابت آپدیت با جومینا بوجود آمده پاسخگو باشه !

81705752396913790675.jpg

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

با سلام

 

اینکه برخی از دکمه ها دیده نشن ممکنه به سطح دسترسیتون هم مربوط باشه بنابراین ابتدا سطوح دسترسیتون رو چک کنید

 

اگر به لحاظ دسترسی مشکلی ندارید ، ابتدا از منوی تعمیرات اون سه مورد رو انجام بدید و یکبار هم دیتابیستون رو Repair کنید

 

اگر باز هم مشکل پابرجا بود ، ابتدا از کلیه فایلهاتون بک آپ بگیرید و سپس بسته نصبی جوملا رو که هم ورژن با نسخه فعلی جوملاتون هست را روی جوملای فعلیتون اکسترکت کنید و بدون نصب جوملا ،‌ پوشه Installation را حذف کنید

 

موفق و پیروز باشید

یا حق

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

با سلام

 

اینکه برخی از دکمه ها دیده نشن ممکنه به سطح دسترسیتون هم مربوط باشه بنابراین ابتدا سطوح دسترسیتون رو چک کنید

 

اگر به لحاظ دسترسی مشکلی ندارید ، ابتدا از منوی تعمیرات اون سه مورد رو انجام بدید و یکبار هم دیتابیستون رو Repair کنید

 

اگر باز هم مشکل پابرجا بود ، ابتدا از کلیه فایلهاتون بک آپ بگیرید و سپس بسته نصبی جوملا رو که هم ورژن با نسخه فعلی جوملاتون هست را روی جوملای فعلیتون اکسترکت کنید و بدون نصب جوملا ،‌ پوشه Installation را حذف کنید

 

موفق و پیروز باشید

یا حق

درود بر شما

طبق نظر شما پیش رفتم و در قسمت سطوح دسترسی با این مشکل روبرو هستم

خوشحال میشم که کمکم کنید

07011300287158360173.jpg

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

با سلام

 

مطابق پست شماره 4 تاپیک زیر ،‌ از طریق دیتابیس ، یک کاربر جدید ایجاد کنید و با آن لاگین کنید

 

http://forum.joomina.ir/topic/15279-%D9%85%D8%B4%DA%A9%D9%84-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D8%AC%D8%A7%D8%AF-%D9%85%D9%86%D9%88%DB%8C-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF/#entry76718

 

اگر باز هم موفق نشدید ، اطلاعات ورود به کنترل پنل هاست و ورود به مدیریت جوملاتون رو برام پیام خصوصی کنید در اولین فرصت بررسی خواهم کرد

 

هنگام کار با دیتابیس بک آپ فراموش نشه !!!

 

موفق و پیروز باشید

یا حق

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

با درود

مواردی را که نوشته بودید مو به مو انجام دادم ولی شوربختانه درست نشد، همانگونه که گفتم و فرتور آن را نیز ارسال کردم ، هم آیدی خودم و هم آن آیدی جدید که حکم سرپرست کل را دارند قادر نیستند بخش سطوح دسترسی را ببینند ! و یا در بخش ماژول ها گزینه های بالا مانند ذخیره و غیره وجود ندارند!

من را ببخشید ولی نمی توانم اطلاعات ورود به کنترل پنل و جوملا را در اختیار شما قرار بدم.

و امیدوارم راهی برای این مشکل که پس از آپدیت بوجود آمده پیدا بشه.

با سپاس

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

درود بر شما ، من همچنان در انتظار پاسخی از شما هستم

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

خواهش میکنم که به من کمک کنید ! چرا وقتی بسته بروز رسانی قرار می دهید پشتیبانی نمی کنید ، خوب وقتی نمی توانید چرا در کد ها دست کاری می کنید ؟

پرسش من این است ، من بروز رسانی نمی خواهم ، می خواهم بسته بروز رسانی شما را به حالت پیشین برگردانم ، چکار کنم ؟

من هنوز فایل هایی که در ابتدا برای نصب آپلود کردم را نیز هنوز دارم .

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

خواهش میکنم که به من کمک کنید ! چرا وقتی بسته بروز رسانی قرار می دهید پشتیبانی نمی کنید ، خوب وقتی نمی توانید چرا در کد ها دست کاری می کنید ؟

 

با سلام

 

کدوم دست کاری رو میفرمایید ؟

 

اگر بنا به دستکاری مشکل سازی بود که مشکلش باید برای همه پیش میومد نه فقط برای یک نفر !!!

 

پرسش من این است ، من بروز رسانی نمی خواهم ، می خواهم بسته بروز رسانی شما را به حالت پیشین برگردانم ، چکار کنم ؟

من هنوز فایل هایی که در ابتدا برای نصب آپلود کردم را نیز هنوز دارم

اگر از سایتتون قبلا" بک آپ تهیه کردید ، آن را بازگردانی کنید و مجددا" بروزرسانی کنید

 

ولی بازم میگم مشکل شما مربوط به بروزرسانی نمیشه و مربوط به تنظیمات دسترسیتون هست و از آنجا هم که مایل به ارسال اطلاعاتتون نیستید بیشتر از این هم ، حداقل از بنده کاری ساخته نیست

 

موفق و پیروز باشید

یا حق

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

 

با سلام

 

کدوم دست کاری رو میفرمایید ؟

 

اگر بنا به دستکاری مشکل سازی بود که مشکلش باید برای همه پیش میومد نه فقط برای یک نفر !!!

 

اگر از سایتتون قبلا" بک آپ تهیه کردید ، آن را بازگردانی کنید و مجددا" بروزرسانی کنید

 

ولی بازم میگم مشکل شما مربوط به بروزرسانی نمیشه و مربوط به تنظیمات دسترسیتون هست و از آنجا هم که مایل به ارسال اطلاعاتتون نیستید بیشتر از این هم ، حداقل از بنده کاری ساخته نیست

 

موفق و پیروز باشید

یا حق

 

بله حق با شماست ، ولی نمی دانم چرا پس از آپدیت سایت با آپدیت ساز شما این مشکل بوجود آمده است!

آیا خود شما حاضر هستید که اطلاعات ورود به کنترل پنل همین سایت را در اختیار من قرار دهید ! 

جناب صفر علی کمی منصف و عادل باشید.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

با سلام

 

اگه از منظر شما ، عدل و انصاف در اینه که من چشم بسته بخوام راهنمایی کنم خب اگر اینطور بود که من از همون اولش هم درخواست اطلاعات یا حتی راهنمایی نمیکردم

 

به هر حال من قصدم کمک به شما بود که مشکلتون حل بشه ولی اصراری در کار نیست و هر طور مایلید

 

برخی مسائل هست که نمیشه بطور چشم بسته راهنمایی کرد ، باید حتما" از نزدیک موضوع بررسی بشه تا راه حل مناسبی اتخاذ بشه

 

به هر حال گذر زمان و روبرو شدن با مشکلات بیشتر ، این موضوع رو خود به خود به شما اثبات خواهد کرد

 

اگر به بنده اعتماد ندارید پس به گوگل اعتماد کنید ، سرچ کنید تا در زمینه سطوح دسترسی اطلاعاتتون بیشتر بشه تا قادر به حل مشکل باشید یا اینکه اگر به کس دیگری اعتماد دارید اطلاعاتتون رو به اونها بدید تا براتون انجام بدهند

 

اینم بگم که شما اولین نفری نیستید که بخواهید اطلاعات سایتتون رو برام بفرستید و خیلی ها بودند که تاکنون اطلاعاتشون رو برام ارسال کردند و اینقدر بوده که دیگه حسابش از دستم خارج شده و مشکلی هم نداشتیم

 

دیگه هم لزومی به ارسال اطلاعات برای بنده نیست چون واقعا" دیگه وقتش رو ندارم و نمیرسم . امیدوارم که مشکلتون حل شود

 

موفق و پیروز باشید

یا حق

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بله حق با شماست ، ولی نمی دانم چرا پس از آپدیت سایت با آپدیت ساز شما این مشکل بوجود آمده است!

آیا خود شما حاضر هستید که اطلاعات ورود به کنترل پنل همین سایت را در اختیار من قرار دهید ! 

جناب صفر علی کمی منصف و عادل باشید.

درود

کاربر عزیز

همواره تاکیده شده قبل از بروز رسانی حتمن نسخه ی پشتیبان تهیه کنید.  دلیل این تاکید آن است که امکان بروز اشکال پس از بروز رسانی امری محتمل و فراگیر است.  قطعن قبل از انتشار بسته ی بروز رسانی حتا اگر تغییر در آن از سوی جومینا صورت نگرفته باشد و بسته عینن همان بسته ی انتشاری از جوملا جهانی باشد هم، بسته از سوی تیم توسعه ی جومینا تست و در صورت لزوم اشکال های جامانده از جوملا جهانی نیز از سوی جومینا برطرف می شود.  آنچنان که مشخص است شما تنها کسی نیستید که جوملای خود را با استفاده از بسته ی جومینا بروز کرده اید و اگر اشکالی در بسته بود اکنون ما با گزارش های بی شماری مواجه بودیم! این بسته ده ها هزار بار استفاده شده است و این در حالی است که شما نخستین نفری هستید که گزارش خطا داده اید.

 

بنا بر این اطمینان داشته باشید اشکال از بسته ی بروز رسانی جومینا نیست و لازم است اشکال را در سمت خودتان جستجو کنید.

 

ابتدا با روش های معمول از سایت خود بکاپ بگیرید.

 

1- سطوح دسترسی را بررسی کنید

2- توجه کنید قبل از بروز رسانی به 2.5.20 جوملا شما می بایست نسخه ی 2.5.19 بوده باشد و اگر نسخه ی قبل از بروز رسانی چیزی قبل از 2.519 باشد اشکال همینجاست.

3- بسته ی جوملا 2.5.19 جوملا فارسی جومینا را یک بار روی جوملای خود بازنشانی کنید و سپس فولدر نصاب را حذف کنید.  اگر اشکال برطرف شد بسته ی بروز رسان جومینا به 2.5.20 را همچون دیگر افزونه ها نصب نمائید.

4- در صورتیکه قادر به رفع اشکال نیستید می توانید به مدیران (تنها مدیران) جومینا اطمینان کنید و اطلاعات سرور خود را برای ایشان ارسال کنید تا رفع اشکال کنند.

5- در نهایت نیز این شما هستید که مسئول مدیریت سایتتان هستید و همکاران ما در جومینا تنها همراه شما هستند. شما می بایست حتما قبل از هر تغییری در سایت خود ابتدا از آن بکاپ بگیرید.

 

با احترام

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

درود

کاربر عزیز

همواره تاکیده شده قبل از بروز رسانی حتمن نسخه ی پشتیبان تهیه کنید.  دلیل این تاکید آن است که امکان بروز اشکال پس از بروز رسانی امری محتمل و فراگیر است.  قطعن قبل از انتشار بسته ی بروز رسانی حتا اگر تغییر در آن از سوی جومینا صورت نگرفته باشد و بسته عینن همان بسته ی انتشاری از جوملا جهانی باشد هم، بسته از سوی تیم توسعه ی جومینا تست و در صورت لزوم اشکال های جامانده از جوملا جهانی نیز از سوی جومینا برطرف می شود.  آنچنان که مشخص است شما تنها کسی نیستید که جوملای خود را با استفاده از بسته ی جومینا بروز کرده اید و اگر اشکالی در بسته بود اکنون ما با گزارش های بی شماری مواجه بودیم! این بسته ده ها هزار بار استفاده شده است و این در حالی است که شما نخستین نفری هستید که گزارش خطا داده اید.

 

بنا بر این اطمینان داشته باشید اشکال از بسته ی بروز رسانی جومینا نیست و لازم است اشکال را در سمت خودتان جستجو کنید.

 

ابتدا با روش های معمول از سایت خود بکاپ بگیرید.

 

1- سطوح دسترسی را بررسی کنید

2- توجه کنید قبل از بروز رسانی به 2.5.20 جوملا شما می بایست نسخه ی 2.5.19 بوده باشد و اگر نسخه ی قبل از بروز رسانی چیزی قبل از 2.519 باشد اشکال همینجاست.

3- بسته ی جوملا 2.5.19 جوملا فارسی جومینا را یک بار روی جوملای خود بازنشانی کنید و سپس فولدر نصاب را حذف کنید.  اگر اشکال برطرف شد بسته ی بروز رسان جومینا به 2.5.20 را همچون دیگر افزونه ها نصب نمائید.

4- در صورتیکه قادر به رفع اشکال نیستید می توانید به مدیران (تنها مدیران) جومینا اطمینان کنید و اطلاعات سرور خود را برای ایشان ارسال کنید تا رفع اشکال کنند.

5- در نهایت نیز این شما هستید که مسئول مدیریت سایتتان هستید و همکاران ما در جومینا تنها همراه شما هستند. شما می بایست حتما قبل از هر تغییری در سایت خود ابتدا از آن بکاپ بگیرید.

 

با احترام

با درود

من یک عکس از بخش بروز رسانی در همین پست ارسال میکنم . اگر درست است آیا  تنها بایستی من پس از پشتیبان گیری آن را دوباره آپدیت کنم یا خیر ؟

در مورد سطح دسترسی هم نمی دانم که چه شده ولی با اینکه سرپرست کل هستم ولی دسترسی به بخش هایی  مانند تعیین سطوح دسترسی ممکن نیست و می گوید که من مجاز به مشاهده آن قسمت نیستم.

و در بسیاری از بخشهای دیگر هم گزینه هایی مانند ذخیر و غیره وجود ندارند.

b4honr.jpg

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

با درود

من یک عکس از بخش بروز رسانی در همین پست ارسال میکنم . اگر درست است آیا  تنها بایستی من پس از پشتیبان گیری آن را دوباره آپدیت کنم یا خیر ؟

در مورد سطح دسترسی هم نمی دانم که چه شده ولی با اینکه سرپرست کل هستم ولی دسترسی به بخش هایی  مانند تعیین سطوح دسترسی ممکن نیست و می گوید که من مجاز به مشاهده آن قسمت نیستم.

و در بسیاری از بخشهای دیگر هم گزینه هایی مانند ذخیر و غیره وجود ندارند.

b4honr.jpg

 

درود

بنا براین قطعن مشکل به سطوح دسترسی یوزر بر میگردد

می توانید از طریق دیتابیس سطح دسترسی یوزر خود را دستی ست کنید.

 

با احترام

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

درود

بنا براین قطعن مشکل به سطوح دسترسی یوزر بر میگردد

می توانید از طریق دیتابیس سطح دسترسی یوزر خود را دستی ست کنید.

 

با احترام

سپاس از پاسخ شما

من همین کار را با راهنمایی جناب صفر علی انجام دادم ، به گونه زیر:

 

ایجاد کاربر از طریق phpmyadmin برای جوملا 2.5 :

به جدول users_# برید و روی تب insert کلیک کنید و فیلدها را با توجه به توضیحات زیر پر کنید

id=شناسه دلخواه وارد میکنیم که البته قبلا نباید استفاده شده باشه . این شناسه را به خاطر بسپارید . دوباره لازمش داریم

name=نام را وارد میکنیم

username=نام کاربری را وارد میکنیم

email=آدرس ایمیل را وارد میکنیم

password=رمز عبور را وارد میکنیم دقت کنید در فیلد function گزینه MD5 را انتخاب کنید تا پسورد بصورت هش ذخیره بشه

usertype=برای کاربر ادمین عبارت deprecated را وارد کنید و برای اعضا عبارت Registered را وارد کنید

block=0

sendemail=0

باقی گزینه ها نیازی به پرکردن ندارند

روی دکمه Go کلیک کنید

مرحله بعد به سراغ جدول usergroups_# میریم

تو این جدول کاری نداریم فقط در ستون title سطح دسترسی موردنظرتون را پیدا کنید و ببینید در ستون id شناسه آن چند است و آن را به خاطربسپارید که لازمش داریم

خب میرسیم به آخر کار یعنی جدول user_usergroup_map_#

قبلا" گفتم دو تا شناسه را به خاطر بسپارید . اونا رو اینجا لازم داریم که به همدیگه متصلشون کنیم

روی تب insert کلیک کنید و مانند زیر عمل کنید

user_id=همون شناسه ای که در ابتدا گفتم ایجاد کنید

group_id=دومین شناسه ای که مربوط به سطح دسترسی میشد را وارد کنید

روی دکمه Go کلیک کنید

کار تمام است!

 

شوربختانه نتیجه نداد ، برای کاربری خودم هم که سرپرست کل است چک کردم ، همینگونه است ولی باز هم سطوح دسترسی اینگونه اند و بیشتر بخشها همانگونه که نوشتم غیر فعال.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

با سلام

 

راهنمایی که فرمودید بنده کردم ، کپی شده از پست زیر هست

 

http://forum.joomina.ir/topic/15279-%D9%85%D8%B4%DA%A9%D9%84-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D8%AC%D8%A7%D8%AF-%D9%85%D9%86%D9%88%DB%8C-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF/#entry76718

 

اگر دقت کنید اونجا من برای ایجاد کاربر جدید راهنمایی کردم و در حین راهنمایی هیچ اشاره ای به تنظیم دسترسی نکردم !

 

یعنی فرض بر این بوده که گروهی که انتخاب میشه سطح دسترسیش درست هست و مشکلی نداره و یک کاربر ایجاد کردیم و به همون گروه موردنظر تخصیص دادیم

 

در حالیکه من از قبل هم به شما اعلام کرده بودم که مشکل شما مربوط به تنظیمات سطح دسترسیتون هست

 

ایجاد کاربر و ایجاد دسترسی دو مقوله کاملا" جدا ولی در عین حال وابسته به هم هستند

 

شما کاربر جدیدی که ایجاد کردید رو به گروهی تخصیص دادید که هنوز سطح دسترسی اون گروه مشکل داره پس طبیعتا" نباید هم نتیجه بگیرید !

 

وقتی صحبت از دسترسی میشه یعنی مشکل شما دو جا بیشتر نیست :

 

1 - دسترسی به قسمتهای مختلف جوملا

2 - دسترسی نسبت به اختیارات در برخی موارد خاص

 

شما در مورد اولی مشکلی ندارید به این دلیل که کادر تولبار رو که خودش یک ماژول هست رو دارید میبینید که اون برای خودش یک دسترسی داره که عموما" ویژه نام دارد

 

در نتیجه مشکل شما از مورد دوم هست که مربوط به تنظیمات تب سطوح دسترسی در قسمت تنظیمات کلی میشه و قطعا" هم همینه چرا که شما قادر به مشاهده برخی دکمه ها نیستید و این برمیگرده به اختیاراتی که برای گروه موردنظر تعیین شده

 

یه تصور اشتباهی که متاسفانه خیلی از کاربران دارند اینه که تصور میکنند اگر به گروه کاربری سرپرست کل تخصیص داده شوند باید اختیار کامل در دسترسی به تمامی موارد داشته باشند

 

این تصور زمانی میتونه درست باشه که یکسری موارد هم به درستی رعایت شده باشه . جوملا به همین سادگی اجازه داشتن هر نوع اختیاری رو نمیده و اختیارات در جوملا باید بر اساس اصول خاص خودش صورت بگیره

 

من حدس میزنم که شما به احتمال زیاد گروه کاربری سرپرست کل را زیرشاخه گروهی قرار دادید که در آن گروه برخی اختیارات ، غیرمجاز شده اند

 

در اینصورت اون اختیارات غیرمجاز شده هرگز حتی برای سرپرست کل هم نمیتونه مجاز شمرده شود . شاید در ظاهر ببینید مجاز نشون داده میشه ولی در عمل اینطور نیست

 

این مورد از اصول جوملاست که در اختیارات ، چنانچه موردی در والد غیرمجاز شود برای زیرشاخه نیز همینگونه خواهد بود و حتی با قرار دادن مجاز برای زیرشاخه باز هم غیرمجاز تلقی خواهد شد اما عکس این حالت وجود دارد که بتوان اختیار مجاز را در والد برای زیرشاخه غیرمجاز کرد

 

راه حل مشکل شما هم اینه که اگر خوش شانس باشید ( که احتمالش کمه ) و بتونید از محیط مدیریت گروهتون رو جابجا کنید و زیرشاخه عمومی قرار بدید و اگر بدشانس باشید ( که احتمالش زیاده ) باید از طریق دیتابیس و در جدول usergroups اقدام به حل مشکل کنید . شاید نیاز به تغییر در جدول assets نیز باشد که اون دیگه بستگی به تنظیماتی که برای اختیارات کردید داره که تغییرات در این جدول هم لازم باشه یا نه

 

در جدول usergroups میبایست آی دی والد را ست کنید و در جدول assets میبایست رول مربوط به ریشه را ست کنید

 

حالا اینکه چرا تصور کردید که مشکل از بابت بروزرسانی بوده ( که قطعا" از این باب نیست ) برای این بوده که احتمالا" موقعی که وارد مدیریت جوملا شدید تغییراتی در گروه ها و اختیارات دادید و بعد شروع به بروزرسانی کردید که ممکنه اینکار رو هم قبل از تغییرات کرده باشید که فرقی نمیکنه ولی مشکل شما از زمانی شروع میشه که از مدیریت جوملا خارج میشید و زمانی که مجددا" وارد میشید اینبار دیگه اختیارات جدید بهتون اعمال میشه و درنتیجه دسترسیتون محدود میشه . امیدوارم متوجه شده باشید

 

دیگه گفتنی ها رو گفتم . باقیش دیگه همت خودتون رو میطلبه که بررسی کنید

 

موقع کار با دیتابیس بک آپ فراموش نشه !

 

موفق و پیروز باشید

یا حق

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

با سلام

 

راهنمایی که فرمودید بنده کردم ، کپی شده از پست زیر هست

 

http://forum.joomina.ir/topic/15279-%D9%85%D8%B4%DA%A9%D9%84-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D8%AC%D8%A7%D8%AF-%D9%85%D9%86%D9%88%DB%8C-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF/#entry76718

 

اگر دقت کنید اونجا من برای ایجاد کاربر جدید راهنمایی کردم و در حین راهنمایی هیچ اشاره ای به تنظیم دسترسی نکردم !

 

یعنی فرض بر این بوده که گروهی که انتخاب میشه سطح دسترسیش درست هست و مشکلی نداره و یک کاربر ایجاد کردیم و به همون گروه موردنظر تخصیص دادیم

 

در حالیکه من از قبل هم به شما اعلام کرده بودم که مشکل شما مربوط به تنظیمات سطح دسترسیتون هست

 

ایجاد کاربر و ایجاد دسترسی دو مقوله کاملا" جدا ولی در عین حال وابسته به هم هستند

 

شما کاربر جدیدی که ایجاد کردید رو به گروهی تخصیص دادید که هنوز سطح دسترسی اون گروه مشکل داره پس طبیعتا" نباید هم نتیجه بگیرید !

 

وقتی صحبت از دسترسی میشه یعنی مشکل شما دو جا بیشتر نیست :

 

1 - دسترسی به قسمتهای مختلف جوملا

2 - دسترسی نسبت به اختیارات در برخی موارد خاص

 

شما در مورد اولی مشکلی ندارید به این دلیل که کادر تولبار رو که خودش یک ماژول هست رو دارید میبینید که اون برای خودش یک دسترسی داره که عموما" ویژه نام دارد

 

در نتیجه مشکل شما از مورد دوم هست که مربوط به تنظیمات تب سطوح دسترسی در قسمت تنظیمات کلی میشه و قطعا" هم همینه چرا که شما قادر به مشاهده برخی دکمه ها نیستید و این برمیگرده به اختیاراتی که برای گروه موردنظر تعیین شده

 

یه تصور اشتباهی که متاسفانه خیلی از کاربران دارند اینه که تصور میکنند اگر به گروه کاربری سرپرست کل تخصیص داده شوند باید اختیار کامل در دسترسی به تمامی موارد داشته باشند

 

این تصور زمانی میتونه درست باشه که یکسری موارد هم به درستی رعایت شده باشه . جوملا به همین سادگی اجازه داشتن هر نوع اختیاری رو نمیده و اختیارات در جوملا باید بر اساس اصول خاص خودش صورت بگیره

 

من حدس میزنم که شما به احتمال زیاد گروه کاربری سرپرست کل را زیرشاخه گروهی قرار دادید که در آن گروه برخی اختیارات ، غیرمجاز شده اند

 

در اینصورت اون اختیارات غیرمجاز شده هرگز حتی برای سرپرست کل هم نمیتونه مجاز شمرده شود . شاید در ظاهر ببینید مجاز نشون داده میشه ولی در عمل اینطور نیست

 

این مورد از اصول جوملاست که در اختیارات ، چنانچه موردی در والد غیرمجاز شود برای زیرشاخه نیز همینگونه خواهد بود و حتی با قرار دادن مجاز برای زیرشاخه باز هم غیرمجاز تلقی خواهد شد اما عکس این حالت وجود دارد که بتوان اختیار مجاز را در والد برای زیرشاخه غیرمجاز کرد

 

راه حل مشکل شما هم اینه که اگر خوش شانس باشید ( که احتمالش کمه ) و بتونید از محیط مدیریت گروهتون رو جابجا کنید و زیرشاخه عمومی قرار بدید و اگر بدشانس باشید ( که احتمالش زیاده ) باید از طریق دیتابیس و در جدول usergroups اقدام به حل مشکل کنید . شاید نیاز به تغییر در جدول assets نیز باشد که اون دیگه بستگی به تنظیماتی که برای اختیارات کردید داره که تغییرات در این جدول هم لازم باشه یا نه

 

در جدول usergroups میبایست آی دی والد را ست کنید و در جدول assets میبایست رول مربوط به ریشه را ست کنید

 

حالا اینکه چرا تصور کردید که مشکل از بابت بروزرسانی بوده ( که قطعا" از این باب نیست ) برای این بوده که احتمالا" موقعی که وارد مدیریت جوملا شدید تغییراتی در گروه ها و اختیارات دادید و بعد شروع به بروزرسانی کردید که ممکنه اینکار رو هم قبل از تغییرات کرده باشید که فرقی نمیکنه ولی مشکل شما از زمانی شروع میشه که از مدیریت جوملا خارج میشید و زمانی که مجددا" وارد میشید اینبار دیگه اختیارات جدید بهتون اعمال میشه و درنتیجه دسترسیتون محدود میشه . امیدوارم متوجه شده باشید

 

دیگه گفتنی ها رو گفتم . باقیش دیگه همت خودتون رو میطلبه که بررسی کنید

 

موقع کار با دیتابیس بک آپ فراموش نشه !

 

موفق و پیروز باشید

یا حق

درود و سپاس جناب صفر علی،

من تنها کاری که با جوملا میکنم اینه که مطالب را منتشر میکنم حالا اگر شما اصرار دارید که من تغییر دادم حرفی نیست ولی این مشکل پس از بروزرسانی بوجود آمد.

باز هم سپاس از شما برای راهنمایی که کردید ، من چیزی ازش سر در نیاوردم ولی امیدوارم که به گفته شما بد شانس نباشم وگر همه چیز خراب میشه :)

شاد و پیروز باشید

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید ارسال داشته باشید و بعد ثبت نام خود را در سایت کامل نمایید. اگر حساب کاربری در سایت دارید، جهت ارسال با حساب کاربری خود هم اکنون وارد سایت شوید

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • افزودن...