رفتن به مطلب
mehrdadali14

آشنایی با چند زبانه سازی جوملا

پست های پیشنهاد شده

با توجه به اینکه امروزه جوملا رو میشه به هر زبانی گیر آورد یکی از بهترین سیستم ها برای دوزبانه کردن سایت بشمار می رود مخصوصا اگر بخواهید سایت را به زبانی که بهش تسلط ندارید بسیازید .

برای دو زبانه کردن سایت روش های مختلفی وجود دارد

اولین و آسان ترین مخصوصا برای کسانی که جوملا آشنایی ندارد ساخت سایت های متفاوت برای زبان های متفاوت است به این صورت که مثلا یک سایت به زبان فارسی و در پوشه مثلا "farsi" و ساخت یک سایت به زبان انگلیسی در پوشه "en" و به همین ترتیب برای هر زبان یک سایت متفاوت با دیتابس متفاوت در فولدر جداگانه

بعد لینک هر زبان را در سایت زبان دیگر بزارند.

البته در این روش می شود سایت زبان پیشفرض رو در روت سایت گذاشت و یا یک صفحه html ساده بعنوان اینترو در روت گذاشت که لینک زبان ها روش باشه و یا از اسکریپت های اینترو استفاده نمود.

البته این روش از لحاظ ساخت آسان است ولی از نظر مدیریت خیلی مشکل چون برای بروز رسانی هر زبان باید وارد ادمین مختلف وارد شد و در ضمن کاربران هر زبان نیز مختلف هستند.

مثل اگر کاربری در زبان فارسی ثبت نام کرده است برای انگلیسی هم باید در زبان انگلیسی ثبت نام کنند. و ...

البته برای این هم یک راه حل آسان وجود دارد اونم اینکه از کامپوننت های و پلاگین های چند سایته I mean "Multiple site" استفاده کنید لیست این کامپوننت ها رو هم می تونید از لینک زیر ببینید :

Multiple Site extensions

به نظرم این راه بهترین کار برای کسانی هستند که با جومفیش دوچار سر درگم می شوند و یا مشکل دارند.

دومین و بهترین راه استفاده از کامپوننت بسیار قوی جومفیش هستنش که به آسانی می تونید فقط با نصب زبان های مورد نظر در جوملا سایتون رو چند زبانه کنید

خوبی که داره اینه که شما یک دیتابس و یک سایت دارید که به زبان های مختلف است کافی که در سایتتون فقط زبان های مختلف رو نصب کنید.

منتهی مشکل اساسی که داره پیجیدگی کار با جومفیش مخصوصا برای تاره کارهاست

بالخصوص برای آنهایی که میخواهند در هر زبان مطالب و مینوهای متفاوتی داشته باشند. یکمی مشکل است . چون این کامپوننت دقیقاً زبان سایت اصلی رو به زبانهای دیگر ترجمه می کنه " البته باید ترجمه مطالب ، مینوها و .. رو خودتون از قسمت ترجمه انجام بدهید"

راه سوم نیز استفاده از کامیوننت M17n است ( البته قبلا من استفاده می کردم دو کامپوننت بود که حتماً باید یکی پس از دیگر نصب می شد یکی برای ترجمه سازی جوملا است و دیگر برای مدیریت زبان های بود ولی خیلی وقت استفاده نکردم جدیدم تو سایت جوملا هم وقت همین رو پیدا کردم متاسفانه اسم اون یکمی رو هم فراموش کردم اگر دوستان اطلاع دارند بفرمایند )

این کامپوننت خوبی که داره این است اول این که کار کردن باهاش خیلی آسانه و دردسرهای جومفیش رو نداره دوم اینکه شما می تونید هر زبان رو با مطالب و موضوعات و منیوهای مختلف بسازید چون این کامپوننت یک پرامتر اضافی در قسمت مینوها ایجاد می کنه که شما می تونید باید هر زبان هر مینو را در اون تعریف کنید.

منتهی مشکل این کامپوننت این است که باید برای هر زبان ماژول ها، مینوها، بخش ها و .. جدایی بسازید. برخلاف جومفیش

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

یک نکته مهم رو فراموش کردم که اضافه کنم و اونم اینکه در جوملا 1.6 یکی پارامتری بعنوان Language Switcher Module وجود داره البته این مثل جومفیش قومی و ... نیست فقط اینکه زبان سایت رو عوض می کنه یا اینکه بهتر بگم از یک زبان به صفحه اصلی زبان دیگه redirect می کنه البته اینم بگم که در قسمت مدیریت زبان یک پارمتری برای مشخص کردن صفحه های اصلی برای زبان های مختلف وجود دارد که می تونید صفحه اصلی هر زبان رو جداگانه تعریف کنید. و یک پلاگین هم برای قیلطر زبان نیز وجود دارد.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

البته اینم بگم که در قسمت مدیریت زبان یک پارمتری برای مشخص کردن صفحه های اصلی برای زبان های مختلف وجود دارد که می تونید صفحه اصلی هر زبان رو جداگانه تعریف کنید. و یک پلاگین هم برای قیلطر زبان نیز وجود دارد.

این پارامتر کجاست ؟ من نمیتونم پیداش کنم! اسم پلاگین چیه ؟

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید ارسال داشته باشید و بعد ثبت نام خود را در سایت کامل نمایید. اگر حساب کاربری در سایت دارید، جهت ارسال با حساب کاربری خود هم اکنون وارد سایت شوید

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • افزودن...